• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-10-27 21:05:04 följande:
    MoonGirl:Tack. Det känns verkligen toppen. Jag hoppas det kommer kännas på samma sätt efter vi träffat dem nästa tisdag.Jag ska nog titta förbi på Ruths någon dag när jag har lite tid. Känns inte som att man bara vill stressa förbi där. Jag måste kanske ringa min frisör och boka henne snart!Vi bestämde färgtema för ganska länge sedan.. jag började med mina inbjudningskort för ett tag sedan (scrappar ju och behövde ett nytt projekt för något halvår sen) och vi har valt mörkblå/marinblå, vitt och lite gammelrosa (svårt att förklara exakt hur den rosa ser ut). Jag har tittat lite på de olika alternativen på fotograf som finns här i Västerås. Jag skulle vilja ha bilderna digitalt i högupplöst format också, men jag vill ju inte betala hur mycket som helst.. Svårt. Har ni hittat något bra?
    Vilket fint färgtema ni ska ha!

Nej, man måste verkligen ha tid när man ska förbi Ruths och titta och prova klänningar. Jag var där i flera dagar i rad och provade massor med klänningar, i flera timmar! Men till slut hittade jag en brudklänning som jag gillade jättemycket! Bild finns i mitt bildgalleri, om du vill se....

Det är verkligen svårt att veta vilken fotograf man ska boka.

Vi har heller inte bokat något ställe inför bröllopsnatten (kom på att det är också något som är bra att kika på i tid). Ja, det finns massor som ska göras inför ett bröllop, men det är kul att planera och dona, men det tar mycket tid.
  • MoonGirl

Tessisen: Jo, nu känns det i benen att jag har gått mycket idag

• mysan31

tessisen: vad hette det papper till inbjudningskorten som du köpte på panduro....transparent papir,var det så det hette...

• mysan31

moongirl: Var ska du köpa candilabrar nån stans,har ochså funderat på det...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-27 22:59:19 följande:
    moongirl: Var ska du köpa candilabrar nån stans,har ochså funderat på det...
    Vi ska hyra candilabrar från cateringfirman.
  • MoonGirl

Tessisen: Jag tror att jag också ska köpa ett sådant där fat från Duka, fast i silver då .

• miss u

Vi kom iväg till Erikslund. Var bara på med vinterkappan och cykla iväg. Vi cyklar överallt. Ska väl inte nämna vad vi gjorde på vår första gemensamma semester. (Jo, cyklade... 37 mil på en vecka)

Vi hann med Runes färger, Nisses och Bauhaus. Bauhaus stänger kl 20, annars hade vi aldrig hunnit dit. Det verkar som 10 m är standardlängd på tapetrullar. Vi hittade maaassa fina tapeter, allra helst på Runes, men inte alls i den färgskala vi ska ha. Så det slutade med att vi köpte lite julgrejer på Nisses istället. Förhoppningsvis hinner vi åka förbi Silvan idag eller senare i veckan. Var svårare att hitta tapet än vad jag trodde!

Tanken är just nu att jag ska ha vinröda rosor i buketten. Helst 12 st. Men man hinner väl säkert ändra sig med det också är jag rädd för.

Vilken cateringfirma ska ni använda er av, som hyr ut candilabrar?

MoonGirl skrev 2008-10-27 20:30:35 följande:
    miss u skrev 2008-10-27 10:12:18 följande:
    Hur gick det idag på Erikslund? Hann ni med till Nisses också? Hoppas det gick bra idag när ni var iväg till Erikslund!Svårt att veta om hur många tapetrullar som går åt, men 10 m är det standard på tapetrullar?Ja, det är ju kul att ha kommit igång med inbjudningskorten mm. Jag köpte lite papper idag på stan (var på stan med Tessisen idag, som du vet). Nu ska jag testa att göra lite inbjudningskort! Tänkte du välja vinröda rosor i din brudbukett?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-10-28 07:43:41 följande:

Vi kom iväg till Erikslund. Var bara på med vinterkappan och cykla iväg. Vi cyklar överallt. Ska väl inte nämna vad vi gjorde på vår första gemensamma semester. (Jo, cyklade... 37 mil på en vecka) Vi hann med Runes färger, Nisses och Bauhaus. Bauhaus stänger kl 20, annars hade vi aldrig hunnit dit. Det verkar som 10 m är standardlängd på tapetrullar. Vi hittade maaassa fina tapeter, allra helst på Runes, men inte alls i den färgskala vi ska ha. Så det slutade med att vi köpte lite julgrejer på Nisses istället. Förhoppningsvis hinner vi åka förbi Silvan idag eller senare i veckan. Var svårare att hitta tapet än vad jag trodde!Tanken är just nu att jag ska ha vinröda rosor i buketten. Helst 12 st. Men man hinner väl säkert ändra sig med det också är jag rädd för. Vilken cateringfirma ska ni använda er av, som hyr ut candilabrar?
    Arbhages catering hyr ut candilabrar (i nysilver). De har 3-armade och 5-armade candilabrar. Jättefina! Har fått kort på dem Säg till om du är intresserad av att se hur de ser ut!
  • Barret

Har ni varit på Colorama och kollat på tapeter (det som ligger bakom Coop vid Ängsgärdet)? Dom har ju ett ganska stort utbud...

Vi kom iväg till Erikslund. Var bara på med vinterkappan och cykla iväg. Vi cyklar överallt. Ska väl inte nämna vad vi gjorde på vår första gemensamma semester. (Jo, cyklade... 37 mil på en vecka) Vi hann med Runes färger, Nisses och Bauhaus. Bauhaus stänger kl 20, annars hade vi aldrig hunnit dit. Det verkar som 10 m är standardlängd på tapetrullar. Vi hittade maaassa fina tapeter, allra helst på Runes, men inte alls i den färgskala vi ska ha. Så det slutade med att vi köpte lite julgrejer på Nisses istället. Förhoppningsvis hinner vi åka förbi Silvan idag eller senare i veckan. Var svårare att hitta tapet än vad jag trodde!Tanken är just nu att jag ska ha vinröda rosor i buketten. Helst 12 st. Men man hinner väl säkert ändra sig med det också är jag rädd för. Vilken cateringfirma ska ni använda er av, som hyr ut candilabrar?
  • miss u

Jag har inte tänkt så långt som på candilabrar än, men var intressant att veta var man kan få tag i det. Ska ni ta allting från Arbhage? Dom verkar vara riktigt duktiga. Är möjligt att vi anlitar dom om det inte finns porslin och sånt på Hamncafét (om vi nu får vara där). Ska ju kolla med ett cateringföretag i Hallstahammar också där sambons bror har kontakt med ägaren.

MoonGirl skrev 2008-10-28 09:02:02 följande:
    Arbhages catering hyr ut candilabrar (i nysilver). De har 3-armade och 5-armade candilabrar. Jättefina! Har fått kort på dem Säg till om du är intresserad av att se hur de ser ut!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009