• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Ia o Puh: Hur går det med er planering?

• MoonGirl

Tessisen: Det ska bli kul att få se dina nya inbjudningskort sedan!

• MoonGirl

Rebellen75: Hur går det med bröllopsplaneringen för er del?

• MoonGirl

Barret: Hur många gäster tänkte ni bjuda till erat bröllop? (det kanske jag har frågat tidigare kom jag på....)

• Elide

Letade på min bok som jag köpte i våras. Fick lite mer ideér av den. Kommer absolut bli klar med inbjudningskorten idag. Måste bli det.

MoonGirl skrev 2008-10-28 16:39:42 följande:
    Hur har det gått med inbjudningskorten idag? Jag var ner på stan idag igen och hittade lite mer material till inbjudningskorten. Den där boken jag köpte igår på Panduro var verkligen till en stor hjälp! Sambon tyckte att det var en jättebra bok! Jag sov gott i natt. Det gjorde Erik med, skönt det!
    Hur har ni andra tänkt med transporten från kyrkan?
    Vet att Moongirl ska ha häst och vagn, eller? Sedan var det väl miss u som skulle åka flotte. Men hur ska ni andra förflytta er?
  • mysan31

tessisen: vi är ochså inne lite på häst och vagn eller limousine,har inte riktigt bestämt än,men måste göra det snart...
    Jag får ta en sväng till tiimari och titta på dom där rosa spå tygrosor på torsdag innan jag börjar jobba...

Miss u: hoppas att du får svar snart från hamn cafet,ni har ju väntat ett bra tag nu... Håller tummarna på att dom ringer på måndag och säger att det går bra...

• Barret

Från början hade vi tänkt att vi skulle bjuda ca 40 personer men nu är vi nästan uppe i 50, vi får väl se vart vi landar :o)
    Ni då?

MoonGirl skrev 2008-10-28 16:53:18 följande:
    Barret: Hur många gäster tänkte ni bjuda till erat bröllop? (det kanske jag har frågat tidigare kom jag på....)
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-28 17:18:51 följande:
    Letade på min bok som jag köpte i våras. Fick lite mer ideér av den. Kommer absolut bli klar med inbjudningskorten idag. Måste bli det. Hur har ni andra tänkt med transporten från kyrkan?Vet att Moongirl ska ha häst och vagn, eller? Sedan var det väl miss u som skulle åka flotte. Men hur ska ni andra förflytta er?
    Japp, vi ska ha häst och vagn. Det är bokat och klart....
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-10-28 20:56:35 följande:
    Från början hade vi tänkt att vi skulle bjuda ca 40 personer men nu är vi nästan uppe i 50, vi får väl se vart vi landar :o)Ni då?
    Vi tänker bjuda ca 65 st gäster. Från början sade vi att vi skulle bjuda runt 50 st, men det blev fler ändå till slut . Nu får det inte bli flera...
  • MoonGirl

Tessisen: Ja, man fick många nya tips från den där boken från Panduro. Vi får väl ta en fika när jag har gjort något inbjudningskort, så jag får visa er hur det blev .

I helgen ska jag få vara lite själv här hemma. Sambon och sonen åker iväg, så då tänkte jag dona med inbjudningskorten. Då har jag tid med det i alla fall .

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009