• Elide

Västeråsbrudar 2009

Nu har jag också hittat hit. Japp det är en bra tid nu att börja planera. Man hinner ändra sig flera gången om, om saker och ting men det måste man ju få göra. Vi t. ex hade redan bestämt vart vi skulle ha festen. Men nu e vi ute och letar på marknaden igen.
    Ni som ska vara på Brunnbygård, är det catering som gäller där eller?

Vad ska ni har för färgteman på era bröllop, om ni nu ska ha något?

Ciao..

• Elide

Angelica: Om du inte hittar några löpare i rätt rosa färg så kan du ju alltid köpa vita och sedan färga dom själv.

Färgtemat på vårat bröllop är Rött, grön och gul med lite vitt också.

Blir lite Italienskt i det hela också då Matte, blivande mannen är halvitalienare.

Nån som vet nått om Stadshotellet här i stan? Prismässigt..är det dyrt eller?

Bra fråga MoonGirl ang inbjudningarna. Vissa säger att man ska skicka i god tid men andra säger att det inte får vara för långt mellan själva inbjudan kommer och bröllopet. Så när är den bästa tiden att skicka ut dom??..

• Elide

Ja 3 månader är ju ganska så bra. De flesta vi ska bjuda vet redan om vilket datum det är. För vi ska ju också ha vårat bröllop mitt under semestern, så man vill ju förvarna alla. SÅ de kan planera in vårat bröllop....Man vill ju att så många som möjligt skall komma.

Hur har ni gjort med kyrk och fest programmen. Gjort/tänker göra dom själva?

Sedan en lite fråga ang bordsplaceringen..Hur har ni gjort?
    Känns som det är ett känsligt ämne..vem man ska placera vart och med vem..

• Elide

Vi kommer varken att ha barn i kyrkan eller på festen. Då de barn som finns i vänskaran är ganska så små, så har vi faktiskt bestämt oss för att ha ett barnfritt bröllop. För allas trevnad. Speceillt våran då vi inte känner för att ha nå barnskrik eller avbrutna tal.

• Elide

Vi bokade kyrkan vi ska vara i redan i juni i år. Så den är fixad. Men det är svårt det där med att prelimänar boka en lokal. Vissa får man inte göra det och vissa vill att man betalar en viss procent.

• Elide

Hur har ni tänkt att göra med presentöppningen ni som ska ha presenter alltså?

Vi hade tänkt att göra så att vi tar presentöppningen dagen efter bröllopet för att dra ut på det lilla roliga. Om vi bor på Herrgård är de som vill välkomna att närvara och dela en härlig brunch med oss gäller även om vi bor på hotell, tror vi.

Tycker ni det är takigt att ta det dagen efter då kanske inte alla har möjlighet att närvara?

• Elide

Ja det är svårt.

Vi ska nog inte åka på någon bröllopsresa då vi åker till Thailand redan nu i vinter. Så vi får la kalla det våran bröllopsresa i förskott..*s*
    Vart har ni tänkt drai väg någonstanns då?

• Elide

Miss u: Har också funderat på att sy upp min klänning där nere. Den blivande mannen ska troligtvis sy upp sin kostym där nere. Vi har hittat en bra skräddare där nere som ligger i Phuket stad. De har till och med en svensk hemsida, så det känns ganska så seriöst. De verkar ha hur mycket vackra tyger som helst.

Får man fråga när i vinter ni åker och vart ska ni någonstanns?

Jag känner så här det gäller planering...Du kan aldrig börja för tidigt med sådant. Men jag är ju ett planeringsfreak som min Matte kallar mig.

Det är bättre att ringa ett samtal för mycket än ett för lite.

Sån e jag...på gott och ont..*s*.

Ni andra här inne, vad har ni funderat på för fotograf?
    Ska ni ha med "den" under hela bröllopet eller bara i kyrkan?

• Elide

miss u: Vi ska åka den 13 december -08 och ska vara borta i tre veckor. VI har hittat mycket bra saker på www.phuketportalen.com Vet inte om adressen finns där. Men ska leta på den så kan du få den. Kostym tror jag kan ligg runt 800-1000 kr kanske. Beror nog mycket på tyger och modell. Klänning vet jag inte. Men kanske 2000 och uppåt men där också tyger och modell.

• Elide

miss u: Är första gången vi åker till Thailand också. Jag är själv väldigt sugen på att sy upp en klänning där nere. Är det så att klänningen inte blir bra så kan man alltid köpa en här hemma. FÖr jag tror inte det kostar så mycket att sy upp en.
    Om du kolla på min bilder finns det en klänning där med rött i. Nått i den stilen skulle jag vilja ha. Vad har du tänkt för nått då?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009