• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Det är riktigt kul att sambon vill vara med och fixa. Det är ju trots allt bådas dag.

Jag pratade med min thaimatlagningskursledare igår om att jag funderat på att sy upp klänning i Thailand, och hon sa att jag absolut skulle göra det i Bangkok och inte i Phuket. Mycket billigare i Bangkok eftersom Phuket blivit så himla turistigt. Det ska tydligen finnas nåt 25 våningars varuhus i Bangkok där 2-3 våningar var kläder och skräddare. Sen sa hon att det alltid är uppskattat om man kan lite thai, så din kurs är nog inte helt fel.

Tessisen skrev 2008-10-16 14:40:18 följande:
    Ja, tack för igår. Kul att få respons på det man har gjort. miss u: Va kul att sambon har blivit biten av bröllopsmyggan. Är så mycket roligare att planera och fixa tillsammans. Vissa av er har ju redan fixa detta med klänning. (avis) Men det har ju jag kvar, så det är mitt stora problem just nu.
  • mysan31

moongirl: Ska ni ta ut nån kuvert avgift för bröllopet...

Alla: Nu har jag hämtat min klänning...Hämtade den igår...

• mysan31

tack alla tjejer för fikat,har fått lite inspiration nu...
    så nu ska jag komma igång med festprogrammen och vigselprogrammen...ska sitta ner med sambon och bestämma vilka
    låtar vi ska ha till festprogrammet och vigselprogrammet...

Tessisen: Tack för att jag fick skriva av lite i festprogrammet...

miss u:tack för att jag fick skriva av lite i festprogrammet...

• Elide

Var ett tag sedan någon skrev nått här som bara måste skriva nått.

Är det nån här som har funderat på detta med Servetter. Min kära mor hade hört på radio om att det går att trycka på servetter datum, monogram kanske. Hade inte tänkt på det innan, men kanske är nått att kolla upp?

miss u: Har hört av mig till Oliver. Frågade om pris. Han sa att det beror på vad man vill ha fotat. Men att priset kan diskuteras. Ni hade bara tänkt att fotas före vigseln eller?

• mysan31

moongirl: har ni bokat häst o vagn...
    vart och hur mycket tar dom...

• Ia o Puh

Tessisen: Ja...vi har funderat på det där...det blir nog de vita stora servetterna från IKEA...men om det går att fixa eget tryck, så kan det ju vara aktuellt. Har en vän på edita, så jag ska kolla möjligheterna med att få hjälp av honom

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-17 20:44:41 följande:
    moongirl: Ska ni ta ut nån kuvert avgift för bröllopet...Alla: Nu har jag hämtat min klänning...Hämtade den igår...
    Vad kul att du har hämtat ut din klänning nu! Köpte du ett "klännings-överdrag" (hehe, vet inte vad det heter). till klänningen? Ett sådant överdrag som skyddar klänningen?

Ja, vi ska ha kuvertavgift på bröllopet, alltså vi ska inte önska oss några presenter. Ska ni ha någon kuvertavgift i stället för presenter?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-19 18:11:57 följande:
    Var ett tag sedan någon skrev nått här som bara måste skriva nått. Är det nån här som har funderat på detta med Servetter. Min kära mor hade hört på radio om att det går att trycka på servetter datum, monogram kanske. Hade inte tänkt på det innan, men kanske är nått att kolla upp?miss u: Har hört av mig till Oliver. Frågade om pris. Han sa att det beror på vad man vill ha fotat. Men att priset kan diskuteras. Ni hade bara tänkt att fotas före vigseln eller?
    Vad coolt att man kan ha datum och monogram på servetterna. Jag hade nog tänkt göra någon fin vikning bara, men det vore ju häftigt om man kunde skriva in datum mm på servetterna. Det beror på vad det kostar. Det är ju värt att kolla upp det i alla fall
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-19 20:43:32 följande:
    moongirl: har ni bokat häst o vagn...vart och hur mycket tar dom...
    Japp, vi har bokat häst och vagn. Det finns en kille i Avesta som har häst och vagn. Han har en häst och hästen drar en jättefin viktoriavagn. Kan maila information till dig om det.
  • miss u

Kan förstå att priset beror av vad man vill ha fotat. Igårkväll och i morse pratade jag och sambon om att vi nog vill fotas efter vigseln ändå. Ska höra om vi kan tidigarelägga vigseln till kl 14:30 (samma tid som ni?) och sen fotas vid kyrkan och runt Strömsholms slott. Det känns bra nu. Det ska finnas en fotograf i Strömsholm som jag ska kolla upp vad han tar. Min tanke med att välja är en amatörfotograf (inte bara Oliver utan andra) är vad som händer om det regnar? Var tar man vägen då? Var ska ni fotas nånstans?

Vi bestämde att vi ska utgå ifrån att vi får vara vid Hamncafét, så i helgen ska vi kolla med sambons pappa om han vill vara toastmaster och om hans ena bror vill göra flotten som vi ska åka med till festen. Hoppas dom säger ja!

En annan nyhet som dök upp i helgen var att sambons lillebror ska gifta sig, i december! Är tydligen hemligt, men dom ville berätta det för oss eftersom det kanske var känsligt att dom hinner före oss. Men jag är bara glad för deras skull. Visst hade det känns lite skumt om dom hade haft samma upplägg och tagit helgen före oss, men dom ska gå till stadshuset med två okända vittnen och sen luciafest på kvällen. Hon ska inte ha brudklänning osv. Bara kul att få gå på bröllopsfest. Bäst att inte säga nåt till svärmor bara, hon kommer flippa ut då!

Tessisen skrev 2008-10-19 18:11:57 följande:
    Var ett tag sedan någon skrev nått här som bara måste skriva nått. Är det nån här som har funderat på detta med Servetter. Min kära mor hade hört på radio om att det går att trycka på servetter datum, monogram kanske. Hade inte tänkt på det innan, men kanske är nått att kolla upp?miss u: Har hört av mig till Oliver. Frågade om pris. Han sa att det beror på vad man vill ha fotat. Men att priset kan diskuteras. Ni hade bara tänkt att fotas före vigseln eller?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009