• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • mysan31

barret: Välkommen till tråden...

Miss u: moongirl hon fixade så du fick festprogrammen från majedas sida...
    Ska du använda något från dom...
    jag tyckte dom var jättebra,jag funderar ochså på att göra
    barn festprogram nu...
    jag har ochså sett att dom har nå pennor och det på nån sida,men nu kommer jag inte ihåg den sidan,du får skicka den sidan om du hittár den...

• mysan31

moongirl: jättefina brud buketter som du har i ditt bild galleri... tycker om nr 4 och nummer 5...
    jag är inne på rosa rosor som jag vill ha...
    vilken sida har du hittat brud buketterna...

• mysan31

välkommen nina och rickard till tråden...

• Nasse ior

säger hej till alla-ha rinte hunnit läsa igenom har haft sjuka barn och mammabesök, men lite uppdatering, inbjudningskortspapper köpt även plaserkort, plasering på alla gäster samt brudklänning köpt och klar, är nu skor som fattas.

• Barret

Tack :o)
    Jag tycker att den kyrkan är jätte fin. Vi har som sagt pratat om det tidigare och vid ett tillfälle åkte vi runt till olika kyrkor och kollade in dem. Fastnade för Badelunda som dessutom är vår egen kyrka så det passade ju bra. Vi har bokat den senare tiden (16.00). Tror det kommer bli kanon. Vi har ju lite folk som pendlar och det känns bra att hinna göra allt som man ska under förmiddagen!
    Var ska ni ha eran fest? Hur många gäster och vilket upplägg? Nyfiken, nyfiken :o)

MoonGirl skrev 2008-10-24 15:39:27 följande:
    Barret: Välkommen till tråden!! Vad kul att ni ska gifta er i Badelunda kyrka! Det ska vi också göra fast den 15/8-2009 . Vi ska gifta oss kl 16, tyckte att det var bäst att ta den sista tiden. Ska ni gifta er kl 14.30 eller kl 16?
  • Barret

Tack :o)

mysan31 skrev 2008-10-24 21:49:57 följande:
    barret: Välkommen till tråden...
  • Elide

Nu har man missat en massa. Har ju inte varit borta så länge juh... Ni är värkligen sanslösa. Har nu setat och läst ikappa.

Välkommen Barret! Alltid kul med nya brudar!

Är bara in en snabbis nu för att kolla lite vad som sagts. Kommer in lite senare för att svara på några frågor som jag hittat.

• Barret

Idag har jag och sambon åkt runt lite i Västerås och tittat på lite olika förslag till festlokal. Just nu är jag nästan lite inne på att vara på en restaurang och låta dem "sköta jobbet". Hur ska ni göra?

Tessisen:
    Tack. Kul att få vara med.

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-24 21:54:47 följande:
    moongirl: jättefina brud buketter som du har i ditt bild galleri... tycker om nr 4 och nummer 5...jag är inne på rosa rosor som jag vill ha...vilken sida har du hittat brud buketterna...
    Hej!

Brudbukett nr 4 och 5 som jag har i mitt bildgalleri har blomsteraffären Amaryllis gjort (den som ligger på stan). Javisst är det fina brudbuketter . Jag gillar allihopa som jag har i bildgalleriet. Blir svårt att välja bara

Jag vill ha en brudbukett med röda rosor i och sedan något mer i, mer vet jag inte ännu. Jag tror att jag vill ha hjärtan på tråd med i buketten (den bukett som är nr 4 har ju hjärtan på tråd med i buketten och röda rosor i) och sedan vill jag kanske ha med lite pärlor i? Ja, vi får se hur det blir Jag har ju ett tag på mig att fundera .
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-10-25 01:46:57 följande:
    Tack :o) Jag tycker att den kyrkan är jätte fin. Vi har som sagt pratat om det tidigare och vid ett tillfälle åkte vi runt till olika kyrkor och kollade in dem. Fastnade för Badelunda som dessutom är vår egen kyrka så det passade ju bra. Vi har bokat den senare tiden (16.00). Tror det kommer bli kanon. Vi har ju lite folk som pendlar och det känns bra att hinna göra allt som man ska under förmiddagen!Var ska ni ha eran fest? Hur många gäster och vilket upplägg? Nyfiken, nyfiken :o)
    Ja, jag gillar Badelunda kyrka jättemycket! Vår son döptes där i augusti, så vi ville även gifta oss i den kyrkan, då har vi ju lite anknytning till den kyrkan . Badelunda kyrka är även vår hemförsamlingskyrka här i V-ås. Vi har också bokat kl 16, alltså den sista tiden. Tyckte att det blev bäst så, så hinner man med allt under dagen. Vi tänkte bla fotografera oss före osv...

Vi ska ha festen vid Brunnby gård (den gård som ligger mot Irsta). Det är väl ca 5-6 km från Badelunda kyrka till Brunnby gård. Vi kommer att bjuda ca 65-70 st gäster. Vi kommer att ha 3-rätters middag. Hur många gäster tänkte ni bjuda? Ska ni ha 3-rätters middag eller buffé? Vart ska ni ha bröllopsfesten? Vilken fotograf hade ni tänkt ha? Vilken frisör ska du boka tid hos? Många frågor. Är jättenyfiken jag också

När jag ringde och bokade vigseln så sade de att man skulle bli inbjuden till en vigselfest någon gång nästa år, under våren. Sade de så till er också?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009