• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Vad kul att du hämtat klänningen!! Måste kännas bra att få ha det klart. Bara resten kvar...

Det är klart att du får skriva av. Jag kommer förmodligen att "sno" din idé om skivorna med gästernas bilder.

mysan31 skrev 2008-10-17 20:44:41 följande:
    moongirl: Ska ni ta ut nån kuvert avgift för bröllopet...Alla: Nu har jag hämtat min klänning...Hämtade den igår...
  • mysan31

Ia o puh och tessisen: Jag har köpt vita dukar och servetter på ikea...
    99kr st för dukarna och 4 st servetter för 15kr tror jag det var..

moongirl:Var in på hemsidan angående häst o vagn,men det står inget om hur mycket dom tar...
    Får man fråga vad ni får betala...
    Jag fick nå plast skynke på klänningen,och sen la dom den i en kasse...
    hur gjorde ni med klänningen...

miss u:Det går så bra så att du får ta min ide angående cd-skivorna...

• Elide

Moongirl: Vi va in på Duka jag och min sambo. Hittade det där fatet som du pratade om då. Vi köpte ett, blir snyggt att lägga skivorna där som en solfjäder runt sedan så tänkte jag ha ett sådant där glas med ros i mitten. Tror det blir snyggt.

Alla: Ska ni göra en egen gästbok eller ska ni köpa en färdig, med frågor och allt?

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-20 11:43:00 följande:
    Ia o puh och tessisen: Jag har köpt vita dukar och servetter på ikea...99kr st för dukarna och 4 st servetter för 15kr tror jag det var..moongirl:Var in på hemsidan angående häst o vagn,men det står inget om hur mycket dom tar...Får man fråga vad ni får betala...Jag fick nå plast skynke på klänningen,och sen la dom den i en kasse...hur gjorde ni med klänningen...miss u:Det går så bra så att du får ta min ide angående cd-skivorna...
    Killen i Avesta tar 3500 kr för uppdraget. 2000 kr för att köra och 1500 kr för att komma till Västerås t/r. Du kan ju maila och höra vad han tar för att köra er i Dingtuna (om ni är intresseradde av häst och vagn-transport).

Jag fick också ett plastskynke med klänningen i och bar den till bilen. De frågade om jag ville köpa något överdrag för 300 kr, men jag sa att det skulle nog funka med bara det där plastskynket. Ångrar jag mig, så kan man ju alltid komma tillbaka dit och köpa det där överdraget för 300 kr. Ska du göra några ändringar före bröllopet? På klänningen? Får du betala något för det?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-20 19:56:34 följande:
    Moongirl: Vi va in på Duka jag och min sambo. Hittade det där fatet som du pratade om då. Vi köpte ett, blir snyggt att lägga skivorna där som en solfjäder runt sedan så tänkte jag ha ett sådant där glas med ros i mitten. Tror det blir snyggt.Alla: Ska ni göra en egen gästbok eller ska ni köpa en färdig, med frågor och allt?
    Funderar själv på att köpa ett sådant där fat på Duka för 49 kr/st, fast i silver.

Vart köpte du det där transparenta pappret i din inbjudan? Det där genomskinliga pappret? Det var ju jättesnyggt!! Var in på Gallerix och Panduro och letade efter papper. Var även in på Akademibokhandeln och letade. Hittade kuvert där på akademibokhandeln i silver och guld! Ett litet tips till
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-10-20 09:36:47 följande:

Kan förstå att priset beror av vad man vill ha fotat. Igårkväll och i morse pratade jag och sambon om att vi nog vill fotas efter vigseln ändå. Ska höra om vi kan tidigarelägga vigseln till kl 14:30 (samma tid som ni?) och sen fotas vid kyrkan och runt Strömsholms slott. Det känns bra nu. Det ska finnas en fotograf i Strömsholm som jag ska kolla upp vad han tar. Min tanke med att välja är en amatörfotograf (inte bara Oliver utan andra) är vad som händer om det regnar? Var tar man vägen då? Var ska ni fotas nånstans?Vi bestämde att vi ska utgå ifrån att vi får vara vid Hamncafét, så i helgen ska vi kolla med sambons pappa om han vill vara toastmaster och om hans ena bror vill göra flotten som vi ska åka med till festen. Hoppas dom säger ja!En annan nyhet som dök upp i helgen var att sambons lillebror ska gifta sig, i december! Är tydligen hemligt, men dom ville berätta det för oss eftersom det kanske var känsligt att dom hinner före oss. Men jag är bara glad för deras skull. Visst hade det känns lite skumt om dom hade haft samma upplägg och tagit helgen före oss, men dom ska gå till stadshuset med två okända vittnen och sen luciafest på kvällen. Hon ska inte ha brudklänning osv. Bara kul att få gå på bröllopsfest. Bäst att inte säga nåt till svärmor bara, hon kommer flippa ut då!
    Hur var det i Skåne? Hoppas ni hade det bra! Mysigt att få gosa med bebis!

Vad kul att sambons lillebror ska gifta sig!!!

Hur går det annars med planeringen inför bröllopet?
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-20 22:00:18 följande:
    Funderar själv på att köpa ett sådant där fat på Duka för 49 kr/st, fast i silver.Vart köpte du det där transparenta pappret i din inbjudan? Det där genomskinliga pappret? Det var ju jättesnyggt!! Var in på Gallerix och Panduro och letade efter papper. Var även in på Akademibokhandeln och letade. Hittade kuvert där på akademibokhandeln i silver och guld! Ett litet tips till
    Det pappret köpte jag på panduro. Hette transparantpapper. Om du har lust nån dag så kan vi ta en tur på stan för att kolla detta med papper. Måste också köpa på mig lite så jag kan göra klart inbjudningarna.
  • miss u

Det var riktigt mysigt i Skåne. Bäbisar är ju så himla söta!

Det är verkligen kul att lillebrorsan ska gifta sig också. Man kan inte hjälpa att bli häpen bara med tanke på att både han och hon fyllde 20 år i feb/mars, fick barn i april, förlovade sig i juni, köpte bostadsrätt (typ hus) i sep och nu ska gifta sig i dec. Men är det så dom vill ha det så är jag bara glad och stöttar.

Vår planering går väl rätt bra ändå. Vi planerar såsom om vi skulle få Hamncafét så får vi väl göra justeringar om det inte skulle bli så. Ska kolla med toastman och kyrkmarsalkerna (heter dom så?) i helgen. Det börjar även bli dags att ringa cateringfirman och kolla vad dom kan ge för pris. Sambons bror känner hon som har cateringfirman så vi hoppas på lite rabatt. Jag hade en tanke att hinna med att skriva lite om personer och ev fixa i ordning inbjudan igår.. men var sååå trött så jag somnade nog både en och två och tre gånger i soffan. Nu när alla ni andra börjat köpa papper ska jag se till att göra det också. Vore kul att ha gjort några testexemplar av alla trycksaker innan vi åker till Thailand.

Hur går det med er planering? Hittat nåt ställe att spendera bröllopsnatten på?

MoonGirl skrev 2008-10-20 22:04:34 följande:
    miss u skrev 2008-10-20 09:36:47 följande:
    Hur var det i Skåne? Hoppas ni hade det bra! Mysigt att få gosa med bebis! Vad kul att sambons lillebror ska gifta sig!!! Hur går det annars med planeringen inför bröllopet?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-20 22:10:33 följande:
    Det pappret köpte jag på panduro. Hette transparantpapper. Om du har lust nån dag så kan vi ta en tur på stan för att kolla detta med papper. Måste också köpa på mig lite så jag kan göra klart inbjudningarna.
    Ja, det kan vi göra, ta en tur på stan! Kanske man får lite inspiration och lite tips av dig. När passar det för dig? Torsdag eller fredag kanske?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-10-21 07:54:16 följande:

Det var riktigt mysigt i Skåne. Bäbisar är ju så himla söta! Det är verkligen kul att lillebrorsan ska gifta sig också. Man kan inte hjälpa att bli häpen bara med tanke på att både han och hon fyllde 20 år i feb/mars, fick barn i april, förlovade sig i juni, köpte bostadsrätt (typ hus) i sep och nu ska gifta sig i dec. Men är det så dom vill ha det så är jag bara glad och stöttar.Vår planering går väl rätt bra ändå. Vi planerar såsom om vi skulle få Hamncafét så får vi väl göra justeringar om det inte skulle bli så. Ska kolla med toastman och kyrkmarsalkerna (heter dom så?) i helgen. Det börjar även bli dags att ringa cateringfirman och kolla vad dom kan ge för pris. Sambons bror känner hon som har cateringfirman så vi hoppas på lite rabatt. Jag hade en tanke att hinna med att skriva lite om personer och ev fixa i ordning inbjudan igår.. men var sååå trött så jag somnade nog både en och två och tre gånger i soffan. Nu när alla ni andra börjat köpa papper ska jag se till att göra det också. Vore kul att ha gjort några testexemplar av alla trycksaker innan vi åker till Thailand.Hur går det med er planering? Hittat nåt ställe att spendera bröllopsnatten på?
    Vad är det för cateringfirma ni ska anlita? Arbhages? Vi funderar på att ta Arbhages catering.

Det går bra med planeringen här hemma, jagar efter papper nu på stan för att få någon ordning på inbjudningskorten . Vi funderar fortfarande på vart vi vill tillbringa bröllopsnatten. Måste nog ta och bestämma det snart. I alla fall prelboka något ställe, så att man inte blir utan....
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009