• Nasse ior

Västeråsbrudar 2009

hej alla brudar-tänkte sluta mig samman här-
    skönt att se att det är fler som går med samma funderingar som man själv.

sambon blir lite trött på mig-jag skulle vilja att allt var kalrt idag-men så är det inte.

men vi har kommit långt
    kyrkan är boka idag, lokal mat och gästlista klart-kläning provas här om någon vecka-står mellan tre st men en är favorit alla redan nu., bukett klart så det känns som man har det mesta underkontroll.Även dagen före bröllopet har vi planer för långresande, samt dagen efter.

ni som har mindre barn-våra kommer vara 4,5 & 2,5 men undrar om vi ska låta dom vara med som brudnäbbar-kanske är dom för små-hur ska ni göra eller har ni varit på bröllop där det varit barn med och hur funkade det?

anser ni att man måste ha en stor fest när gästerna får resa långt?
    har man rätt till present fast det kostar som sagt för gästerna att närvara?

• Nasse ior

miss u skrev 2008-09-27 11:19:28 följande:

. Såg att ni också ska ha massa barn på festen. Det tänkte vi med. Kommer ni ha eget festprogram till dom? Kommer ni ha nån lekledare som har hand om barnen när middagen känns för tråkig för deras del? Har ni nåt rum som dom kan vara i under kvällen? Många frågor blev det. Vet inte riktigt hur vi ska göra, men det är viktigt för oss att barnen får vara med och ha kul också. Svårt att planera bara när man inte har barn själv och vet vad man kan sysselsätta dom med.
    vi kommer ha 12 barn med från ålder 2-13, vi har löst det med att barnen får en annan meny en vi vuxna-vi kommer även att ha en lekhörna i lokalen som vi är i med leksaker, kritor mm,,, plus att vi kommer ta med bärbar dator för att sätta på en ´dvd film, vi ska berätta för alla att innan vi sätter oss så att vi vill att barnen ska gå ner och leka och låta,

totalt så kommer vi vara 48 om alla kommer både vuxna och barn.
  • Nasse ior
    Tessisen skrev 2008-09-28 19:50:22 följande:
    Funderar på att skriva denna lilla vers i inbjudan:"Småbarn är en gudagåvamen denna kväll får det stanna hemma och sova!Förutom de som vid behov av tröstbehöver mammas bröst!"Hittade den här på BT någonstanns. Tyckte den passade så bra.
    tycker det var fyndigt att skriva så.

Pushar på mina frågor
  • Nasse ior
    Tessisen skrev 2008-09-28 22:08:17 följande:
    Nasse ior skrev 2008-09-28 19:11:39 följande:
    Nej jag tycker inte att man måste ha en stor fest bara för att det kommer gäster långväga ifrån. Jag anser att de ska se det som en ära att ni bjuder dom och att de ska vara glada att ni vill dela er dag med dom. Det behöver ju inte vara en dyr present ni får men det kan ju vara en med en tanke bakom. Jag känner som så att det är tanken som räknas.
    skönt att höra-eftersom det kommer mycket barn och vi vill ha barnen med så knns det inte som att en fest är något vi vill ha-utan kanske runda av runt 24:00, samma sak pressent-jag anser inte att det måste vara någe dyrt men -vet att sambons sida kanske tycker att lägger man pengar på resan och boende så är det pressent nog-även där känner jag att dom som tycker så gör det-dom är väökomna endå för det är inte för presenterna som vi gifter oss-men alltid skönt att höra andras syn på det.
  • Nasse ior

miss u skrev 2008-09-29 08:13:44 följande:

Jag tror allt att sambon och jag fick lite kalla fötter av att Gud, allsmäktige skulle bli inblandad i vårt förhållande. Räcker det inte med svärföräldrarna och familjerna liksom? Vi kanske inte ska lägga så mycket pretige i att det är så mycket Gud. Jag fattade det som att man kunde bestämma rätt mycket själv i kyrkan ändå, även om vissa bitar är obligatoriska. När jag läste här på bt om kyrklig vigsel var det väldigt mycket Gud. Jag tror att det beror mycket på prästen också. Så nu har jag nog gått över till kyrklig ändå. För 10 min sen var jag helt inne på kapellet i Strömsholm. Det är ju också väldigt fint och högtidligt.Moongirl: Visst var det ni som kollat på Strömsholm? Varför valde ni bort det?
    vi har ännu inte pratat med våran präst om hur det hela sak läggas upp-men ni kan säkert ta bort det ni inte gillar, vi velar oxå mellan kyrka eller inte-men till slut så bestämmde sig sambon för att nej det blir kyrka och för min del spelar det ingen roll, hoppas ni kommer fram till någe som känns bra för er.

Om en del varit in och titta på min sida så ser ni att jag är annonym, vilket jag kommer vara en stund till (vill inte avslöja för dom som kan lista ut vem jag är).

Vi kommer gifta oss på Gotland, men jag kommer snart att flytta tillbaka till närke och hoppas jag får hänga med er brudar här i alla fall.

ska nu bara bestämma vilka färgtema vi ska ha-tycker det är svårt. är det någon som gjort inbjudningskort som har bilder?
  • Nasse ior

miss u skrev 2008-09-29 08:56:46 följande:

Nasse ior skrev 2008-09-29 08:32:05 följande:
    Det är klart att det kan vara en fest även om det är barn med. Beror på hur man definierar fest. Att alla dricker sig hejdlösa och deckar är inget som jag vill ha på min bröllopsfest, oavsett om det är barn med eller inte.Det här med presenter är ju en fråga i sig. Jag har fått för mig att folk vill ge present, varesig dom kommer långt ifrån eller inte. För vår egen del är det bara kul att dom vill fira med oss. Somliga vill verkligen ge en grej, även om ett bidrag till bröllopsresan alltid uppskattas. Vi kommer nog önska oss några grejer så att dom som vill ge grejer har lite att välja mellan, men att vi helst vill ha bidrag.Självklart får du hänga med oss. Här är alla välkomna. Såg att du bor i Skåne (?) så det kan kanske bli svårt för dig att haka på våra onsdagsfikor, men vi får hålla dig uppdaterad. Vi har inte gjort nå inbjudningskort än, men valt färgtema svart, vitt och rött. Hela vår lägenhet är inredd i dom färgerna, så valet var inte så svårt.
    skönt att ni inte behöver fundera över färgtema
    bor i skåne nu , sambon fick jobb och jag är mammaledig-men kommer från början ifrån gotland-flyttade till örbro och fastnade-har syskon och min far i västerås så vi är där ofta , även nära vänner har vi i västerås-så någon onsdag kanske jag kan komma.

jag får oxå en känsla av att man vill ge fast man åkt långt-då ska vi nog knoppa ihop en liten lista och även vi känner att bidrag skullel inte vara helt fel.
    Fest känner vi att det ska vi nog hoppa, men jag tycker själv att det är fest att vi äter middag och umgås, äter tårta och kaffe och det som hör till och sedan sakta men säkert minglar man av, eftersom vi gifter oss kl 15 så kommer inte mat stå på bordet fören kl 18 känns som det blir sent att hålla på natten lång .

har ni brudar+respektive börjat med bordsplacering eller väntar ni tills ni vet vilka som kommer-sambon tog upp det tycker det är svårt att få en bra blandning och att man känner att alla sak trivas-funderar på att inte ha bordsplacering för dom som inte sitter vid honörsbordet men jag vet inte.
  • Nasse ior

glömde skriva-vi slyttar vid årsskiftet hem till örebro igen

• Nasse ior

ska stå flyttar-ska nog äta frukost nu

• Nasse ior

miss u skrev 2008-09-29 09:26:08 följande:

Tror föresten att det var mmmlurk som var med i Västerås tidning som man fick igår. Du får väl bekräfta eller dementera om det var så.
    vad är mmmlurk?????
  • Nasse ior

miss u skrev 2008-09-29 10:03:09 följande:

mmmalurk hette hon visst. Är en tjej som hängt lite här i tråden som gifte sig 6 sep i Västerås domkyrka. Hon har lagt in några av deras bilder på sin sida. Jättefina!Nasse ior skrev 2008-09-29 09:34:06 följande:
    [/citat]
    okej
    mysan31 skrev 2008-09-29 10:06:42 följande:
    [citat]
    Får se om jag kommer in nå mer idag,mina tankar går till min andra änglason leon som fyller 3 år idag...han blev bara 6 dagar gammal...Grattis leon på 3 Års-dagen...mamma,pappa och Liam älskar dig jätte mycket...Alla: Kände att jag ville skriva av mig lite..
    Skickar omtanke och kramar-hoppas ni får en fin stund där hemma idag, fast jag förstår att det är tungt att bära.
  • Nasse ior

här ikväll ska vi bestämma färgtema-sean blir det till att göra inbjudningskort-ni som har börjat är det någon som har bild på sina?

• Nasse ior

är det en dyr butik?

bröllop0808 skrev 2008-10-01 14:40:25 följande:
    Hej!Var till Sala idag och köpte underkläder... Shit vilken betjäning dom har på Evas! Den butiken kände man sig verkligen välkommen i och jag hittade precis vad jag ville ha. Provade med klänningen nu och det blev kanon.
    hur mycket lägger ni på underkläderna?
  • Nasse ior

sådär-kvällens uppgift färgtema klart, eftersom det är höstbröllop så blir det vinrött och grönt, något mellan skogsgrönt och ljusgrönt.
    själv ska jag prova klänning på söndag kl 11-spännande.

• Nasse ior
    Tessisen skrev 2008-10-01 21:34:33 följande:
    Nasse ior skrev 2008-10-01 21:32:35 följande:
    Va skönt att ha det bestämt eller?Åhh, va kul. Vad har du tittat på för klänning då?
    ja det är skönt att man vet vad man ska fundera ut inbjudan på, så igår fixade vi text till inbjudningarna-trixet var att jag fyller 30 dagen före så vi vill att dom blir inbjudna till 30 års fest men sedan få till att det är bröllop på lördgen, men vi fick till det ska endras lite tror jag- så nu ska det bara funderas på resten runt omkrign-känner själv att jag vil inte lägga hur mycket pengar som helst på inbjudningskort. Men sambon reseonerar hela tiden att vi gör det ju bara en gång (på visa saker håller jag med)

Åkte utan två huliganer till ett shopingcentra och hittade underkläder som jag är supernöjd med.

klänningen finns i katrineholm-bild finns i galleriet, ska överraska en nära vän som inget vet så jag har bara sagt att jag kommer och hämtar henne och att jag har något att visa---ska bli så roligt-hon trodde igår att vi har köpt hus "fniss"

så roligt att gå iväg och prova klänningar tillsammans-stackars dom i butiken dreler in 10 blivande brudar med hundra frågor

nej nu är det frukost som gäller och ut och leka-vi har varit sjuka i snart 2veckor så det ska bli skönt att rasa av barnen lite.
  • Nasse ior

här sliter man framför datorn-men nu är text och bild klart till inbjudningskort-så skönt bara att köpa papper nu så är det fixat.

annars så är jag en lycklig blivande brud idag-fick förtidig present idag av min blivande-halsbande som jag ville ha till den stora dagen- så skönt att ha den biten ur världen.

resten är planerat och klart hur det ska se ut men inte handlat-hur plaserkorten ska se ut. ska börja knoppa på festprogrammet-allt måste vara klart i mars för då åker vi till gotland och ska kunna informera restaurang och allt om hur det blir.

• Nasse ior

hejsan ser att ni diskuterar klädkod.

Eftersom vi vill att alla ska känna sig bekvämma så har vi skrivit.

klädkod: Ja tack!

skulle prova klänningen i söndags-fick besked på lördagen att den var slut hemma men att ja gnu kunde beställ och få den hemskickad vet intehur jag ska göra-men det blir nog så-får ju skicka tillbaka den om det skulle vara helt fel.

annars så väntar vi till nyår då vi ska ner till gotland och fixa allt runt omkring så nu är det inte så mycket att göra för våran del-våran flytt hem till örebro skulle varit sista januari fick reda på i helgen att det blir till 1december i stället-panik öber att paka med två småttingar här hemma.
    men ska nu ta tag i datarummet.

så i januari tänkte jag komma med på någon fika träff

• Nasse ior

säger hej till alla-ha rinte hunnit läsa igenom har haft sjuka barn och mammabesök, men lite uppdatering, inbjudningskortspapper köpt även plaserkort, plasering på alla gäster samt brudklänning köpt och klar, är nu skor som fattas.

• Nasse ior

hejsan tjejer här har det shopats smycken så nu är det klart inför den stora dagen, klänning betald och klar, och mammabesök klart så nu kan man sitta framför datorn igen ska föröska hinna läsa ifatt

• Nasse ior

ps bilder finns i galleriet för den nyfikne

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009