miss u skrev 2008-10-24 11:05:43 följande:
Vad kul att det går bra med viktnedgången! Simning är himla bra, liksom morgonpromenader med stavar som jag använder mig av. Jag har iofs inte gått ner så mycket i vikt, men minskat 5-6 cm runt magen! Jag bor på Oxbacken så de närmaste blomsteraffärerna är väl typ dom i centrum. Fick du nå prisuppgifter på Mästerblomman? Den andra blomsteraffären heter väl Amaryllis eller nåt sånt där. Nåt på A iaf. Det var jättefina buketter du hittat! Helt i min stil. Du försvårar ju det hela för mig. Den buketten som du kallar för nr 5 var ju jättesöt. Tror det är min nya favorit. Gick förbi Panduro igår och norpade åt mig en katalog. Har inte hunnit kolla nåt i den än, men kan tänka mig att det var massa fint. Får se om jag hinner bläddra igenom den under helgen.
Ja, det känns bra att det händer något med vikten i alla fall
. Ja, jag har hört att det är mycket bra att gå ut och gå med stavar! Har funderat på att köpa ett par faktiskt. Mästerblomman sade att en brudbukett ligger på mellan 1200-1500 kr (bla röda rosor och lite annat i).
Jag var förbi blomsteraffären på Malmaberg idag. Blomsteraffären heter Liljans blommor. Jag frågade inte om några prisuppgifter, men däremot så hade hon en bok som bröllopsbuketter som man kunde få titta i. Den skulle komma tillbaka till butiken om ca 1 vecka (den var utlånad just nu till en släkting). Man får inte låna hem den, men man får titta i den när man är där i butiken. Kanske kan man få lite mer tips och inspiration?
Hmmm, man har ju redan mängder med buketter att välja bland
.
Sedan var jag till den andra blomsteraffären på Gideonsberg (den vid Ica Ettan). Blomsteraffären heter Gideonsbergs blommor. Hon som jobbade där var jättetrevlig!! Hon sade att det finns någon blomsteraffär vid Odensvi, vid Odensviplatsen (mitt emot Skiljebo). Hon sade att de hade något samarbete eller hur det nu var?! Jag har inte varit till blomsteraffären på Odensvi idag, men jag tänkte gå dit någon dag framöver. De ska ha en cd-skiva som man kunde få låna hem och få ännu mer tips och förslag
.
Tänkte åka ut till Rusta idag och titta på tapeter och se om jag hittar något fint.
Ja, just ja! Blomsteraffären på stan heter Amaryllis!!
Ja, visst var det fina buketter som jag har hittat
Ska kika i bildgalleriet och se vilken av dem som du gillade mest (nr 5).