• Elide

Västeråsbrudar 2009

miss u: nu skall det vara fixat..nu ska du kunna se den.

Vi kolla de också på catering förut med har nu ändrat i planerna. Men vi kollade då på Aroscatering. www.aroscatering.se
    De har hela menyer, plockmat, buffe.

Att det ska vara så svårt att välja kyrka egentligen. Vi hade samma problem. Men man vill ju få den rätta känslan och så vill man väl på nått sätt känna sig som hemma. Låter konstigt jag vet, men när man känner sig som hemma känner man sig också säker. Eller jag gör det iallafall. FÖr då kan du gå ner för altargången med huvudet högt och njuta av dagen.
    Nån som tycker jag har fel?

• Elide

miss u: nej var min sambo som visade den för mig. Men när man läser på deras sida så låter det ju bra. De till och med står för transport till och från hotellet gratis och inte köp tvång står det. Tycker det låter ganska så bra. Är man inte seriös så tror jag inte man gör en hemsida som denna och dessutom på olika språk. Men man vet ju aldrig. Men den är ju värd att kolla upp iallfall. Vad jag har läst mig till så ska man absolut inte gå till en skräddare som har "inkastare".

Kampi: Vi funderar också på att ha festen på stadshotellet. Vi ska dit och titta snart. Men vi undrar lite vad kostnaderna ligger på. Har ni valt någon av menyerna eller gjort en egen?

• Elide

Borde man ha tärna, har faktiskt inte tänkt på det förän nu. Kanske skulle vara kul att dela detta med sin vän. Men sedan kommer problemet som jag känner, vem ska man fråga när man har ganska så många nära vänner.
    Var det ett självklart val för er att ha tärna med?
    Ska nu ha en eller flera?

Börjar bli lite osäker nu...

• Elide

Tessisen: Lundby Kyrka den 18/7 gifter vi oss, festen vet vi inte riktigt ännu vart vi skall ha. Vi har några förslag kvar att kolla upp.

Vi ska inte ha så stort bröllop, vi kommer att bjuda ca 40 personer. (inga barn)

Vi har väl satte en preliminär budget på ca 70 000 kr men vad vi ser nu så kommer vi inte att komma upp i den summan. Men man vet ju aldrig, saker och ting kan ju ändra sig.

Hur har ni gjort när det gäller släkten. Har ni bjudit alla eller bara dem ni har bra kontakt med?

• Elide

Visst blir man beroende av att titta in här titt som tätt. Usch vad det måste bli svårt när all denna planering är klar och bröllopsdagen kommen att hålla sig här ifrån. Vill ju veta hur det går för er alla andra och hur era dag blev så man kommer nog att vara här inne ett tag efter den stora dagen har kommit och gått. Som tur är så har man ju tid kvar att tillbringa här!

Hoppas det går framåt för alla i planeringen, det gör det här iallfall. Har hittat en butik som verkar sälja den klänning som jag helst av allt vill ha... Ska väl dit nån helg nu i höst och kolla in den i verkligheten. Om ni vill se den så finns den i mitt bildgalleri det är den klänningen som är överst av klänningsbilderna. Vore kul att höra vad ni tycker..
    Ha det gött alla och fortsätt med planeringen...

• Elide

Ja hänger gärna med på en fika, prata bröllop men andra blivande brudar är så mycket roligare än att prata med vänner som inte allt är intresserade och som tycker man är såååå jobbigt när man ska prata bröllop hela tiden.

Har läst att det är en bröllopsmässa i Stockholm i slutet av sista dagarna i Januari.

• Elide

Vi ska ha en toastmaster, min bror och ett värd par..troligtvis mina föräldrar.
    Färgtemat som vi ska ha är rött, mörkgrönt och guld. Vet redan hur bordsdekorationerna skall se ut och troligtvis bordsplaceringskorten. Har även filat lite på inbjudan, vigselprogram och festprogram.

Är det imorgon Tisdag den 9/9 som vi skall träffas eller? Bredbar låter bra för mig. Har bara gått förbi där men det ser väldigt mysigt ut.

• Elide

Bredbar ligger i Varsams gamla lokaler, om nån besökte den butiken nångång.

För mig är det helt oki med att ni som har barn tar med dom.

Om det är några som kan träffas redan imorron så hänger jag på. Min m2b jobbar kväll imorron så det är roligt att ha nått att göra...

• Elide

miss u skrev 2008-09-08 15:01:43 följande:

För mig är det också helt okej att ta med barn. Jag kom på att jag har ju tvättid i morgon, men jag ska se till att byta den. Det brukar inte vara några större problem att få tid så det är lugnt. Sambon ska iväg och spela badminton + att han har tenta på ons (pluggar till ma/na lärare) så han är inte så mycket till sällskap i morgon ändå.Ska vi ta Bredbar då? Så kan vi ta Global living nästa gång?Vi som är på i morgon 9/9 vid Bredbars entré mot fontänen kl 16:30 är:miss_u
    Tessisen kommer!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009