miss u skrev 2008-09-24 10:28:03 följande:
Nu är jag inne här igen trots att vi ses i eftermiddag.. Tänkte bara höra om det är nån som varit på Kolbäcks gästgiveri? Kompisen vars vigsel jag var på i lördags, dom hade haft festen där... och så hade dom kommit dit med ångbåt! Utan att nån visste om det. Det lät ju hur mysigt som helst! Nu känner jag att det kan vara ett alternativ till Hamncafét, om inte bättre. Beror väl på om vi ska ha buffé eller tre rätters. Åh, att man ska hålla på att vela hela tiden.Visste ni andra hur ni ville ha det från början? Jag menar, verkar vara många som snabbt valt Brunnby, eller ni kanske hade kollat upp andra ställen innan?
Det verkar fint på Kolbäcks gästgiveri! Har sett några bilder därifrån.
Vi har bara varit och kollat på Stenköket i Strömsholm och på Brunnby gård. Vi hade nog valt Stenköket om vi skulle gifta oss ute i Strömsholms kapell. Vi valde Badelunda kyrka och sedan automatiskt Brunnby gård. Jag känner en tjej som gifte sig i Badelunda kyrka och hade sedan bröllopsfesten i Brunnby gård och rekommenderade det stället. Vi åkte och kollade på Brunnby gård efter att vi hade bestämt oss för Badelunda kyrka och vi gillade Brunnby. Bra lokal och fin omgivning. Det stämde in på det som vi ville ha, lite så där lantligt. Badelunda ligger ju lite ute på landet och det gör ju Brunnby gård också kan man säga. Det finns säkert massor med andra fina ställen att ha sin bröllopsfest på om vi inte hade valt Brunnby gård.