• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Rebellen75

Har jobbat på BH sedan de öppnade -98 men slutade efter sista tjejen .Fick ett jobb med bättre arbetstider. Har sålt barnvagnar i 17 år sammanlagt (varit mamma ledig förstås men hoppade in även då. Så jag är riktigt arbetskadad när det gäller bilstolar och barnvagnar.

MoonGirl skrev 2008-09-30 22:03:50 följande:
    Har du jobbat på Barnens hus eller på Arosbaby kanske? (kommer inte på fler ställen som har barnvagnar)
  • Elide
    Rebellen75 skrev 2008-09-30 22:17:08 följande:
    Har jobbat på BH sedan de öppnade -98 men slutade efter sista tjejen .Fick ett jobb med bättre arbetstider. Har sålt barnvagnar i 17 år sammanlagt (varit mamma ledig förstås men hoppade in även då. Så jag är riktigt arbetskadad när det gäller bilstolar och barnvagnar.
    Va bra då vet mna vem man ska prata med när det är dax då! :)
  • miss u

Jag fattade det som att det var bara du och jag som kunde idag. Var det nån annan som ville haka på vill jag bara påminna om att det inte blir fika idag utan klänningprovning på Ruths med efterföljande fika på lördag! För er som inte vet var Ruths ligger så finns dom mittemot Rudbeckianska skolan, alltså gymnasieskolan som ligger vid Domkyrkan.

Jag tar med mig alla grejer som jag samlat på mig. Köpte tidningen Allt om bröllop i helgen också. Har inte hunnit titta så mycket i den än.

Tessisen skrev 2008-09-30 19:54:37 följande:
    miss u skrev 2008-09-30 19:48:33 följande:
    Det kan vi göra. Vi tar en fika på lördag istället. Om ingen andra hade tänkt att komma. Va härligt att åka till en Vingård. Blir det Frankrike, Italien eller Tyskland?
  • miss u

Kom på att jag glömde svara på frågorna om vingården. Vi har inte bestämt än vilket land det blir. Skulle vara kul med Frankrike, även om varken jag eller sambon kan ett ord franska. Broschyren jag beställt var om Toscana i Italien. Verkar ju inte helt fel det heller faktiskt.

www.tematoscana.se/

• Nasse ior

här ikväll ska vi bestämma färgtema-sean blir det till att göra inbjudningskort-ni som har börjat är det någon som har bild på sina?

• valborg08

Hej igen!
    Jag såg att det var några som funderar på att ha sin vigsel i Säby kyrka. Tänkte bara berätta att vi vara där på bröllop, var tärna och marsalk, i augusti. Det var en jättebra och trevlig präst.
    Sen såg jag också att det var någon annan som hade kollat att ha festen på lövudden men att det var för dyrt. Kolla med finska föreningen, det ligger också på Lövudden men närmare KFUM. De som gifte sig i Säby hade sin fest där och det var en trevlig lokal. De var 81 gäster tror jag och det var varken trångt eller kändes för stort.

Bara ett litet inlägg från mig. Hoppas det kan hjälpa någon.

//Hanna

• miss u

Hej!

Det var nog mig du menade med både Säby och Lövudden. Säby kändes väldigt bra. Vilken präst var det som hade hand om vigseln ni var på? Tydligen är dom 6 st präster som delar på Kolbäcks församling.

Fick de ha med sig egen mat och alkohol på Finska föreningen? Måste man ha nån finsk anknytning för att vara där? För oss är det viktigt att man får ha med sig eget, fast det beror iofs på vad dom tar för mat och alkohol förstås.

Det är jättebra att få in nya tips. Vi vet ju fortfarande inte om vi får vara vid Hamncafét i Borgåsund än, så vi måste hålla ögonen öppna på andra ställen.

valborg08 skrev 2008-10-01 13:20:46 följande:
    Hej igen!Jag såg att det var några som funderar på att ha sin vigsel i Säby kyrka. Tänkte bara berätta att vi vara där på bröllop, var tärna och marsalk, i augusti. Det var en jättebra och trevlig präst. Sen såg jag också att det var någon annan som hade kollat att ha festen på lövudden men att det var för dyrt. Kolla med finska föreningen, det ligger också på Lövudden men närmare KFUM. De som gifte sig i Säby hade sin fest där och det var en trevlig lokal. De var 81 gäster tror jag och det var varken trångt eller kändes för stort. Bara ett litet inlägg från mig. Hoppas det kan hjälpa någon.//Hanna
  • Ia o Puh

Åååå, jag är ÄNTLIGEN tillbaka...hade paus i helgen, då sambon inte tycker att jag gör annat på kvällstid då dotter sover... Sen kunde jag inte gå in här förrän idag, då datorn krånglat och alla mina automatiska inloggningar försvunnit! Nåja, är tillbaks nu iaf!

Såg att ni planerat lördag på ruth´s...ska prata fint med sambon, men som jag städat idag i vårt hem...borde det vara lugnt! Kanske vi kan ta lunch istället efteråt? är ju van att gå upp lite tidigare med tjejen, så runt 12-13 är man rejält hungrig!

Toastmadam, värdpar och färgtema (silver och grönt) är klart!

• bröllop0808

Hej!
    Var till Sala idag och köpte underkläder... Shit vilken betjäning dom har på Evas! Den butiken kände man sig verkligen välkommen i och jag hittade precis vad jag ville ha. Provade med klänningen nu och det blev kanon.

• Nasse ior

är det en dyr butik?

bröllop0808 skrev 2008-10-01 14:40:25 följande:
    Hej!Var till Sala idag och köpte underkläder... Shit vilken betjäning dom har på Evas! Den butiken kände man sig verkligen välkommen i och jag hittade precis vad jag ville ha. Provade med klänningen nu och det blev kanon.
    hur mycket lägger ni på underkläderna?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009