• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

miss u: Nu har jag mailat till dig!

Jag har även lagt ut 2 brudbuketter i mitt bildgalleri som jag tycker är superfina!! De är mina favoriter just nu. Fast jag vill ha röda rosor i stället för rosa rosor.... finns så många fina brudbuketter så man får verkligen fundera på vilken slags bukett man vill ha. Men rosor vill jag i alla fall ha i min bukett!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-24 07:12:50 följande:

Moon Girl: Tack för häftena! Verkligen snällt av dig. Nu ska jag väl kunna knåpa ihop ett häfte till dom små också. Har sett att man kan köpa nå set med kritor med bröllopsmotiv på nånstans. Får ta och kolla upp vilken sida det var. Man har ju varit inne på så många! Jag kände mig riktigt hurtig när jag sprang där i mörkret. Var stjärnklart också så det var riktigt tufft. Hur går det med din viktnedgång?Det var jättefina buketter du hade lagt in i ditt galleri. Den med röda rosor har jag också bland mina favoriter! Kollade massor på buketter igår. Den här sidan hade massa länkar till andra bra sidor med buketter: www.yourweddingcompany.com/index.php/action/c.../ Jag tycker det blir svårare och svårare att välja ju mer man tittar.Sambons faster har nån slags floristutbildning, fast hon jobbar inte som det. Hon har ett stort blomintresse och tycker det är kul. Men jag tänkte nog kolla vad bukett kostar hos floristen först. Vilken hade du kollat? Det var väl nån florist som du och Tessisen tyckte var bäst?Tessisen: Pratade med min thaimatlagningskurslärare igår om att sy upp klänning. Hon tyckte det var bäst om jag pratade engelska med skräddaren. Om jag skulle kunna några ord thai så minskar inte risken att bli lurad, så då spelar det ju ingen roll. Är fortfarande lite orolig över att klänningen inte ska bli bra om jag syr upp den där borta. Men tar jag reda på allt om hur jag vill ha den så blir det nog lättare. Det är just det, hur jag vill ha den som är det svåra.
    Ja, man är inne på så många olika bröllopssidor så man blir helt förvirrad Det går bra med min viktnedgång, jag tränar massor (simmar). Jag borde nå min drömvikt till nästa år!

Jag ska lägga ut lite fler brudbuketter i mitt bildgalleri alldeles strax, så du får kika in i bildgalleri när du får tid.

Tack för internetlänken! Det var verkligen jättefina brudbuketter! Ju fler buketter man tittar på desto svårare blir det att välja brudbukett Jag kommer inte ihåg vad de där floristaffärena heter som Tessisen pratade om. En floristaffär ligger vid Ica Ettan (Gideonsberg) och en floristaffär ligger vid Hemköp vid Malmaberg. Jag bor så nära dessa floristaffärer så jag tänkte försöka hinna dit idag och prata med dem. Så fort jag vet vad de heter (floristaffärerna alltså) så hör jag av mig! Det var Tessisen som hade varit dit och pratat med dem där.

Igår var jag till Mästerblomman nere vid stan (ett av Västerås äldsta blomsteraffär). Där var de jättetrevliga!!! Och sedan var jag in till en till blomsteraffär som jag inte kommer ihåg namnet på, men blomsteraffären ligger på samma sida som Ryns skor (eller Rydins skor?) det är den där skoaffären som ligger vid hörnet mot Gallerian. Den där blomsteraffären jag var in heter något med A i. Namnet börjar på A... minns inte namnet, jag har minne som en guldfisk Blomsteraffären ligger "några affärer" bort från Ryns skor.

Tittade i Pandurokatalogen igår och det finns ju massor med material som man kan använda till sina inbjudningskort! Blir svårt att välja, tror jag!
  • MoonGirl

Barret: Välkommen till tråden!! Vad kul att ni ska gifta er i Badelunda kyrka! Det ska vi också göra fast den 15/8-2009 . Vi ska gifta oss kl 16, tyckte att det var bäst att ta den sista tiden. Ska ni gifta er kl 14.30 eller kl 16?

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-24 11:05:43 följande:

Vad kul att det går bra med viktnedgången! Simning är himla bra, liksom morgonpromenader med stavar som jag använder mig av. Jag har iofs inte gått ner så mycket i vikt, men minskat 5-6 cm runt magen! Jag bor på Oxbacken så de närmaste blomsteraffärerna är väl typ dom i centrum. Fick du nå prisuppgifter på Mästerblomman? Den andra blomsteraffären heter väl Amaryllis eller nåt sånt där. Nåt på A iaf. Det var jättefina buketter du hittat! Helt i min stil. Du försvårar ju det hela för mig. Den buketten som du kallar för nr 5 var ju jättesöt. Tror det är min nya favorit. Gick förbi Panduro igår och norpade åt mig en katalog. Har inte hunnit kolla nåt i den än, men kan tänka mig att det var massa fint. Får se om jag hinner bläddra igenom den under helgen.
    Ja, det känns bra att det händer något med vikten i alla fall . Ja, jag har hört att det är mycket bra att gå ut och gå med stavar! Har funderat på att köpa ett par faktiskt. Mästerblomman sade att en brudbukett ligger på mellan 1200-1500 kr (bla röda rosor och lite annat i).

Jag var förbi blomsteraffären på Malmaberg idag. Blomsteraffären heter Liljans blommor. Jag frågade inte om några prisuppgifter, men däremot så hade hon en bok som bröllopsbuketter som man kunde få titta i. Den skulle komma tillbaka till butiken om ca 1 vecka (den var utlånad just nu till en släkting). Man får inte låna hem den, men man får titta i den när man är där i butiken. Kanske kan man få lite mer tips och inspiration? Hmmm, man har ju redan mängder med buketter att välja bland .

Sedan var jag till den andra blomsteraffären på Gideonsberg (den vid Ica Ettan). Blomsteraffären heter Gideonsbergs blommor. Hon som jobbade där var jättetrevlig!! Hon sade att det finns någon blomsteraffär vid Odensvi, vid Odensviplatsen (mitt emot Skiljebo). Hon sade att de hade något samarbete eller hur det nu var?! Jag har inte varit till blomsteraffären på Odensvi idag, men jag tänkte gå dit någon dag framöver. De ska ha en cd-skiva som man kunde få låna hem och få ännu mer tips och förslag .

Tänkte åka ut till Rusta idag och titta på tapeter och se om jag hittar något fint.

Ja, just ja! Blomsteraffären på stan heter Amaryllis!!

Ja, visst var det fina buketter som jag har hittat Ska kika i bildgalleriet och se vilken av dem som du gillade mest (nr 5).
  • MoonGirl

miss u: Den bild som jag kallar för "finbukett5" den är gjord av dem på Amaryllis! Ja, visst är buketten vacker Enkel och fin!

• MoonGirl

Ia o Puh: Tråkigt att höra att ni har varit sjuka!

Hur går det annars med planeringen? Skulle du ha någon tärna till erat bröllop? Vilken färg blir det på tärnklänningen i så fall?

• MoonGirl

Halloj!

Här kommer ett litet tips till er alla som inte har köpt er klänning ännu. Kika in på denna internetsida:

www.tindra.e-butik.se/

Jättefina brudklänningar! Trevlig helg till er alla!!

• MoonGirl
    SofiaStåhl skrev 2008-10-24 18:08:35 följande:
    Hej Moongirl, tack för tipset! Älskade den med röda blommor! Men det känns lite tidigt att köpa klänning nu, ska gifta mig i augusti nästa årTack tack ändå!
    När i augusti ska ni gifta er? I vilken kyrka?
    Var ska festen vara någonstans?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-24 21:54:47 följande:
    moongirl: jättefina brud buketter som du har i ditt bild galleri... tycker om nr 4 och nummer 5...jag är inne på rosa rosor som jag vill ha...vilken sida har du hittat brud buketterna...
    Hej!

Brudbukett nr 4 och 5 som jag har i mitt bildgalleri har blomsteraffären Amaryllis gjort (den som ligger på stan). Javisst är det fina brudbuketter . Jag gillar allihopa som jag har i bildgalleriet. Blir svårt att välja bara

Jag vill ha en brudbukett med röda rosor i och sedan något mer i, mer vet jag inte ännu. Jag tror att jag vill ha hjärtan på tråd med i buketten (den bukett som är nr 4 har ju hjärtan på tråd med i buketten och röda rosor i) och sedan vill jag kanske ha med lite pärlor i? Ja, vi får se hur det blir Jag har ju ett tag på mig att fundera .
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-10-25 01:46:57 följande:
    Tack :o) Jag tycker att den kyrkan är jätte fin. Vi har som sagt pratat om det tidigare och vid ett tillfälle åkte vi runt till olika kyrkor och kollade in dem. Fastnade för Badelunda som dessutom är vår egen kyrka så det passade ju bra. Vi har bokat den senare tiden (16.00). Tror det kommer bli kanon. Vi har ju lite folk som pendlar och det känns bra att hinna göra allt som man ska under förmiddagen!Var ska ni ha eran fest? Hur många gäster och vilket upplägg? Nyfiken, nyfiken :o)
    Ja, jag gillar Badelunda kyrka jättemycket! Vår son döptes där i augusti, så vi ville även gifta oss i den kyrkan, då har vi ju lite anknytning till den kyrkan . Badelunda kyrka är även vår hemförsamlingskyrka här i V-ås. Vi har också bokat kl 16, alltså den sista tiden. Tyckte att det blev bäst så, så hinner man med allt under dagen. Vi tänkte bla fotografera oss före osv...

Vi ska ha festen vid Brunnby gård (den gård som ligger mot Irsta). Det är väl ca 5-6 km från Badelunda kyrka till Brunnby gård. Vi kommer att bjuda ca 65-70 st gäster. Vi kommer att ha 3-rätters middag. Hur många gäster tänkte ni bjuda? Ska ni ha 3-rätters middag eller buffé? Vart ska ni ha bröllopsfesten? Vilken fotograf hade ni tänkt ha? Vilken frisör ska du boka tid hos? Många frågor. Är jättenyfiken jag också

När jag ringde och bokade vigseln så sade de att man skulle bli inbjuden till en vigselfest någon gång nästa år, under våren. Sade de så till er också?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009