• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Tessisen: Jag har köpt ett sånt där fat i silver (från Duka). Fint!

• Nasse ior

hejsan tjejer här har det shopats smycken så nu är det klart inför den stora dagen, klänning betald och klar, och mammabesök klart så nu kan man sitta framför datorn igen ska föröska hinna läsa ifatt

• Nasse ior

ps bilder finns i galleriet för den nyfikne

• miss u

Tack för alla lyckönskningar om Hamncafét. Det känns som det kommer att lösa sig trots all väntan. Det är ju ändå över 8 månader kvar tills det är dags så det finns tid att fixa med allt.

Igår var vi till Silvan (det tredje stället) och kollade på tapeter. Hittade egentligen inte det som vi letade efter men kommer nog ändå köpa en grå/svart tapet där som var fin. Vi var ju ute efter en vinröd, men det går inte att få tag i nå fina. Så antingen kommer texten i inbjudan bli vinröd eller så blir själva kortet vinrött istället för svart så vi får in den färgen ändå. Det kommer bli så fint.

Moongirl: Sambon kommer åka till en liten by som heter Burg. Ligger typ 5 km från Puttgarden. Man tar båten dit från Rödby i Danmark. Jag har följt med dit ett par gånger förut, och det finns typ bara affärer med sprit där. Vi har kommit på två namn till drinkarna som vi ska ha till försäljning på festen. Ena är Ulrikas raggningsdrink och den andra är Micaels raggningsdrink. Det är dom drinkarna som jag försökte ragga upp honom med och viseversa. Och det funkade ju bra!

• mysan31

moongirl:Vad har du köpt för bok på panduro...
    och vad har ni köpt på duka...Jag kanske ochså ska dit och titta....

• Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-10-28 16:51:21 följande:
    Rebellen75: Hur går det med bröllopsplaneringen för er del?
    Har inte gjort någonting på länge. Här är det ombyggnationen som går först. Hela källaren ska inredas. Så här tittar vi bara på toastolar, kranar och badkar. Sen ska barnen få helt nya rum med inredning så imorgon åker vi en vända till IKEA och köper sängar.

Idag var vi till Ljusexperten och fixade lampor till alla nio rummen, så nu är man 8000kr fattigare. Vi rev en vägg också idag så det blev två vändor till återbruket. Men det är ingenting mot vad vi åkte med i helgen - Lyckades med 7 släp till tippen (hur kan man spara så mycket skräp)

Längtar till på mån när byggjobbarna sätter igång med allt.

Just nu känns bröllop så långt bort. Jag får väll anlita er sedan när jag upptäcker att det inte är snart dax. För då är ni väll klara med allt idet här tempot som ni håller nu.
  • Elide

Vi var ner till Ruths idag, jag och min m2b. Hittade kläder till honom. Kavaj, väst, byxa, skjorta och kravatt för 5500. Mycket bra pris och så snyggt. Fick tårar i ögonen när jag såg honom. Mmmmm.

Sedan i morron ska jag ner och diskutera min klänning med dom där. De har kollat igenom sina leverantörskataloger och hittat några som de tror skulle passa mig. De e så goa och snälla där. Så himla hjälpsamma.

Får vi kläderna fixade nu desto bättre. Slipper man det nästa år.

Rebellen: Förstår att ni har full upp. Ni måste verkligen ha jobbat hårt i helgen om ni har hunnit med 7 släp till tippen.
    Men det är ju alltid kul och skönt med lite förändring i hemmet. Det är ju inget man gör speceillt ofta. Så då är det ju lika bra att slå på stort. Eller?

• mysan31

Tessisen:Tänkte börja lite med inbjudningskorten nu och festprogrammen...Vad ska man skriva på sista sidan av festprogrammen,har ni skrivit nån ting...

• Elide

Vi tackade alla inblandade för all hjälp. Vi gjorde som så att vi nämnde alla parter vid nam. Gjorde dett mad rim..
    Går det bra med inbjuningskorten?

mysan31 skrev 2008-10-29 22:01:38 följande:
    Tessisen:Tänkte börja lite med inbjudningskorten nu och festprogrammen...Vad ska man skriva på sista sidan av festprogrammen,har ni skrivit nån ting...
  • Elide

Har nu hittat Klänningen med stort K!

Kan äntligen lägga klänningspaniken bakom mig.

JIPPI!!!

Produktionen av inbjudningskorten går som på räls och de blir magnifika, enligt mig iallafall! :))

Hur går det för er andra med allt? Tycker det är lite tomt här på forumet..

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009