• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-10-30 19:13:13 följande:

Hallå, här är vi sjuka i omgångar...därav min frånvaro!Tessiesn: Vad glad jag blir! Grattis! Jag håller med om att dom är goa där på Ruths!Ni som köpt era klänningar på Ruths, har ni hämtat den? Min hänger kvar och kommer nog göra så till vi ska sy om den. Får ni betala för ändringar på den? jag frågade och det skulle ingå i mitt pris...bara nyfiken...Vi köpte tapeter i helgen, nu är det bara korten kvar, sen kan jag börja tillverka. Har även snickrat lite på vad som ska stå i inbjudningarna.Fika igen snart eller?
    Jag kommer att få betala ca 1000 kr för ändringar. Det var för att klänningen var halva priset, dvs. för att jag fick den "så billigt" (så sa de till mig). Din klänning var väl inte på rea, eller hur?

Vad kul att du har hittat tapeter! Vad har du köpt för slags tapeter? Varifrån? Vilken färg blev det?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-30 22:11:38 följande:
    tessisen. var nere på stan och tittade på duka angående tallrikarna ni hade köpt,men jag hittade inget...även jag kan hänga med på en fika nästa vecka,blir det bredbar,det var ju bästa stället...Var även till tiimari och köpte 1 förpackning av rosorna med ståltråd till servetterna hittade även klänypor med hjärtan som man kan sätta på glasen tillsammans med bordsplacerings lapparna....Du får ta med dig inbjudningskorten och festprogrammen så får man se hur det blev...du är duktig du...Var det halva priset på mattias kläder ochså på ruths...
    Vad kul att du har varit på Tiimari och köpt de där tygrosorna med ståltråd i. Det kommer att bli fina "servettringar"!! Duka har tagit bort de där silver och guldfaten, fråga efter dem. De har de där faten på lagret!
  • MoonGirl

Nu var det tomt i forumet! Jag får skriva till mig själv eller något .

mysan31: Jag var in på Duka idag i Sigma-huset. Nu finns de här silver och guld-faten framme i butiken!!

• mysan31

moongirl: Hur ska ni formulera kuvertavgiften på inbjudningskorten...
    Får åka ner på stan i morgon innan jag börjar jobba och gå in och kolla på sigma om guld faten ligger framme...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-02 15:18:34 följande:
    moongirl: Hur ska ni formulera kuvertavgiften på inbjudningskorten...Får åka ner på stan i morgon innan jag börjar jobba och gå in och kolla på sigma om guld faten ligger framme...
    Jag vet inte hur vi ska formulera kuvertavgiften i inbjudningskorten, men jag tror vi ska ha något rim. Har du börjat utforma inbjudningskorten ännu? Ska ni ha något rim?
  • Barret

musan31 och MoonGirl:
    Ska ni också har kuvertavgift? Vi har slutligen bestämt oss för att också ha det och har under eftermiddagen även bestämt vad det ska stå i våra inbjdningskort. Vi skrev såhär:

Kuvertavgift 350 kronor
    - enda och bästa bröllopspresenten!

Tänkte först att 350 kronor är för mycket men det ingår så himla mycket mat och dricka i det priset så, så får det bli.
    Hur mycket ska ni ta?

• mysan31

barret o moongirl: Jag hade först tänkt att ha 200 kr,men ändrade oss till 250 kr...
    Vi har skrivit...
    Vi vill fira vår dag med nära och kära!
    Istället för presenter önskar vi därför ett bidrag
    till festen om 250 kr per person.

Jag har skrivit klart inbjudningskortet,men ska även fixa en bild på mig och min sambo på framsidan av inbjudningskortet...

• mysan31

tessisen och moongirl:Vad ska ni ha silver och guld faten till...
    Ska ni ha dom och lägga festprogrammen på eller cd-skivorna...

• mysan31

barret: Vad ska ni har för klädstil,förmodligen kommer vi ha
    valfritt...

• Ia o Puh

Hej! Jag köpte en silver tapet på Rusta frö 99kr rullen, helt lagom pris. Innan vi flyttade hade vi tänkt ha den som fondvägg i ett av rummen, men nu fick de bli till brölloppet istället!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009