• Barret

Västeråsbrudar 2009

miss u:
    Tack för att du höll tummarna, det funkade!! Det var ledigt. Känns som att drömen precis gick i uppfyllelse. Vi ska träffa dem nästan vecka och planera lite :o). Jag är så glad!
    Nu ska jag verkligen sitta här hela dagen och hålla tummarna för din skull. Kom igen, du klarar att ringa! Förstår att det känns lite hopplöst men du fixar det här!

MoonGirl:
    Åh jag måste verkligen ta mig ner dit någon dag och prata med dom. Känns lite konstigt att titta på gravidklänningar bara när jag inte ens har ett frö som gror i magen. Men ja, som sagt, förhoppningsvis blir det ändring på det snart.

Alla:
    Är det någon mer man behöver fixa inom en snar framtid. Jag har bokat kyrka och lokal och tittat lite på ekonomin. Börjat fundera på klänning men får nog vänta lite med den... Bör jag boka frisörtid kanske? Något annat?

• Barret

Vad ska ni ha tapeterna till? Hänger inte riktigt med...

• Barret

miss u:
    Jag hoppas också att det smittar av sig :o) *kastar iväg lite tur genom datortrådarna*.

Frisör får jag ta och boka, måste bara komma ihåg det :o) Fotograf är lite svårare. Har en kollega som fotat endel och som jag faktiskt har frågat.. Han ville fundera på det lite så jag väntar...
    Smart grej det där med tapeten! Finns ju så himla mycket fint att välja på! Vad har ni tänkt ha för tema/fäger?

Alla:
    Vilken fotograf har ni anlitat? Vad kostar det och vad får man då?

• Barret

MoonGirl:
    Tack. Det känns verkligen toppen. Jag hoppas det kommer kännas på samma sätt efter vi träffat dem nästa tisdag.

Jag ska nog titta förbi på Ruths någon dag när jag har lite tid. Känns inte som att man bara vill stressa förbi där. Jag måste kanske ringa min frisör och boka henne snart!

Vi bestämde färgtema för ganska länge sedan.. jag började med mina inbjudningskort för ett tag sedan (scrappar ju och behövde ett nytt projekt för något halvår sen) och vi har valt mörkblå/marinblå, vitt och lite gammelrosa (svårt att förklara exakt hur den rosa ser ut).

Jag har tittat lite på de olika alternativen på fotograf som finns här i Västerås. Jag skulle vilja ha bilderna digitalt i högupplöst format också, men jag vill ju inte betala hur mycket som helst.. Svårt. Har ni hittat något bra?

• Barret

Har ni varit på Colorama och kollat på tapeter (det som ligger bakom Coop vid Ängsgärdet)? Dom har ju ett ganska stort utbud...

miss u skrev 2008-10-28 07:43:41 följande:

Vi kom iväg till Erikslund. Var bara på med vinterkappan och cykla iväg. Vi cyklar överallt. Ska väl inte nämna vad vi gjorde på vår första gemensamma semester. (Jo, cyklade... 37 mil på en vecka) Vi hann med Runes färger, Nisses och Bauhaus. Bauhaus stänger kl 20, annars hade vi aldrig hunnit dit. Det verkar som 10 m är standardlängd på tapetrullar. Vi hittade maaassa fina tapeter, allra helst på Runes, men inte alls i den färgskala vi ska ha. Så det slutade med att vi köpte lite julgrejer på Nisses istället. Förhoppningsvis hinner vi åka förbi Silvan idag eller senare i veckan. Var svårare att hitta tapet än vad jag trodde!Tanken är just nu att jag ska ha vinröda rosor i buketten. Helst 12 st. Men man hinner väl säkert ändra sig med det också är jag rädd för. Vilken cateringfirma ska ni använda er av, som hyr ut candilabrar?
  • Barret

Jag har kommit så pass långt att jag har köpt allt material till samtliga trycksaker. Har tänkt att göra både inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och tackkort själv. Är lite fundersam på om jag ska göra ett till litet häfte med bordsplacering och en liten "berättelse" om varje gäst. Vem som är släkt med vem så att alla kan ha koll. Fick tipset av en kompis som varit på ett bröllop och hon tyckte det var lite mysigt.
    Layouten på utsidan av inbjudningskorten är klar och jag har ett "moment" kvar innan jag kan sätta ihop dem. Förhoppningsvis blir jag klar med alla framsidor ikväll. Insidan ska vi väl börja fila på snart också. Tänkte skicka ut inbjudningarna efter nyår.
    De andra trycksakerna har jag bara en idé om än så länge :o)

miss u skrev 2008-10-28 11:02:55 följande:

Vi har inte kollat Colorama än. Var första gången vi var iväg och tittade på tapeter igår. Sambon var rätt så inställd på innan vi åkte att vi skulle hitta på en gång, medan jag var lika inställd på att vi inte skulle hitta. Klart man måste kolla runt på alla ställen innan man bestämmer sig. Det blir nog Silvan ikväll om vi hinner/orkar. Hittar vi inte där blir det Colorama. Tack för tipset!Hur långt har du kommit med inbjudningskorten? Läste att du börjat för länge sen. Är dom i stort sett klara nu?
  • Barret

Jag längtar också tills jag får sätta ihop allt. Förhoppningsvis kommer jag dit ikväll, kanske inte blir klar men ändå..

Vad ska ni mer ha i erat festhäfte än en kort text om varje person?

Jag gjorde ett släktträd en gång under gymnasietiden (gjorde ett projekt där jag forskade lite). Hittade att två kusiner (några generationer innan min morfar) som hade gift sig med varandra. Det var lite knepigt att rita upp det på något fint sätt.

Det låter ju som att det ordnar sig med lokalen. Jag sa ju det!! Hoppas du får ett slutgiltigt besked snart! Fortsätter att hålla tummarna en stund till :o).

miss u skrev 2008-10-28 13:32:50 följande:

Låter som du har kommit igång riktigt bra med andra ord! Jag ska också göra alla trycksaker själv. Tycker det är så kul med sånt, så jag längtar tills jag får sätta ihop allt. Kommer säkert svära en del, men kommer bli så bra till slut, hoppas jag iaf. Vi kommer också skriva en liten kort text om varje person i festhäftet. Ett släktträd hade ju varit en kul idé. Blir kanske lite komplicerat i mitt fall då min svärfar är plastsyssling till min svåger (min systers man). Hängde du med på den? Alla: Idag har jag fått mer besked om Hamncafét! Pratade med den gamla ägaren som sa att den nya skulle ta över redan 1 nov. Han skulle ringa till henne omedelbart och nämna mitt namn så hon skulle ringa upp mig. Hoppas hon gör det snart! Verkade inte vara några problem att ta med egen alkohol och mat (enligt den gamla ägaren) så jag hoppas att den nya inte har nåt emot det heller. Sambon ska åka till Tyskland om lite drygt en vecka och shoppa inför bröllopet så det vore bra att få besked tills dess. Känns som det börjar släppa lite iaf!
  • Barret

Från början hade vi tänkt att vi skulle bjuda ca 40 personer men nu är vi nästan uppe i 50, vi får väl se vart vi landar :o)
    Ni då?

MoonGirl skrev 2008-10-28 16:53:18 följande:
    Barret: Hur många gäster tänkte ni bjuda till erat bröllop? (det kanske jag har frågat tidigare kom jag på....)
  • Barret

musan31 och MoonGirl:
    Ska ni också har kuvertavgift? Vi har slutligen bestämt oss för att också ha det och har under eftermiddagen även bestämt vad det ska stå i våra inbjdningskort. Vi skrev såhär:

Kuvertavgift 350 kronor
    - enda och bästa bröllopspresenten!

Tänkte först att 350 kronor är för mycket men det ingår så himla mycket mat och dricka i det priset så, så får det bli.
    Hur mycket ska ni ta?

• Barret

Mysan31:
    Vi ska nog ha Klädsel: Kostym. Hade först tänkt ha lite mer valfritt men vi är själva den typen som gillar att gå på bal och sånt och många av våra kompisar har kostym och till och med frack, liksom våra familjer... Dessutom vill vi ju inte vara ensamma med att vara uppklädda :o)

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009