• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Godmorgon allihopa!

Tessisen: Det var "Paeonia" här på bt som tipsade om en sömmerska.

Så här skrev hon i ett tidigare inlägg:

"Vill bara rekomendera en toppensömerska här i Västerås. Hon sydde min klänning för 3000+tyget som gick på 800kr. Om någon är intresserad så inboxa mig. Man får ju inte göra reklam här i forumet så jag vill inte lägga ut hennes namn.

Av henne får man en klänning helt sydd efter ens mått och helt efter önskemål".

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-14 12:49:56 följande:
    Tack MoonGirl! Letade och letade här blad alla sidorna på tråden. Men det var lite för många sidor.Hur många är upplagda för morgondagens fika?
    Varsågod! Jag letade också bland alla sidor jättelänge, men till slut hittade jag det gamla inlägget på sidan 78 (tror jag det var).

Jag kommer till bredbar imorgon kl 16! Jag måste få lite inspiration känner jag.
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-14 14:25:43 följande:
    tessisen: Jag är upplagd för en fika i morgon...och få lite mer inspiration,så man kan få ordning på sina inbjudningskort och vigselprogram och festprogram...Ska iväg på en make up kurs kl 13:00 i morgon,så det ska bli kul,får se hur dom sminkar mig...Jag får säga till att dom får sminka mig som en brud make up...Vilken tid i morgon...Får se om jag även går och fixar håret ochså,allt i ett...
    Kl 16 imorgon har vi sagt att vi ses på Bredbar. Vad spännande med make-up kursen!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-14 18:26:24 följande:
    Har nu fixat med innehållet i festhäftet så nu är nästan allt klart där med...YES!
    Åhhh, vad kul! Ta med det imorgon så jag/vi får kika på hur du har gjort! Vad duktig du är, Therese!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-10-14 15:19:17 följande:

Hallå brudar!Nu är jag tillbaka i verkligheten igen. Känns fortfarande som man är i ett töcken. Kanske beror på att jag sovit max 2 timmar de senaste 27 timmarna(!).Jag har haft det riktigt bra, runt 23-24 grader och sol varje dag. Hann med en del shopping mellan konferenserna. Detta resulterade i bröllopsväg att jag nu har införskaffat skor (för 10 dollar = ca 70 kr!), svarta kuvert till inbjudan och smink (id mineral som dom använder på Unik). Sen blev det lite andra grejer också, så jag är nöjd. Borta bra, men skönt att komma hem till älsklingen igen.Såg att ni pratade om fika på Bredbar i morgon. Jag är på! Micke är så snäll och tar hand om tvätten den här veckan (egentligen min lott) så jag hinner fika med er. Gulligt va? Jag ska försöka komma ihåg trycksakerna till dig Moongirl. Jag ska också ringa till Hamncafét i morgon. Börjar kännas som sista chansen nu. Lutar åt Borbylokalen annars. Inte vid vatten, men i närheten av kyrkan.Tessisen: Tråkigt att höra att du har halsfluss. Jag fick det i somras, så jag vet exakt hur det är. Tur att pencilinet sätter fart på en gång. Det gjorde det iaf på mig.
    Välkommen hem miss u!!

Vad kul att du har handlat lite till bröllopet . Ja, ta med dig trycksakerna imorgon, hoppas du kommer ihåg dem . Hoppas det går bra imorgon när du ska ringa till hamncafét!!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-14 14:37:22 följande:
    moongirl:Ja,det ska bli kul,jag måste fixa det nu eftersom den går ut nu i november...Jag fick den i julklapp förra året,så nu måste den användas,men det hade varit bra om den kunde hålla sig ett år till när man gifter sig,men man får väl önska sig en till...Ler.
    Ja, du får önska dig ett nytt presentkort på make-up store
  • MoonGirl

Alla: Vi ses imorgon på fikat (bredbar kl 16) det ska bli kul att ses, så man kan få lite inspiration!!

Ha det så bra alla brudar!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-15 08:08:57 följande:

Tro det eller ej, men jag lyckades få med mig trycksakerna trots att jag var väääldigt trött igår när jag skulle packa min jobbväska igen. Nu är man på plats igen och allt är sig likt. Känns knappt att man varit borta. Har inte kännt av så mycket jetlag ändå. Peppar peppar...Ses i eftermiddag allihopa!
    Vad bra att du kom ihåg trycksakerna . Hur många är ni uppe i nu (gästlistan)? Inkl de extra 10 st personerna? Vi har sagt att vi ska bjuda 30 st var, men vi är uppe i ännu flera nu. Som det ser ut nu så kommer vi att bjuda ca 65 st! Det är så svårt det här med gästlistan, vilka man ska bjuda. Man vill ju bjuda så många, men det går ju inte att bjuda alla.

Vi ses i eftermiddag!
  • MoonGirl

Tack tjejer för igår! Tack miss u för att jag fick skriva av några trycksaker!!

Idag har min mamma har varit här och vi har pratat massor om bröllopet och hon kom med jättemycket tips! Nu är jag jätteinspirerad!!

Har också ringt till ett bageri i Hallsta och jag tror att vi ska beställa bröllopstårta därifrån!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-16 14:29:24 följande:

Det är bara kul att hjälpa till. Vad mysigt att prata massa bröllop med mamsen. Vad kom hon med för tips, nåt du vill dela med dig? Vilket bageri i Hallsta ska ni beställa ifrån? Vi kommer ju vara där i krokarna så har funderingar på att beställa från Hallsta nånstans. Har bara inte hunnit kolla vad som finns. Vad var det för priser?
    Vad kul att din sambo ville bröllopsplanera igår! Mikael (min m2b) var också sugen på att planera bröllop igår. Igår höll han på att rita upp hur han ville att borden (vid bröllopsmiddagen & festen) skulle vara, hur många meter emellan det skulle vara vid varje bord. Han ringde och bokade häst och vagn-transport mm. Han ville också vara med och planera bröllop, jättekul!!

Min mamma kom med idéen att man kan göra/köpa biljetter som man kan lägga vid varje tallrik (en biljett för en drink, öl eller cider), så jag tänkte om man skulle lägga ut 2 st biljetter vid varje tallrik, så bjuder vi på de 2 första drinkarna på kvällen när det är bar-time. Om de vill ha mer så serveras det till självkostnadspris. Vi tänkte ha vin till maten och det bjuder vi förstås på, men jag tänkte efter bröllopstårtan, om de vill dricka något då. Det finns väl att köpa någon slags "biljettrulle". Vad tror du om idéen? Vi tänkte väl åka ner till Tyskland och köpa vin, cider mm. Det blir väl en tur ner dit i vår någon gång.

Ett bageri i Hallsta tar samma pris per tårtbit oavsett vilken fyllning man väljer i tårtan. Jag kan ju maila vilket bageri det gäller, jag vet inte om man får göra reklam i forumet?!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009