• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Vi ska kolla med Magnolia catering i Hallstahammar. Det är den ägaren som sambons bror känner. Annars funderar vi på Arbhages. Det beror lite på om det ingår porslin och personal på Hamncafét. Om inte kan det ju bli billigare att ta allt från samma ställe. Arbhage har ju allt ifrån porslin, dukar, personal, tält osv. Väntar bara nu besked från Hamncafét. Nu börjar det bli drygt att vänta igen!

Vart var det ni skulle köpa tårta nånstans? Du kan väl inboxa mig företaget om du inte vill skriva det här..

MoonGirl skrev 2008-10-21 10:04:39 följande:
    miss u skrev 2008-10-21 07:54:16 följande:
    Vad är det för cateringfirma ni ska anlita? Arbhages? Vi funderar på att ta Arbhages catering.Det går bra med planeringen här hemma, jagar efter papper nu på stan för att få någon ordning på inbjudningskorten . Vi funderar fortfarande på vart vi vill tillbringa bröllopsnatten. Måste nog ta och bestämma det snart. I alla fall prelboka något ställe, så att man inte blir utan....
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-21 09:59:24 följande:
    Ja, det kan vi göra, ta en tur på stan! Kanske man får lite inspiration och lite tips av dig. När passar det för dig? Torsdag eller fredag kanske?
    Kan tyvärr inte denna vecka. Måste åka hem till Kopparberg och kolla till Föräldrarnas hus nu när de är i USA. Men nästa vecka funkar för mig.....
  • miss u

Nu är jag rädd igen att ni börjat skaffat er liv. Bara jag som inte gjort det kanske...

Igår hann jag med att snickra på inbjudan och vigselprogram. Själva texten är i stort sett klar (om vi nu får Hamncafét!). Är väl psalmerna som vi inte bestämt än, men jag skrev ner ett par för att få med nåt i vigselprogrammet. Sambon godkände så idag funderar jag på att kolla om Timarii har nå bra papper. Borde inte vara alltför svårt att hitta svart papper kan man tycka. Skulle också vilja hitta tapet, men blir ju aldrig att man hinner åka iväg. Allra helst när man inte har nån bil. Det får bli nån helg framöver. Är bara det att nästan varje helg är näst intill fullbokad fram till advent! Nåväl, ska nog hinna klämma in det.

Nu har vi iaf fått klart med chaufför till flotten som vi ska åka till Hamncafét (om vi nu får det!). Ett steg i rätt riktning.

• miss u

Ja, det är jag igen. Sitter på jobbet och vill verkligen inte jobba. Har hittat en favoritklänning! På www.bridaloutlet.se/. Den heter Alva, första klänningen högst upp till vänster på sida två. Tar gärna emot kommentarer. Jag hade väl tänkt att man har den utan ärmarna då. Vad tror ni om det?

Hur är det med er som valt klänning? Har alla valt med släp? Just den klänningen har inget släp, men det skulle ju vara kul med lite släp. Hur ofta har man det? Är ju bara när man gifter sig. Ska det va, så ska det va.

Åh, nu blev jag sugen på att åka till Bridal Outlet och kolla! Hur många är vi som inte har nån klänning än?

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-21 10:21:56 följande:

Vi ska kolla med Magnolia catering i Hallstahammar. Det är den ägaren som sambons bror känner. Annars funderar vi på Arbhages. Det beror lite på om det ingår porslin och personal på Hamncafét. Om inte kan det ju bli billigare att ta allt från samma ställe. Arbhage har ju allt ifrån porslin, dukar, personal, tält osv. Väntar bara nu besked från Hamncafét. Nu börjar det bli drygt att vänta igen!Vart var det ni skulle köpa tårta nånstans? Du kan väl inboxa mig företaget om du inte vill skriva det här..
    OK! Jag har aldrig hört talas om Magnolia catering förut. Hoppas ni får något besked om hamncafét snart! Måste vara jobbigt med ovisshet.

Håkans hembageri i Hallsta gör goda tårtor i alla fall. De ska ha någon bröllopstårta i bageriet som man kan titta på. Vi funderar på att åka förbi där någon dag när vi är där i krokarna. Vi funderar om vi ska köpa tårta därifrån, men jag vet inte. Måste kolla in deras bröllopstårtor först innan vi bestämmer oss. De har ingen hemsida som man kan kika in på, utan man måste gå in på bageriet och titta på tårtan där.
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-21 14:19:16 följande:
    Kan tyvärr inte denna vecka. Måste åka hem till Kopparberg och kolla till Föräldrarnas hus nu när de är i USA. Men nästa vecka funkar för mig.....
    OK! Ha det så bra i Kopparberg!
  • MoonGirl

miss u: Vad kul att ni har gjort en del på trycksakerna! Själv känns det som det står still på den fronten här hemma.

Jag har i alla fall letat efter papper på stan (till inbjudningskorten). Jag har även kollat runt på några brudbuketter (jag har hittat några buketter som jag tycker är fina) så jag ska kolla hur mycket de kan kosta när jag ska ner på stan idag.

Sedan har jag tittat efter tärnklänningar och har hittat en jättefin Forever Yours-tärnklänning som jag vill att min brudtärna ska ha!

Måste även titta lite på tapet, jag också. Det finns massor att göra inför bröllopet, jag funderar över hur man ska ha tid med allt?!

Rusta har väl billiga tapetrullar, eller hur?

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-22 09:22:59 följande:

Ja, det är jag igen. Sitter på jobbet och vill verkligen inte jobba. Har hittat en favoritklänning! På www.bridaloutlet.se/. Den heter Alva, första klänningen högst upp till vänster på sida två. Tar gärna emot kommentarer. Jag hade väl tänkt att man har den utan ärmarna då. Vad tror ni om det?Hur är det med er som valt klänning? Har alla valt med släp? Just den klänningen har inget släp, men det skulle ju vara kul med lite släp. Hur ofta har man det? Är ju bara när man gifter sig. Ska det va, så ska det va. Åh, nu blev jag sugen på att åka till Bridal Outlet och kolla! Hur många är vi som inte har nån klänning än?
    Jag surfade in på www.bridaloutlet.se. Vilka fina brudklänningar!! Klänningsmodellen "Alva" var jättefin!! Den skulle du passa bra i. Det blir fint utan ärmar! Du får åka dit och prova klänningen .

Den klänning som jag har köpt är med släp och det tycker jag är snyggt. Du kan ju kolla med dem på BridalOutlet om det går att få släp på den klänningsmodellen? (Alva)?
  • miss u

MoonGirl: Det är riktigt jobbigt med ovissheten faktiskt. Nu har man mer eller mindre vant sig vid ovissheten så det kommer säkert kännas konstigt när det väl blir bestämt.

Du får gärna kolla upp Håkans bageri om det är nåt att ha, så får du säga till mig sen. Vore ju smidigt för oss om tårtan är där så kan svärmor eller nån hämta den, eller om man tom kan få levererad.

Vad är det för brudbukett du vill ha? Jag vet bara att jag vill ha 12 röda rosor, för det var de första blommorna jag fick av Micke när vi blivit tillsammans. Har kvar dom än, fast torkade då.

Rusta har mycket tapet, och billigt. Det tycker vi om. Har kollat lite på deras hemsida, men vill se dom live också. Ska du också ha tapet på borden? Vi ska ha som löpare + som detalj på inbjudningskort och vigselprogram. Det kändes himla bra att ha kommit igång att skriva, så är det bara att göra lite småjusteringar längre fram.

Det blev inte så mycket jobbat här innan lunch. Ett par av mina jobbarkompisar blev jätteengagerade i min brudklänning, så nu har vi mer eller mindre skissat upp den, med utgångspunkt från klänningen Alva. Så nu törs jag inte titta på nå fler modeller. Känns det fortfarande bra med din klänning?

• Elide

Nu har jag bokat frisör och make up för bröllopet. Så det är ännu en sak att bocka av på listan. Känns skönt. Inte så många saker kvar att göra innan vi åker nu.
    Fotograf - väntar på svar från Oliver
    Tårtan
    Florist
    Limousine
    Sedan ska ju inbjudningskorten göras, men det tar ju inte så lång tid.
    Börjar kännas riktigt bra. Ska nog prata med en skräddare här i stan innan vi åker. Får se vad hon tar för att sy upp en klänning. Har kommit på att jag kan få tag på Thaisiden här i Sverige för 25 kr/meter. Ganska så bra pris...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009