• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-10-25 16:05:42 följande:
    Idag har jag och sambon åkt runt lite i Västerås och tittat på lite olika förslag till festlokal. Just nu är jag nästan lite inne på att vara på en restaurang och låta dem "sköta jobbet". Hur ska ni göra?Tessisen:Tack. Kul att få vara med.
    Vi ska ha catering till Brunnby gård. Vet inte vilken cateringfirma ännu, men vi har några st att välja på. Vilken restaurang tänkte ni ha bröllopsmiddagen?
  • MoonGirl

Alla: Känner ni igen brudklänningen som finns i mitt bildgalleri?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-25 14:22:03 följande:
    Nu har man missat en massa. Har ju inte varit borta så länge juh... Ni är värkligen sanslösa. Har nu setat och läst ikappa. Välkommen Barret! Alltid kul med nya brudar! Är bara in en snabbis nu för att kolla lite vad som sagts. Kommer in lite senare för att svara på några frågor som jag hittat.
    Har du haft det bra i Kopparberg?
  • Elide

Vi kommer att vara på stadshotellet. Där hyr du en lokal, de fixar med maten, tre rätters middag om man vill ha. Dryck fixar de också och de kommer även att fixa en liten bar för senare på kvällen, visst det är krogpriser men det gör ju inte så mycket. De står ju även för serveringspersonalen och städningen. Priserna ligger på från 600 /person och uppåt, beror helt på vad du vill ha för mat.

Barret skrev 2008-10-25 16:05:42 följande:
    Idag har jag och sambon åkt runt lite i Västerås och tittat på lite olika förslag till festlokal. Just nu är jag nästan lite inne på att vara på en restaurang och låta dem "sköta jobbet". Hur ska ni göra?Tessisen:Tack. Kul att få vara med.
  • Elide

Jodå det var väl så där. Min farmor fica åka in på sjukhus för hjärtsvikt. Men mår nu bättre sedan så var det väl inte det bästa av väder så det gjorde att jag och kroppen min inte kom överens så det blem mest att jag vilade. Fast jag hade en massa att göra. Men får la åka dit igen när mor och far kommit hem. För det var läbbigt att bo själv i ett stort gammalt hus. *usch*
    Men var ganska så skönt att komma bort lite. Sedan var det skönt att få hälsa på farmor och se själv att hon mådde bättre och blev glad att jag kom på besök.
    Har du hittat nått papper som du ska använda eller har du lust att kolla runt lite på stan nån dag i veckan?

MoonGirl skrev 2008-10-25 20:02:38 följande:
    Har du haft det bra i Kopparberg?
  • Barret

MoonGirl:
    Ska göra ett försök att svara på frågorna även om jag inte rikigt vet svaret än..
    Jag gillar också den sena tiden, ju mer jag tänker på det, ju bättre blir det :o) Vi kommer nog landa på 40-50 gäster, 3 rätters middag eller buffé beroende lite på hur vi ska göra. Vi har inte kommit speciellt långt i vår planering (vi började ju i torsdags!) Vet inte vart vi ska ha festen än, fotograf har jag ingen aning om. Vad det gäller frisören så tror jag att jag ska prata med den tjej på Salong Johnas som jag går och klipper mig hos. Hon är jätte duktig.
    Hon sa ingenting om vigselfest när jag bokade vigseln, men jag hoppas att jag också för en inbjudan.

Tessisen:
    Jag har varit på bal på stadshotellet en gång och jag tyckte att det var riktigt bra där så jag tror ni har gjort ett bra val. Just nu har vi fått för oss att vi vill vara lite utanför stan i närheten av vattnet eller skogen, men jag ska absolut hålla stadshotellet i minnet! Tack för tipset :o)!

• SofiaStåhl
    MoonGirl skrev 2008-10-24 21:03:47 följande:
    När i augusti ska ni gifta er? I vilken kyrka? Var ska festen vara någonstans?
    Den 29 Augusti i domkyrkan hoppas vi, man får nämnligen inte boka den tidigare än 9 månader innan.. Så eftersom vi inte har kunnat boka upp kyrkan än, så har vi ju inte kunnat fixa lokal, men vi har fått offerter från de flesta ställen.
  • miss u

Välkomna Nina och Richard & SofiaStåhl! Nu är också välkomna på våra fikor som brukar ske ungefär 3 gånger i månaden och oftast på onsdagar runt kl 16. Inget tvång utan bara en kul grej.

SofiaStåhl: Vad är det för ställen ni har kollat på att ha festen på? Konstigt att man inte kan boka Domkyrkan tidigare än 9 månader innan när man kan boka alla andra typ ett år innan.

Moongirl: Vet du vad Amaryllis hade för pris på buketten nr 5?

Barret: Om ni vill vara nära skog och vatten så skulle jag nog rekommendera Björnögården. Kolla in www.bjornogarden.se så får du veta mer, och var det ligger.

Alla: Nu har vi frågat svärfar om han vill vara toastmaster. Han var väl lite tveksam till en början med tanke på all planering och alla grejer som han måste ha koll på, men sa att vi hjälper honom gå gott det går. Han sa väl i stort sett ja, men ville fundera lite på det. Känns som vi inte har nån som skulle fixa det lika bra så jag hoppas att han säger ja.

Nu ska jag sätta mig och pilla lite mer inbjudningskorten. Har kommit på en ny idé som jag måste prova.

• Barret

miss u:
    Vi har faktiskt kollat in Björnögården och jag hoppas att de hör av sig till oss under dagen (de sa att de skulle det när jag pratade med dem igår). Tycker att priserna verkar vara väldigt bra där med tanke på allt som man får!

Alla:
    Är det någon mer som har tips på bra ställen där man kan ha festen som har lite mer anknytning till skog/vatten? Restaurang eller bara lokal, vi tar alla tips vi kan få :o) Bara det är mysigt!

Idag har jag tittat ganska mycket på klänningar. Jag och sambon har försökt få barn ett tag nu och vi hoppas ju att det ska ta sig snart (hade från början tänkt få barn först och gifta oss sen, men eftersom barnet aldrig verkar vilja bli till så har vi lagt in bröllopsplanerna mitt i alltihoppa). Tror jag får avvakta med klänningen ett tag och se hur det blir. Svårt, svårt, svårt!

• norpans mamma

Välkomna alla nya till tråden!
    Barret: Det är vi som har bokat Badelunda den tidiga tiden den 2 maj. Vi ska även ha festen på Brunnbygård. Jag bokade dessa saker ett år innan utsatt datum. Jag tyckte det kändes tidigt då men är glad nu att jag var ute så tidigt. Kul med en som har samma datum. Skriv gärna lite om hur planerna går. Jag blir nyfiken.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009