• Elide

Västeråsbrudar 2009

valborg08 skrev 2008-09-24 22:28:36 följande:
    Hej igen! Jag ser att ni skriver om papper som till inbjudningskort mm. Vad är det för papper ni har använt? Vilket format ska ni ha era inbjudningskort i? Tänkte på det här med att skriva ut dom själv på vanlig skrivare...Men det kanske inte är något problem
    Jag köpte mitt papper på Gallerix och skrev ut det på vanlig skrivare. Jag tog ett A4 papper och vek det på mitten som ett häfte. Blev så nöjd. Du kan ju ställa in vad det är för papper du använder och om du vill ha häfte, liggande eller stående dokument.
    Man kan ju spara en hel del pengar om man skriver ut sådant själva.
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-24 22:45:51 följande:
    Ja, det är lite trångt på Kalle på spången. Bredbar hade ju bäst utrymme! Kanske blir vårt "fikaställe" framöver
    Ja vi har ju testa tre ställen nu och det bästa var allt Bredbar.
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-24 22:48:08 följande:
    Åhh, vad duktig du är som har fixat framsida till inbjudningskorten, vigsel och festprogrammen! Jag och min m2b har jobbat på gästlistan idag och vi är nästan klara med listan, weeee
    Visst känns det skönt när man kan bocka av en sak från den långa listan av saker som måste göras. Man känner sig ett steg närmare bröllopet då. Så känner iallafall jag.
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-24 22:51:27 följande:
    Vad är det för slags papper du köpt från Gallerix? Lite tjockare papper, kanske? Ska du ha någon bild på er två i inbjudningskorten?
    Japp det är lite tjockare papper jag har använt som utsida och lite tunnare emellan.

Oj vad pratade vi om idag...hmmm
    Va nog lite som de andra. Pratade lite om vad man skulle ha för musik på festen, dj, band, trubadur eller nått annat. Sedan en del om maten. Plus mycket mer.
  • Elide
    mysan31 skrev 2008-09-24 23:21:21 följande:
    tessisen: vad använder du för program när du ska skriva inbjudningskorten och vigselprogrammet och festprogrammet...Du får visa mig nästa gång vi träffas..
    Jag använde mig av programmet som jag skickade länken på. Resten har jag skrivit i word.
  • Elide

Nu ni! Har fixat med bordsplaceringskorten, utsidan på inbjudningskorten, vigel och festprogramen så nu e det gjort. Blev otroligt nöjd med mig själv när jag kunde fixa det. Sedan så blev jag glad för att jag sparar en massa pengar på att göra allt själv. *s* Där kom ekonomen fram. Det var riktigt kul att sitta och fixa och ändra med det. Nu kan jag slappna av igen.

• Elide

Nu har man missat en massa igen. Man kan alltså inte vara borta en hell helg härifrån. En hel del att läsa igen.

Vi kommer att vara max 40 pers. Inga barn varken i kyrkan eller på festen.
    Funderar på att skriva denna lilla vers i inbjudan:

"Småbarn är en gudagåva
    men denna kväll får det stanna hemma och sova!
    Förutom de som vid behov av tröst
    behöver mammas bröst!"

Hittade den här på BT någonstanns. Tyckte den passade så bra.

• Elide
    Lefa skrev 2008-09-26 07:16:14 följande:
    MoonGirl: Ja jag bor i Fagersta!Vad ni är effektiva, tycker ni donar på hur mycket som heslt så nu måste jag raska på! Tessisen: vad var det för länk till att göra inbjudningskort mm??
    Det här programmet har jag använt mig av till utsidan på inbjudan, vigsel och festprogrammet.

wordle.net/
  • Elide

miss u skrev 2008-09-28 17:22:15 följande:

Hej brudar!Värst vad dött det var på tråden den här helgen då. Har ni skaffat er liv eller vad är det frågan om? Idag har vi varit och tittat på Säby kyrka. Den var jättemysig. Fick prata med prästen där och hon var jättetrevlig. Hann fråga henne en del om vigseln och vad som ingår... och nu börjar jag tveka om jag vill gifta mig kyrkligt! Jag (och sambon) tycker egentligen att det är för mycket Gud-grejer i kyrkan, men gillar kyrkan som lokal. Sen känns det lite mer "på riktigt" om man gifter sig i kyrkan också. Känns nästan som man får försvara sig för äldre släktingar om man inte gifter sig i kyrkan.Ia o Puh: Du gillade inte heller hela den här Gud-grejen. Känns det bra för dig att sätta dom tankarna åt sidan och höra prästen säga att Gud, du som är alltings skapare och Herre osv? Det är mycket mer Gud-grejer i en kyrklig vigsel än vad jag tänkt iaf. Är det nå fler som funderat i dom här banorna?
    Va kul att kyrkan var mysig. Men nu har ni alltså lite kalla fötter när det gäller detta med kyrkligtbröllop? Måste man följa deras vigselakt till punkt och pricka? Kan man inte ändra lite på den så den passar er bättre. Jag är väl inte så förtjust i allt detta gud-snack men jag känner att det är bara nått som hör till. Bryr mig inte så mycket om innehållet av vigselakten. Så länge jag blir gift och får kalla mig Fru De Giorgio så gör det mig inget.
  • Elide

Ica Maxi gör väldigt bra tårtor. Har hört mycket positivt om dom. Var in och kollade deras hemsida nu. Tydligen så kostar det runt 28kr/bit. Väldigt billigt. Men har de utkörning och motering då undrar man. Men är absolut värt att kolla upp.

Vi vill hellet inte ha med så mycket grädde vi skulle kunna tänka oss denna kombination:
    Tårtan längst ner chokladbotten, chokladkräm med hallonmousse.
    Tårta i mitten vaniljbotten, vitchokladkräm med passionsfrukt mousse.
    Lilla på toppen, vanlig botten, vaniljkräm med blåbärsmousse.

Hittade denna också här på BT. Vi tyckte det lät såå gott.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009