• Elide

Västeråsbrudar 2009

Hejsan Brudar. Är inte så aktiv just nu. E sjuk igen. Så orken räcker inte till för så mycket bröllopsplanering just nu.

Men såg nån fråga som var riktad till mig.

miss u: vi väntar på svar från Oliver om han kan ställa upp.

Nej ska hälla i mig lite host medicin och sussa igen.

Vi kanske kan ta en fika nästa vecka, eller?

• Elide

Grattis miss u!!!!!! Va härligt att det äntligen gick att få ett svar och att det vara ett positivt svar gör ju saken så mycket bättre. Nu börjar det ju låta som att det blir det drömbröllopet som du velat ha.
    Grattis ännu än gång!

• Elide
    Barret skrev 2008-11-06 07:52:59 följande:
    MoonGirl:Jag hörde att ni ska åka häst och vagn till er fest från kyrkan.. Känner ni någon som har häst och vagn eller var har ni bokat den? och vad kostar det? *nyfiken nyfike*Tessisen:Hur ska ni ta er från kyrkan till festen?
    Vi ska nog boka limousinen för den turen faktiskt. Ser det ut som nu iaiifall. Vi ska kolla det nu innan vi åker till Thailand.

miss u: Skulle ni ta sprutan nu i veckan eller nästa vecka? Var det på Infektion eller? Jag skulle ha tagit min andra nu imorron. Men eftersom man är förkyld igen så får man ju inte det. Så får vänta tills nästa vecka.

Ia o Puh: Oki du är en sådan du. Själv så hatar jag att arbeta under press och stress. Blir en riktig bitch då. Därför har jag gjort klart så mycket som möjligt redan nu. Tycker inte om att stressa och mina nära och kära tycker inte om mig då heller.

Har föresten fått massa nya bröllopstidningar från USA nu när mina föräldrar kom hem. De kan det här med bröllop de. Vilka grejer de har.
  • Elide

miss u skrev 2008-11-06 14:58:04 följande:

Ia o Puh: Tackar så mycket! Jag har också fått känslan av att det mesta är klart, fast vi inte har bokat så mycket mer än kyrka och lokal. Så egentligen är det massor att göra, men känns lugnt ändå. Kommit på ca 15 frågor att ställa när vi pratar med Hamncafét nästa gång.Skulle ni ha tapet till inbjudningskorten? Vad ska ni ha för klister? Borde funka med vanligt papperslim va?
    Ett tips: ANVÄND INTE LIM!! Blir inge snyggt.
    Gjorde jag på mina tester blev ingen snyggt när det torkade. Har nu istället använt en tunn dubbelhäftande tejp som finns på panduro. Blir så mycket snyggare och inget kladd.
  • Elide
    Barret skrev 2008-11-06 15:38:04 följande:
    Jag kan meddela att dubbelhäftande tejp funkar väldigt bra, men den är mycket billigare på Biltema! Där kan man köpa en stor rulle som räcker ruskigt länge... det blir ju lite tejp till alla trycksakerna!!! Vad är det för sprutor ni har tagit? Själv tog jag lite vaccinsprutor för några veckor sen, känns skönt att ha det överstökat.
    Har tagit första Twinrix sprutan. Ska ta nästa på onsdag nästa vecka.

Tack för tipset om tejpen från Biltema. Du har ju rätt i att det går ju åt en hel del med tejp.

miss u: Jag e snart frisk. Cocillana och Mollipect gör susen..*s* Så till Onsdag nästa vecka e jag frisk. Tar med mig tidningarna då.
  • Elide

Har laggt ut lite nya bilder på de nya inbjudningskorten och vigsel och festprogrammen. Blev lite mörka men man ser ju iallafall vad det ska föreställa. Ni kan la gå in och kolla och säga vad ni tycker...

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-11-06 23:22:42 följande:
    Tessisen: Jättefina trycksaker du har gjort! Du är duktig!!Hade ni tänkt fika på onsdag den 12/11? Vilken tid? Jag vill gärna komma med och fika! Jag kan komma ner till stan till ca 17.30. Är det Bredbar som gäller då? Det var ju det bästa fiket . Ska försöka hinna klart med prov-inbjudningskortet, så får ni säga vad ni tycker om det .
    Tack!! Är väldigt nöjd. De nya blev bättre än de som jag gjorde först. Måste ner på stan igen och köpa mer papper så jag kan göra klart alla förberedelser för att kunna göra klart alla trycksaker. Ska du göra egna servettringar eller hur ska du göra?

Fika på onsdag den 12 passar mig så bra så. Bredbar e nog bäst. Stort och bra.
  • Elide

Har nyss gjort en uppdatering av budgeten. Ser väldigt lovande ut. Kunde dra ner några tusenlappar lite här och var. Inte fel det inte.
    Hur går det för er andra med budgeten?

• Elide
    Barret skrev 2008-11-07 14:47:23 följande:
    Tessisen:Vår budget ser också ganska bra ut. Vi har i och för sig inte alla kostnader klara för oss. T.ex. blommor, hår och brudkläderhar vi inte hunnit kolla upp...Vad tror du att ni kommer landa på?
    Det kommer att landa på ca 43000. Då är allt in räknat. Våra kläder kommer våra föräldrar betala men allt annat står vi för.

Ni då?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009