• Ia o Puh

Västeråsbrudar 2009

Hej! sambon friade i Rom 080822, har satt prel. datum för bröllop 13 juni 2009...Hoppar gärna med i denna tråd, då jag upptäckt att på detta område är man rejält ovetande och kan vara bra med tips, idéer och få frågor besvarade. Har knappt börjat planera alls, antar att jag har mycket jobb framför mig.

• Ia o Puh

Miss u: Grattis, kul när dom kan förvåna och ta en på sänegn ibland med frieri!

Har nu bokat lokal, Brunnby gård...fick skjuta en vecka tidigare...6juni. Enligt blivande mannen blir det ju enklare att komma ihåg...förlovning 080822 och vigsel 090606!

• Ia o Puh

Moon girl: såg att du tänkte ta Brunnby gård som festlokal..var planerar ni att viga er? Vi har funderat och även varit ute och kollat lite på kyrkor och vi är lite oense här hemma...

• Ia o Puh

Moon girl: Ja, vi har funderat på Badelunda, men det är lite av ett dilemma...Sambons kompis gifte sig där för drygt 4 år sedan, 5 år sedan i vår...dom skilde sig efter 2 månader, hon var otrogen...ja, det var ett himla liv...Vi känner att Badelunda vore suveränt rent logistikt sett, men men...skulle kännas dumt kanske för honom att komma in i samma kyrka där allt liksom tog slut...Vad tycker ni, ska vi strunta i deras vigsel och gå på Badelunda?

Gud, va fort det går, har varit borta ett dygn och tråden har liksom sprungit iväg, sambon klagar på att detta är värre än när jag var gravid och satt framför familjeliv hela tiden...jag sa till honom att detta är ju bara början, hehe, "baby, you have seen nothing yet"

• Ia o Puh

Ja, vi har ju inte bestämt oss...kompisen blev ju inlagd på psyk och väl där försökte han hälla i sig alla piller från ett vagnsbord utanför expeditionen...jag gillar hans nuvarande tjej och det är väl med både hänsyn till henne och honom som vi tvekar...man vet ju inte hur "stark" han är i psyket nu och det vore ju förj-ligt om vi "triggade" nåt...

Vi har även funderat på Björksta kyrka då jag jobbar därute och verkligen ääälskar den lilla och fina kyrkan med riktigt gamla anor...det är bara det att sambon tycker den ligger för långt bort, medans jag anser att den ligger lättillgängligare till då det bara är E18 ut...måste ju bestämma mig nu, annars finns ju typ inga kyrkor kvar. precis som ALLA ska ha barn i Västerås, verkar det som om ALLA oxå ska gifta sig!

• Ia o Puh

Miss U: Ja, vi ska nog prata med honom om vi bestämmer oss för Badelunda...men igår verkade det som om Sambon kunde tänka sig Björksta ändå...*hoppas*! Tack för uppdatering om när och var alla ska gifta sig...

Hur långt har alla kommit i sina planeringar?
    Jag har bokat:
    *Festlokal
    *Frisör

Tänkte väl att om nån annan kunde berätta vad dom gjort kanske det skulle sätta lite fart på mig, just nu har jag ingen lust alls! Allt jobb och en motvillig och planeringsallergisk sambo gör att jag bara känner mig trött, trött, trött!

• Ia o Puh

Jippie!!!! Sambon har "gett med sig"! Vi kommer förhoppningsvis att kunna vigas i Björksta kyrka! Ååååhh, en tyngd är borta från mina axlar om detta går igenom imorrn! Ska ringa kyrkan och fotografen!

• Ia o Puh

Moongirl: Jag har bokat på UNIK, hos Anki...hon ska tydligen vara riktigt bra på uppsättningar! Det verkar vara ganska tajt med frisörer, vad jag förstått, då dom oftast bara tar en per dag...

mmmlurk: Vilket tips! Vad bra, kanske för en gångs skull lönar sig att vara lite kall då!

Kollade fotograf idag, porträttstudion var ju svindyra! 1800kr per påbörjad timme och det bara för fotograferingen!!! :-O Ska kolla med en bekant, som faktiskt jobbat lite på bröllop och så, han är riktigt duktig...brukar alltid ta kort när vi samlas hela gänget!

• Ia o Puh

Miss u: Porträttstudion tar 1800kr för varje PÅBÖRJAD timme, för oss känns det för saftigt då vi ju ska vara i Orresta..det tar 30 min med bil, vilket ju blir en förmögenhet då fotografen ska köra ut och hem och sen debitera...huuuu

Skulle boka Björksta kyrka idag och såklart är dom tillbaka på måndag, nu får jag våndas hela helgen!

mmmlurk: Västerås Ångtvätt?! Hyr dom ut? kanske skulle vara värt att kolla in...

• Ia o Puh

Oj glömde!

Miss u: Jag vet inte vad Anki tar, vet att dom har typ grupprabatt om man tar smink och naglar där oxå, hon Denise. Skulle gå på runt 2000kr...man har en konsultation med provsminkning och så innan själva STORA dagen!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009