• Mangos

Västeråsbrudar 2009

HEj allihop!!

Skoj att det dragits igång en ny Västeråstråd, hoppar gärna på den. Jag och min sambo planerar bröllop i augusti nästa år. Lutar åt att vi har bröllopet i Kungsåra kyrka och festen på Kungsbyn. Någon som har erfarenheter av dessa ställen??

• Mangos

Jag ska också ha tärna. Frågade min kompis här om veckan om
    hon skulle orka höra ännu mer av mitt bröllopssnack för att jag skulle gärna vilja att hon va min tärna. Hon blev jätteglad och började gråta och då kunde ju inte jag heller hålla mig. Känns jättebra att hon kommer att vara med mig som stöd på min stora dag.

Jag och min m2b har tänkt ha en fest utan barn, de får gärna vara med i kyrkan men festen är endast för vuxna, om inte någon skulle ha en liten ammande bebis förstås.

• Mangos
    MoonGirl skrev 2008-08-29 07:30:31 följande:
    Hur tänkte ni skriva på inbjudan att festen är till för de vuxna? Ska ni t.ex skriva att barnen är välkomna till kyrkan men att festen sedan är endast för de vuxna?
    Har inte bestämt det än men blir väl till att skriva det på något snyggt sätt. Finns ju många tips på hur man kan skriva det här på bt.
  • Mangos

Känns som att alla har kommit så längt när man sitter o läser vad alla skriver. Själva har vi kyrka och lokal bokat.

Har även varit och tittat på brudklänningar. Blev alldeles skakis, blev så riktigt på något vis när man ska prova klänningar. Hittade några riktigt fina men skulle vilja kolla lite mer vad som finns.

Har ni tänkt ut nån budget för era bröllop? och i så fall för hur många gäster är det?

• Mangos

Hoppas att ni får trevligt i morgon! Har tyvärr möte på jobbet, hade annars varit trevligt att vara med. Ni får väl skriva och berätta om alla bra tips och idder ni får.

• Mangos
    MoonGirl skrev 2008-09-09 21:31:26 följande:
    Mangos: När ska ni gifta er och vart ska ni ha festen efteråt?
    Vi gifter oss den 8/8-09 i Kungsåra kyrka och därefter är festen på Kungsbyn!
  • Mangos
    MoonGirl skrev 2008-09-09 21:57:05 följande:
    Tessisen: Visst var det du som hade en kompis som visste någon bra bröllopsaffär i Eskilstuna? Eller minns jag fel?
    Har också funderat om det finns några bra bröllopsaffärer någonstans i närheten. Finns ju inte så mycket här i Västerås. Någon som kan tipsa om något ställe?
  • Mangos

miss u skrev 2008-09-10 07:37:11 följande:

Är det nån som vet om Ruths har öppet nåt på helgen? Ursula har ju bara öppet i veckorna, så det känns lite stressigt att hinna dit, eller det kanske räcker att vara där i två timmar efter jobbet? Jag har noll koll.
    Ruths har öppet till klockan ett på lördagar! Var där i lördags o kika lite. Skulle nog även säga att två timmar räcker för att hinna med att kika på Ursulas. Kollat där också men har inte hittat klänningen med stort K än. Hoppas du har bättre tur! Lycka till
  • Mangos

Ursulas har bara öppet på vardagar 10-18, men det är lunchsstängt 14-15.

Tyckte att det fanns mycket mer klänningar att välja på hos Ruths. Tyvärr var det en hel del klänningar endast i storlek 34 o 36 eller typ 44 hos ursulas och då va det lite svårt att prova dem. De skulle få in mer i november. Ruths kommer också att få in mer framåt oktober-december.

• Mangos

Vi har inte bokat nån fotograf ännu men som vi tänker nu ska vi fotas före vigseln.

Är det flera som har tittat på hotellrum här i stan? Sett att några har bokat in bröllopsnatten på Stadshotellet, har ni bokat det direkt eller har ni kollat på skrapan eller något annat också?

• Mangos

Välkommen BrideToBe09. Ser att vi ska gifta oss samma dag! Spännande!

• Mangos

Hade funderat på Badelunda som flera här på forumet men då vi bestämde oss för att ha festen på Kungsbyn blev det ganska naturligt att ha vigseln i Kungsåra! är ju gångavstånd däremellan!

• Mangos
    BrideToBe09 skrev 2008-09-12 17:31:43 följande:
    Ja, det låter ju bra. Här blir det både vigsel och fest på Schenströmska i Ramnäs.
    Schenströmska är ju väldigt fint med omgivninen och allt! Hade det i åtanke då vi valde!
  • Mangos

När vi har kollat lite på gästlistan så kommer vi också upp i ca 70 personer men är inte helt klara med den än.

• Mangos

miss u skrev 2008-10-15 08:13:53 följande:

Sambon var i väg och hälsade på sin mammas släkt i Vänersborg nu när jag var borta... vilket resulterade i att han vill bjuda 10 st till! Vi har iofs tänkt ha buffé, vilken mina föräldrar ska bjuda på, så det ska nog inte vara några problem. Desto fler inbjudningskort, vigselprogram och festprogram att göra, men det tycker jag bara är kul. Det viktigaste är att både han och jag kan bjuda dom som vi vill ha där. Sen kan ju inte han hjälpa att han har stor släkt som umgås och jag liten. Hur har ni andra med uppdelningen? Har ni lika många från varje sida?
    För vår del är det likadant. Min sambo har stor släkt och jag relativt liten. Sedan har han även större kompiskrets. Vi har aldrig talat om att bjuda lika många var. "Hans sida" kommer att vara större men samtidigt så känner jag inte att det är hans/ mina inbjudna utan våra. Har träffat han släkt så pass mycket så känns redan som att jag är en del av den. Och många av hans kompisar har ju blivit våra kompisar. Det viktigaste är ju som du säger att vi har dem vi vill ha där. Kommer att bli totalt ca 70 personer.
  • Mangos

Hej alla! Känner att jag är en sån som läser mer än jag skriver. Håller också på att kolla upp fotograf just nu! Marit kunde tyvärr inte då hon var bortrest. Snyft. Tycker hennes bilder är helt underbara så grattis ni som lyckas få henne.

Hur gör ni alla med musik på festen? Dj, dator eller liveband?

• Mangos

vi är sugna på att ha liveband men vet ännu inte vilka i så fall. Får la ta tag i det ordentligt snart.

Går framåt med planeringen i alla fall. På måndag kommer en kompis över och ska hjälpa mig att fixa ett monogram. Sen kan man fundera mer på inbjudningarna o sånt.

• Mangos

länken funka för mig! Annars kan du alltid gå in på alla senaste trådarna i menyn så kommer du till den nya tråden

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009