• Elide

Västeråsbrudar 2009

Kampi: Hur många gäster skall ni ha? Ska ni ha Stora Salen eller nån av de mindre?

• Elide
    Kampi skrev 2008-09-10 17:35:11 följande:
    Vi kommer att ha 50-60 gäster och vi kommer att vara i Rudbeckiussalen. Det kändes lite stort i den stora festsalen plus att den redan var bokad så det blir två bröllop samma kväll =)Vilken sal ska ni vara i? Kikade ni på sviterna?
    Vi tror den hette Lilla Salen. Japp vi kollade två av sviterna. Den med bubbelpool var upptagen just i dag så den kunde vi inte titta på. Men vi såg den ena som var ungefär lik den och sedan den som vi har bokat. Som ligger ovanför Stora salen och har utsikt över stora torget. Högt i tak. Stort ekbord, stor härlig säng. Så vi funderar på att ha en lite intim brunch med den närmaste familjen dagen efter så vi öppnar presenterna.
    Tänkte ni ta det där vip-paketet Love?
    Det tänkte vi iallafall. Lät mysigt att komma upp på rummet och ha en flaska champange, jordgubbar och choklad väntande på en. Sedan det där med badrockar och tofflor lät heller inte fel. Och utchekningen behövde inte ske förrän runt 18. Det tyckte jag verkade perfekt!
  • Elide

Ia o Puh skrev 2008-09-10 18:17:50 följande:

Hallå tjejer! Välkomna "Mangos" och "Bröllop0808"!Har fått boka Björksta kyrka! Prästen Linda kände igen mitt namn och ville då jobba! Vänta bara tills hon hör mina ändringar av vigselprogrammet, mooaaahaa! MissU:kanske kan du ändra däruppe? vet ju var jag ska vara nu!Tessisen: Vad skönt att lokal och allt löst sig! Grattis, njuuut lite nu! Tack för sångerna, du är en stjärna! Vad är det för frågor i programmet alla pratar om? Kan man få det oxå? (Om du orkar...)Nu har jag varit borta ett tag från tråden igen och vips har ni hunnit iväg en sida utan mig! Otroligt!
    Va skönt att det löste sig med kyrkan. Har du gjort upp någon budget ännu?? *s*

Fanns inte frågorna med längre ner på mailet. Det är dom med 1-x-2 frågorna.

Jo det känns lite lugnare nu.
    Sedan så har vi eller rättare sagt jag kollat igenom vår budget nu igen. Vi kan sänka våra kostnader med ca 30000 kr. Nu när vi har valt stadshotellet istället. Det gör lite skillnad i budgeten det...:)
  • Elide

Ia o Puh: Pratade med min m2b. Han kände igen ditt namn. Han tror att han möjligtvis har spelat tennis med dig när ni var yngre. Då hette han Mattias Fredriksson.

• Elide

Ia o Puh skrev 2008-09-10 20:24:13 följande:

Oj! Som jag sa...är apdålig på vuxnas namn...ser knappt hur han ser ut på er pres heller...Men jag tror jag har en aning...Född 76/77? Har ju ahlzeimers light Näää, du, budget har det inte blivit av än heller...Men Björn blev mäkta imponerad av din budget och framförhållning, då jag inte ens vet vad budget är...MissU: Nja, impat och impat...Duktig på att hålla masken skulle jag säga
    Han är född -76. Bodde på skälby/bäckby då.
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-10 20:32:43 följande:
    Jag vet att vi pratade om fotografering igår över fikat, men jag har minne som en guldfisk... hur hade ni tänkt göra, ska ni fotas före eller efter vigseln? Hur brukar man göra?
    Vi hade inte bestämt oss. Men pratade med min m2b och han tyckte efteråt. Vi kommer ju att ha våran vigsel ganska så tidigt 14.30. Före blir så tidigt för mig, om jag ska hinna fixa hår och smink.

Vi funderar på Photografen som ligger på Stora gatan.
    Vem har ni tänkt anlita?
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-10 20:40:30 följande:
    Vi har inte bestämt oss ännu vem vi ska anlita. Sambon funderade över om vi skulle be någon av hans bästa kompisar att fota oss, men jag vet inte. Visst, det är dyrt att fota sig hos fotografen... vet du vad photografen tar för att fota?
    Från 1495:- har jag för mig att det var.

Porträttstudion tog 1800 plus extra för helger.

Går man in på deras sidor så får man reda på mer om priserna.
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-11 11:48:26 följande:
    miss u skrev 2008-09-11 08:49:56 följande:
    Tack för tipset! Jag sitter här och funderar över hur man ska göra med maten, om vi ska ha 3-rätters middag eller buffé. Min m2b vill att vi ska ha 3-rätters middag. Han tycker det känns lite finare med 3 rätters-middag. Jag börjar tveka lite, jag tycker att det är en bra idé med 3-rätters middag, men jag tycker även att det kan vara smidigt med buffé också. Då får gästerna ta den mat de vill ha (man kan t.ex välja fläskfilé och sedan någon fiskrätt som t.ex lax). Åh, vad svårt att välja! En fördel med buffé är ju att gästerna får sträcka lite på benen och mingla lite. Det blir ju inte på samma sätt om man har 3-rätters middag. När vi träffades och fika så ville jag ha 3-rätters middag, men nu är jag osäker igen. Är det någon mer här som har tänkt på fler fördelar eller nackdelar med buffé? Jag är en person som helst gillar att ta buffé när det är nyserverat, vet hur det kan se ut efter ett tag så det är ju en nackdel.Några gäster som vi ska bjuda är vegetarianer så man måste ju tänka på vad de kan äta också. Om man väljer 3-rätters middag ändå, då väljer man väl ut en huvudrätt som man tycker är bra? (antar att det blir en kötträtt då) undrar hur man då ska göra med de som är vegetarianer eller de som kanske är allergiska (vet minst en person som är allergisk mot fisk) Vad tycker ni andra, ska man skriva på inbjudningskorten något om maten?? Eller hur gör man? Noll koll
    Du skriver i inbjudan vem som de skall höra av sig till om de kommer eller inte. Där kan du ochså tillägga att om det är nått de inte kan äta eller vill äta att berätta detta. Så man kan fixa nått annat. Brukar inte vara några problem när man har tre rätters att fixa nån enstaka persons önskan. Min bror är vegetarian och hans fru men de äter fisk. Så vi kommer att ordna så de får ett fiskrätt i stället för kött som vi har tänkt. Sedan så har vi nån som är gluten, laktosallergiker och nått mer så där blir det verkligen något speciallt, men pratar man med de som fixar maten i god tid så brukar det inte vara några problem.
  • Elide
    Kampi skrev 2008-09-11 23:19:39 följande:
    Vi kommer att ha en fotograf som följer oss hela dagen. Vi tänkte fota oss "ordentligt" innan vigseln i slottets omgivningar. Imorgon ska vi posta våra save the date kort! Ska bli så spännande, det känns så verkligt nu helt plötsligt... Och underbart!
    Har funderat på detta med "save the date" kort. Men har inte riktigt kommit på vad det används till och när man ska skicka. Men som jag förstår nu så är det väl nått som skickas ut innan den formella inbjudningen, eller har jag fel?
  • Elide

Nån som har börjat fundera på tårta ännu?
    Det har jag. Min m2b är lite traditionell av sig och vill ha en trevånings tårta, typ. Men jag skulle vilja ha nått som är lite annorlunda nått som står ut från mängden.
    Har varit in på Malmens konditoris hemsida. De har väldigt fina tårtor men det har även Ica Maxi, Chantal´s och Systrarna Ericsson. Min m2b tycker inte att jag ska kolla upp för många olika alternativ för då blir det så svårt att välja. Men då tycker jag att det är bra att kolla upp olika, jämföra priser och utseende. Är man för praktisk?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009