• miss u

Västeråsbrudar 2009

Nu är jag rädd igen att ni börjat skaffat er liv. Bara jag som inte gjort det kanske...

Igår hann jag med att snickra på inbjudan och vigselprogram. Själva texten är i stort sett klar (om vi nu får Hamncafét!). Är väl psalmerna som vi inte bestämt än, men jag skrev ner ett par för att få med nåt i vigselprogrammet. Sambon godkände så idag funderar jag på att kolla om Timarii har nå bra papper. Borde inte vara alltför svårt att hitta svart papper kan man tycka. Skulle också vilja hitta tapet, men blir ju aldrig att man hinner åka iväg. Allra helst när man inte har nån bil. Det får bli nån helg framöver. Är bara det att nästan varje helg är näst intill fullbokad fram till advent! Nåväl, ska nog hinna klämma in det.

Nu har vi iaf fått klart med chaufför till flotten som vi ska åka till Hamncafét (om vi nu får det!). Ett steg i rätt riktning.

• miss u

Ja, det är jag igen. Sitter på jobbet och vill verkligen inte jobba. Har hittat en favoritklänning! På www.bridaloutlet.se/. Den heter Alva, första klänningen högst upp till vänster på sida två. Tar gärna emot kommentarer. Jag hade väl tänkt att man har den utan ärmarna då. Vad tror ni om det?

Hur är det med er som valt klänning? Har alla valt med släp? Just den klänningen har inget släp, men det skulle ju vara kul med lite släp. Hur ofta har man det? Är ju bara när man gifter sig. Ska det va, så ska det va.

Åh, nu blev jag sugen på att åka till Bridal Outlet och kolla! Hur många är vi som inte har nån klänning än?

• miss u

MoonGirl: Det är riktigt jobbigt med ovissheten faktiskt. Nu har man mer eller mindre vant sig vid ovissheten så det kommer säkert kännas konstigt när det väl blir bestämt.

Du får gärna kolla upp Håkans bageri om det är nåt att ha, så får du säga till mig sen. Vore ju smidigt för oss om tårtan är där så kan svärmor eller nån hämta den, eller om man tom kan få levererad.

Vad är det för brudbukett du vill ha? Jag vet bara att jag vill ha 12 röda rosor, för det var de första blommorna jag fick av Micke när vi blivit tillsammans. Har kvar dom än, fast torkade då.

Rusta har mycket tapet, och billigt. Det tycker vi om. Har kollat lite på deras hemsida, men vill se dom live också. Ska du också ha tapet på borden? Vi ska ha som löpare + som detalj på inbjudningskort och vigselprogram. Det kändes himla bra att ha kommit igång att skriva, så är det bara att göra lite småjusteringar längre fram.

Det blev inte så mycket jobbat här innan lunch. Ett par av mina jobbarkompisar blev jätteengagerade i min brudklänning, så nu har vi mer eller mindre skissat upp den, med utgångspunkt från klänningen Alva. Så nu törs jag inte titta på nå fler modeller. Känns det fortfarande bra med din klänning?

• miss u

Nu kommer jag säkert bli helt idiotförklarad av er, men kl 5:45 i morse började jag springa runt gräsmattan på Djäkneberget. Det blev 10 varv till slut! Vad gör man inte för att komma lite mer i form till bröllopet? Får hoppas att det ger nåt resultat

Tessisen: Vad kul att du bestämt dig för frisör och make up! Så ni har bestämt er för att ta Oliver? Då får jag ringa och höra med Strömsholms bild vad dom tar. Fast jag blev ju lite sugen på att fotas vid Djäkneberget när jag sprang runt där i morse. Men sambon vill ta foto efteråt och då är Djäkneberget uteslutet. Nåja, det finns ju andra "amatörfotografer" om Strömsholms Bild inte känns bra. Finns ju T-bild i Hallsta också, så det ordnar sig.

Moongirl: Kan du inte lägga ut den bilden på buketten med rosor? Jag är också inne på att ha bara nåt band runt och kanske nå pärlor. Vet inte om jag ska be sambons faster att göra buketten eller gå till en florist. Fastern har erbjudit sig att göra brudbåge åt oss och bara det är ju jättesnällt. Kanske inte ska belasta henne med mer grejer.

Jag är nog inne på kritvit klänning ändå, eller såg den jag provade på Ruths konstig ut? Förhoppningsvis hinner man ju få lite färg till den stora dagen så man inte är lika blek om nu.

Mysan: Jag hittade inget festhäfte till barnen när jag googlade på majeda. Kanske jag som är blind?

• miss u

Moon Girl: Tack för häftena! Verkligen snällt av dig. Nu ska jag väl kunna knåpa ihop ett häfte till dom små också. Har sett att man kan köpa nå set med kritor med bröllopsmotiv på nånstans. Får ta och kolla upp vilken sida det var. Man har ju varit inne på så många!

Jag kände mig riktigt hurtig när jag sprang där i mörkret. Var stjärnklart också så det var riktigt tufft. Hur går det med din viktnedgång?

Det var jättefina buketter du hade lagt in i ditt galleri. Den med röda rosor har jag också bland mina favoriter! Kollade massor på buketter igår. Den här sidan hade massa länkar till andra bra sidor med buketter: www.yourweddingcompany.com/index.php/action/createBouquetStyle/planId/2/ Jag tycker det blir svårare och svårare att välja ju mer man tittar.

Sambons faster har nån slags floristutbildning, fast hon jobbar inte som det. Hon har ett stort blomintresse och tycker det är kul. Men jag tänkte nog kolla vad bukett kostar hos floristen först. Vilken hade du kollat? Det var väl nån florist som du och Tessisen tyckte var bäst?

Tessisen: Pratade med min thaimatlagningskurslärare igår om att sy upp klänning. Hon tyckte det var bäst om jag pratade engelska med skräddaren. Om jag skulle kunna några ord thai så minskar inte risken att bli lurad, så då spelar det ju ingen roll. Är fortfarande lite orolig över att klänningen inte ska bli bra om jag syr upp den där borta. Men tar jag reda på allt om hur jag vill ha den så blir det nog lättare. Det är just det, hur jag vill ha den som är det svåra.

• miss u

Vad kul att det går bra med viktnedgången! Simning är himla bra, liksom morgonpromenader med stavar som jag använder mig av. Jag har iofs inte gått ner så mycket i vikt, men minskat 5-6 cm runt magen!

Jag bor på Oxbacken så de närmaste blomsteraffärerna är väl typ dom i centrum. Fick du nå prisuppgifter på Mästerblomman? Den andra blomsteraffären heter väl Amaryllis eller nåt sånt där. Nåt på A iaf. Det var jättefina buketter du hittat! Helt i min stil. Du försvårar ju det hela för mig. Den buketten som du kallar för nr 5 var ju jättesöt. Tror det är min nya favorit.

Gick förbi Panduro igår och norpade åt mig en katalog. Har inte hunnit kolla nåt i den än, men kan tänka mig att det var massa fint. Får se om jag hinner bläddra igenom den under helgen.

MoonGirl skrev 2008-10-24 09:34:50 följande:
    miss u skrev 2008-10-24 07:12:50 följande:
    Ja, man är inne på så många olika bröllopssidor så man blir helt förvirrad Det går bra med min viktnedgång, jag tränar massor (simmar). Jag borde nå min drömvikt till nästa år! Jag ska lägga ut lite fler brudbuketter i mitt bildgalleri alldeles strax, så du får kika in i bildgalleri när du får tid. Tack för internetlänken! Det var verkligen jättefina brudbuketter! Ju fler buketter man tittar på desto svårare blir det att välja brudbukett Jag kommer inte ihåg vad de där floristaffärena heter som Tessisen pratade om. En floristaffär ligger vid Ica Ettan (Gideonsberg) och en floristaffär ligger vid Hemköp vid Malmaberg. Jag bor så nära dessa floristaffärer så jag tänkte försöka hinna dit idag och prata med dem. Så fort jag vet vad de heter (floristaffärerna alltså) så hör jag av mig! Det var Tessisen som hade varit dit och pratat med dem där. Igår var jag till Mästerblomman nere vid stan (ett av Västerås äldsta blomsteraffär). Där var de jättetrevliga!!! Och sedan var jag in till en till blomsteraffär som jag inte kommer ihåg namnet på, men blomsteraffären ligger på samma sida som Ryns skor (eller Rydins skor?) det är den där skoaffären som ligger vid hörnet mot Gallerian. Den där blomsteraffären jag var in heter något med A i. Namnet börjar på A... minns inte namnet, jag har minne som en guldfisk Blomsteraffären ligger "några affärer" bort från Ryns skor.Tittade i Pandurokatalogen igår och det finns ju massor med material som man kan använda till sina inbjudningskort! Blir svårt att välja, tror jag!
  • miss u

Hej på dig!

Vad kul med en ny i tråden! Du ska känna dig hjärtligt välkommen. Här kan du få hjälp med det mesta. Vi vet alla hur tankarna bara snurrar i skallen. Det enda du ska göra är att inte glömma bort att andras. Resten fixar sig.

Vilken kyrka har ni bokat? Hur går det med festlokal? Vi väntar fortfarande på besked från Hamncafét i Borgåsund. Dom håller på att byta ägare, så de gamla ägarna kunde inte lova att vi får vara där. Så frusterande att vänta på besked. Har väntat i typ två månader nu!

Vi aktiva i tråden brukar fika lite då och då. Det har väl blivit runt 3 gånger i månaden, oftast onsdagar runt kl 16. Var inte rädd för att haka på. Alltid kul att se ansikte på personer som man delar så mycket tankar med. Samtidigt behöver du inte fika med oss om du inte känner för det. Helt frivilligt men kan vara väldigt givande också.

Barret skrev 2008-10-24 10:37:27 följande:
    Hejsan tjejer, Har precis hittat tråden och har inte alls läst allt än.. får gå igenom tråden när jag har lite mer tid.... Jag och min sambo (och trolovade) har precis bestämt oss för att gifta oss nästa år och har bokat kyrka idag!!! Helt galet jag vet, men vi gifter oss redan 2/5 nästa år. Hjälp hjälp hjälp!!
  • miss u

Kul att du hittade hit. Så bra att ni hellre ville ha den senare tiden i kyrkan, så det inte blir konstig stämning här i tråden.

Det som är vanligast bland Badelunda-brudarna i tråden är att ha festen på Brunnby gård. Det pratas tom att gemensamt köpa nå gardiner som alla får använda. Du får höra närmare med dom om vad som är bestämt. Annars tycker jag att Björnögården verkar vara schysst. Vi var lite inne på att vara där, men det känns för långt bort eftersom vi ska vigas i Säby kyrka. Fast det verkar inte som man får ha egen alkohol eller catering, men tyckte att deras bröllopspaket hade ett bra pris.

Hur många gäster kommer ni att ha?

Vi brukar vara 4-5 st som fikar. Är lite olika som kommer, så man behöver inte komma alla gånger om man inte kan. Om du hade tänkt fika med oss får du räkna med att sambon kommer att skaka på huvudet och tycka att du är rätt knäpp.

Barret skrev 2008-10-24 11:23:07 följande:
    miss u:Tack. Kul att känna sig välkommen :o).Vi har bokat badelunda kyrka. Ganska lustigt egentligen för jag ringde och bokade idag, och den tidiga tiden var redan upptagen så vi fick den andra (de hade tydligen två tider per dag). Allt passade oss fint eftersom vi har många som får resa en bit om de vill komma. Hur som helst så googlade jag lite för att hitta bilder på kyrkan och hamnade här på Bröllopstorgets forum. Såg att en här (här i tråden dessutom) har bokat SAMMA dag! *skrattar* vilket sammanträffande ju!Vi har funderat jätte mycket på festlokal. Vi har pratat om att vi ska gifta oss sedan vi förlovade oss förra hösten men det var inte förrän IGÅR som vi bestämde oss.. Nu rullar allt på väldigt fort. Tur jag inte har så mycket planer för helgen så jag kan surfa runt lite :o). Babbel babbel. Hur eller hur så har vi inte bokat någon eller ens hittat någon. Ni kanske har något tips? Vi vill gärna ha möjlighet att ha egen alkohol och gärna mat-catering. Egen personal och allt det där andra som drar ner kostnaderna. Fika låter ju jätte roligt. Hur många är ni som brukar träffas?
  • miss u

Välkomna Nina och Richard & SofiaStåhl! Nu är också välkomna på våra fikor som brukar ske ungefär 3 gånger i månaden och oftast på onsdagar runt kl 16. Inget tvång utan bara en kul grej.

SofiaStåhl: Vad är det för ställen ni har kollat på att ha festen på? Konstigt att man inte kan boka Domkyrkan tidigare än 9 månader innan när man kan boka alla andra typ ett år innan.

Moongirl: Vet du vad Amaryllis hade för pris på buketten nr 5?

Barret: Om ni vill vara nära skog och vatten så skulle jag nog rekommendera Björnögården. Kolla in www.bjornogarden.se så får du veta mer, och var det ligger.

Alla: Nu har vi frågat svärfar om han vill vara toastmaster. Han var väl lite tveksam till en början med tanke på all planering och alla grejer som han måste ha koll på, men sa att vi hjälper honom gå gott det går. Han sa väl i stort sett ja, men ville fundera lite på det. Känns som vi inte har nån som skulle fixa det lika bra så jag hoppas att han säger ja.

Nu ska jag sätta mig och pilla lite mer inbjudningskorten. Har kommit på en ny idé som jag måste prova.

• miss u

Hörde Björnögården av sig nåt under dagen? Hade vi inte valt att gifta oss på helt andra sidan stan så hade förmodligen Björnögården varit ett bra alternativ för oss. Hoppas ni får tag i nån bra lokal.

Barret skrev 2008-10-26 13:08:49 följande:
    miss u:Vi har faktiskt kollat in Björnögården och jag hoppas att de hör av sig till oss under dagen (de sa att de skulle det när jag pratade med dem igår). Tycker att priserna verkar vara väldigt bra där med tanke på allt som man får! Alla:Är det någon mer som har tips på bra ställen där man kan ha festen som har lite mer anknytning till skog/vatten? Restaurang eller bara lokal, vi tar alla tips vi kan få :o) Bara det är mysigt!Idag har jag tittat ganska mycket på klänningar. Jag och sambon har försökt få barn ett tag nu och vi hoppas ju att det ska ta sig snart (hade från början tänkt få barn först och gifta oss sen, men eftersom barnet aldrig verkar vilja bli till så har vi lagt in bröllopsplanerna mitt i alltihoppa). Tror jag får avvakta med klänningen ett tag och se hur det blir. Svårt, svårt, svårt!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009