• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

BrideToBe09 skrev 2008-09-12 17:31:43 följande:
    Ja, det låter ju bra. Här blir det både vigsel och fest på Schenströmska i Ramnäs.
    Aha, Ramnäs!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-13 12:00:45 följande:

Thottska villan verkar vara helmysigt. Kan bli ett alternativ för oss om det inte blir Hamncafés lilla "svit". Vad var det för skillnad mellan bröllopssviten och de vanliga dubbelrummen? Fick man nå extra och var det nån skillnad när man behövde checka ut?
    Nu har jag några sidor att ta igen

Bröllopssviten på Thottska villan var lite större mot de andra dubbelrummen. Det finns en vacker utsikt över allén mot Strömsholms slott. Stort och charmigt rum med 1700-talsinspirerade tapeter, trägolv och fina möbler. Jag har tagit kort på rummet. Om du mailar mig din e-postadress så kan jag skicka över kort på hotellrummen på thottska villan. Tog kort på alla rum som finns i huset . Jag frågade om utcheckning och det var tydligen inte så bråttom eftersom det var helg. De kommer inte och städar förräns på måndagen igen. Men man får väl kolla det igen med dem när/om man har bokat.
  • MoonGirl

Donna Fortunata skrev 2008-09-14 09:40:41 följande:

Jag ansluter mig till denna tråd! Kommer att ha vigsel i trädgården och sedan fest på Thottska villan. Någon som har har några erfarenheter därifrån eller som också planerar bröllopsfest där?
    Välkommen till tråden!!

Kul att ni ska ha festen på thottska villan. Det är så fint där! Vi funderar på att boka bröllopssviten där . När ska ni gifta er?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-14 09:27:12 följande:
    Är det någon som vet vad ni ska ge gästerna i organza påsarna...vill ha lite förslag...
    Organza påsarna, vad är det?
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-14 14:02:22 följande:
    Lite OT men ville bara berätta för någon.Jag har skickat in ansökan till Polishögskolan idag. Hjälp. Har tänkt gjort det i flera år men inte vågat. Men nu är det ivägskickat få se om de tycker att man passar Hoppas. Så nu är det spåret som gäller både till bröllopet och testerna. Hoppas att det här är moroten jag behöver för att ta mig oftare ut i spåret.
    Grattis, vad kul! Hoppas du blir antagen. Vart har du sökt in någonstans? Polishögskolan i Stockholm?
  • MoonGirl

Ia och Puh: Visst var det du som hade en kompis som hade haft en privat fotograf till sitt bröllop och (som hade lokalen där vid Arosekens kontor) har du möjligtvis något telefonnummer till honom?

• MoonGirl

Donna Fortunata skrev 2008-09-14 11:31:52 följande:

Vi gifter oss 1/8 2009. Roligt att höra att du också är förtjust i Thottska! Hoppas bara att maten är bra, de tar catering från Gula Hästen, har ätit lunch där och det var ingen höjdare, men tydligen ska de vara bra när de caterar till bröllop.När ringer bröllopsklockorna för dig?
    Vad trist att maten från Gula Hästen inte var någon höjdare... Hoppas att de har god mat nu till bröllopet. Hade ni tänkt ha 3-rätters middag eller buffé? Vi ska gifta oss i Badelunda kyrka den 15/8-2009 och ha festen ute i Brunnby gård .
  • MoonGirl

Någon här inne som vet om frisören på Rudbecksalongen är bra? Någon som varit där och klippt sig eller så?

Kollar upp lite frisörer i stan

• MoonGirl
    BrideToBe09 skrev 2008-09-14 19:30:55 följande:
    Blivande maken tycker att bröllopstårtan är överflödig då det ingår dessert i 3-rättersmenyn.....det blir för sött enligt honom, med tårta också.Jo, kan hålla med, MEN tårta HÖR JU TILL! Eller??? Är det jag som är insnöad???
    Tårta hör till, tycker jag .
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-14 20:57:14 följande:

Tyvärr har jag ju inte nåt tel.nr till honom, tips är att ta barnvagnen på promenad och kolla därinne i gamla stan, han måste ju skylta! Vi har valt att använda oss av en avlägsen kompis, som mer än gärna ställde upp. Han hade jobbat lite i år på några dop, fester och bröllop!
    Japp, jag ska ta en promenix med sonen imorgon, så får vi se om jag hittar stället .
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009