• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

Moongirl: Kan du så kan jag...
    Måste ändå ner på stan och köpa det sista till inbjudningskorten..

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-10-27 08:01:21 följande:
    Norpans mamma:Det var nog smart av er att boka lokal och sånt så tidigt.. Vi hade inte riktigt planerna att gifta oss redan nästa år så jag trodde jag hade gott om tid. Sen ändrade vi oss och nu står vi här mitt i planerna, ganska kul även om det känns som att vi måste hitta den där lokalen ganska snart. Vi har i stort sätt bara bokat kyrkan än så länge men jag hoppas vi hittar en lokal som vi kan boka under veckan. Hur går det med era planer då? *nyfiken*MoonGirl: Så de kan fixa den hela två storlekar, det viste jag inte! Ligger Ruths på stan här i Västerås? Snacka om att jag har noll koll. Kanske får ta mig dit och höra vad de säger och kolla om de har något utbud av gravidklänningar... Det finns ju en risk för att jag inte kommer behöva någon sån klänning utan "klarar mig" med en vanlig.. men jag hoppas ju på den stora magen! miss u:Nej de hörde aldrig av sig och jag missade att ringa precis innan de stängde. Ska göra ett nytt försök att få tag på dem idag! Håll tummarna :o).
    Ja, de på Ruths sa det till mig (att de kunde fixa och sy in min klänning två storlekar eller sy ut den två storlekar) men jag hoppas att det blir så att de syr in min klänning i juli nästa år (eftersom jag vill gå ner i vikt). Klänningen passar ju bra nu i alla fall. Japp, Ruths, ligger nere på stan, snett mitt emot stadsbiblioteket (i ett gult hus). De är jättetrevliga där! Ja, du kan ju höra med dem om de har gravidklänningar och om de ev kan sy ut en vanlig klänning. Lycka till med allt!

Hoppas ni får tag i en lokal som ni vill vara i också!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-10-27 07:51:01 följande:

Det gick kanon med inbjudningskorten! Nu är själva utseendet i stort sett klart. Får vi bara klart med Hamncafét så är även texten nästan klar. Ska bara fila på texten till "flikarna" som ska vara på kortet istället för att informationsblad. Ikväll ska vi åka till Erikslund och kolla på tapet till trycksakerna och borden. Hur mycket tror du går åt till borden? Vi tänkte titta på Bauhaus och Runes färger. Är det nå fler som har tapeter där ute? Nisses? Får se om jag ringer nå mer till Hamncafét idag. Sambon ville att jag skulle göra det och höra om jag kunde få telefonnr till nya ägaren eller att hon hör av sig. Känns som vi måste få besked snart, för allt annat bygger ju på festlokalen såsom mat, transport, fotograf osv. Känns bara jobbigt att ringa igen. Usch...Det är ju en mardröm att tänka om ingen vill vara toastmaster. Det är ju trots allt en rätt så stor uppgift. I värsta fall får man väl själv ta tag i det, eller muta nån. Huvudsaken är ju trots allt att man blir gifta med varandra och det är man ju redan när festen börjar så då kan inget gå fel. Svårt att tänka så när allt inte går som man tänkt.
    Vad kul att det gick bra med inbjudningskorten! Du får visa dem sedan, är så nyfiken på hur det blev! Svårt att veta hur mycket tapet som går åt till borden. Jag var ut till Rusta i lördags och tittade på tapet, men jag hittade ingen tapet på Rusta som jag gillade. Jag får helt enkelt leta vidare efter tapet (om det blir så att vi vill ha tapet som löpare till borden). Rustas tapetrullar var i alla fall 10 m och varierade lite i pris, från 89-149 kr. Jag tror att Nisses kan ha tapet, ni kan ju kolla där också. Annars kommer jag inte på några fler ställen än Runes och Bauhaus. Lycka till! Blir det svartvit tapet av något slag som ni är ute efter?!

Ja, det kommer att bli en mardröm om ingen vill vara toastmaster. Det gäller att komma på någon person först, någon person som skulle kunna klara av rollen. Det ordnar nog sig (får man hoppas!)

Ja, hoppas ni får besked om hamncafét snart!! Jag håller verkligen tummarna!!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-27 09:36:01 följande:
    Moongirl: Kan du så kan jag...Måste ändå ner på stan och köpa det sista till inbjudningskorten..
    Jag ska ringa nu kl 10 till BVC, så snart får du besked!
  • miss u

Igår gjorde jag bara en modell av vanliga vita papper för att jag skulle få en hint om hur det skulle se ut. Måste köpa svart papper också innan jag kan göra nåt på riktigt. Men det är riktigt kul att ha kommit igång!

Vi är väl ute efter nån vinröd tapet, som ska matcha till rosorna i min bukett. Får se om vi hinner till Nisses också, annars får det bli en annan gång.

Om man räknar med att ett bord för sex personer är två meter långt. Då räcker ju en rulle till 5 bord, alltså 30 personer. Är det rimligt?

MoonGirl skrev 2008-10-27 09:58:12 följande:
    miss u skrev 2008-10-27 07:51:01 följande:
    Vad kul att det gick bra med inbjudningskorten! Du får visa dem sedan, är så nyfiken på hur det blev! Svårt att veta hur mycket tapet som går åt till borden. Jag var ut till Rusta i lördags och tittade på tapet, men jag hittade ingen tapet på Rusta som jag gillade. Jag får helt enkelt leta vidare efter tapet (om det blir så att vi vill ha tapet som löpare till borden). Rustas tapetrullar var i alla fall 10 m och varierade lite i pris, från 89-149 kr. Jag tror att Nisses kan ha tapet, ni kan ju kolla där också. Annars kommer jag inte på några fler ställen än Runes och Bauhaus. Lycka till! Blir det svartvit tapet av något slag som ni är ute efter?!Ja, det kommer att bli en mardröm om ingen vill vara toastmaster. Det gäller att komma på någon person först, någon person som skulle kunna klara av rollen. Det ordnar nog sig (får man hoppas!)Ja, hoppas ni får besked om hamncafét snart!! Jag håller verkligen tummarna!!
  • Barret

miss u:
    Tack för att du höll tummarna, det funkade!! Det var ledigt. Känns som att drömen precis gick i uppfyllelse. Vi ska träffa dem nästan vecka och planera lite :o). Jag är så glad!
    Nu ska jag verkligen sitta här hela dagen och hålla tummarna för din skull. Kom igen, du klarar att ringa! Förstår att det känns lite hopplöst men du fixar det här!

MoonGirl:
    Åh jag måste verkligen ta mig ner dit någon dag och prata med dom. Känns lite konstigt att titta på gravidklänningar bara när jag inte ens har ett frö som gror i magen. Men ja, som sagt, förhoppningsvis blir det ändring på det snart.

Alla:
    Är det någon mer man behöver fixa inom en snar framtid. Jag har bokat kyrka och lokal och tittat lite på ekonomin. Börjat fundera på klänning men får nog vänta lite med den... Bör jag boka frisörtid kanske? Något annat?

• MoonGirl

Tessisen: Jag måste ta en promenad ut till Arver bil och köpa en reservdel till bilen nu på fm. Kan vi ses kl 14 på stan? Ska vi ses utanför Panduro vid kl 14?

• Barret

Vad ska ni ha tapeterna till? Hänger inte riktigt med...

• Elide

Det låter bra för mig. Ses då!

MoonGirl skrev 2008-10-27 10:16:04 följande:
    Tessisen: Jag måste ta en promenad ut till Arver bil och köpa en reservdel till bilen nu på fm. Kan vi ses kl 14 på stan? Ska vi ses utanför Panduro vid kl 14?
  • miss u

Nämen åååhh vad kul att du fick tag i dom. Grattis eller vad säger man! Hoppas det smittar av till mig. Tack för dina uppmuntrande ord. Dom värmde verkligen. Har känt mig lite depp över att ringa, men nu känns det bättre. Egentligen skulle jag bara vilja att det dyker upp ett mail där det står att vi får vara där och att allt går att fixa. Önsketänkande...

Om det är nåt mer som du skulle börja titta på så är det väl frisör och fotograf isf. Vi har inte bokat fotograf och håret ska en kompis fixa. Annars är det ju inte så mycket mer.

Vi ska ha tapeter på bordet istället för löpare i tyg. Det kommer förhoppningsvis bli billigare och vi ska dessutom ha samma tapet som detalj på alla trycksakerna.

Barret skrev 2008-10-27 10:15:15 följande:
    miss u:Tack för att du höll tummarna, det funkade!! Det var ledigt. Känns som att drömen precis gick i uppfyllelse. Vi ska träffa dem nästan vecka och planera lite :o). Jag är så glad! Nu ska jag verkligen sitta här hela dagen och hålla tummarna för din skull. Kom igen, du klarar att ringa! Förstår att det känns lite hopplöst men du fixar det här! MoonGirl:Åh jag måste verkligen ta mig ner dit någon dag och prata med dom. Känns lite konstigt att titta på gravidklänningar bara när jag inte ens har ett frö som gror i magen. Men ja, som sagt, förhoppningsvis blir det ändring på det snart. Alla: Är det någon mer man behöver fixa inom en snar framtid. Jag har bokat kyrka och lokal och tittat lite på ekonomin. Börjat fundera på klänning men får nog vänta lite med den... Bör jag boka frisörtid kanske? Något annat?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009