-
Vi ska ha catering till Brunnby gård. Vet inte vilken cateringfirma ännu, men vi har några st att välja på. Vilken restaurang tänkte ni ha bröllopsmiddagen?Barret skrev 2008-10-25 16:05:42 följande:Idag har jag och sambon åkt runt lite i Västerås och tittat på lite olika förslag till festlokal. Just nu är jag nästan lite inne på att vara på en restaurang och låta dem "sköta jobbet". Hur ska ni göra?Tessisen:Tack. Kul att få vara med.
-
Alla: Känner ni igen brudklänningen som finns i mitt bildgalleri?
-
Har du haft det bra i Kopparberg?Tessisen skrev 2008-10-25 14:22:03 följande:Nu har man missat en massa. Har ju inte varit borta så länge juh... Ni är värkligen sanslösa. Har nu setat och läst ikappa. Välkommen Barret! Alltid kul med nya brudar! Är bara in en snabbis nu för att kolla lite vad som sagts. Kommer in lite senare för att svara på några frågor som jag hittat.
-
Tessisen skrev 2008-10-25 21:51:55 följande:Jodå det var väl så där. Min farmor fica åka in på sjukhus för hjärtsvikt. Men mår nu bättre sedan så var det väl inte det bästa av väder så det gjorde att jag och kroppen min inte kom överens så det blem mest att jag vilade. Fast jag hade en massa att göra. Men får la åka dit igen när mor och far kommit hem. För det var läbbigt att bo själv i ett stort gammalt hus. *usch*Men var ganska så skönt att komma bort lite. Sedan var det skönt att få hälsa på farmor och se själv att hon mådde bättre och blev glad att jag kom på besök. Har du hittat nått papper som du ska använda eller har du lust att kolla runt lite på stan nån dag i veckan?Hej!
a
Vad tråkigt att höra att din farmor fick hjärtsvikt! Hoppas hon mår bättre nu!
Jag & Erik (sonen) var in på Panduro i torsdags, jag har hittat lite papper som jag tror att jag skulle vilja använda till inbjudningskort. Jag tänkte köpa lite material och prova att göra några inbjudningskort. Svårt att stå i affären och föreställa sig hur det kan bli. Det vore jättekul att ses på stan för att leta efter lite papper och samtidigt få lite tips och idéer av dig!
På onsdag ska jag åka till Fagersta och kommer att sova över där en natt eller två nätter. Jag har fått en tid till BVC imorgon kl 14 och även på tisdag kl 14. Tiden imorgon hade jag tänkt flytta fram till en annan dag. Om det är möjligt att jag kan göra det, dvs. flytta fram träffen till en annan dag, så kan jag gå på stan imorgon eftermiddag och gå på stan med dig (om du kan förstås). Jag loggar in här på bt imorgon fm och meddelar hur det blir. I så fall kan jag & sonen träffa dig efter kl 13 imorgon. -
Hoppas ni får gifta er i domkyrkan den 29/8! Ni får väl planera allt annat så länge, var ni skulle vilja ha festen någonstans, färgtema mm. Lycka till .SofiaStåhl skrev 2008-10-26 11:29:32 följande:Den 29 Augusti i domkyrkan hoppas vi, man får nämnligen inte boka den tidigare än 9 månader innan.. Så eftersom vi inte har kunnat boka upp kyrkan än, så har vi ju inte kunnat fixa lokal, men vi har fått offerter från de flesta ställen.
-
miss u skrev 2008-10-26 11:49:00 följande:
Välkomna Nina och Richard & SofiaStåhl! Nu är också välkomna på våra fikor som brukar ske ungefär 3 gånger i månaden och oftast på onsdagar runt kl 16. Inget tvång utan bara en kul grej. SofiaStåhl: Vad är det för ställen ni har kollat på att ha festen på? Konstigt att man inte kan boka Domkyrkan tidigare än 9 månader innan när man kan boka alla andra typ ett år innan.Moongirl: Vet du vad Amaryllis hade för pris på buketten nr 5?Barret: Om ni vill vara nära skog och vatten så skulle jag nog rekommendera Björnögården. Kolla in www.bjornogarden.se så får du veta mer, och var det ligger.Alla: Nu har vi frågat svärfar om han vill vara toastmaster. Han var väl lite tveksam till en början med tanke på all planering och alla grejer som han måste ha koll på, men sa att vi hjälper honom gå gott det går. Han sa väl i stort sett ja, men ville fundera lite på det. Känns som vi inte har nån som skulle fixa det lika bra så jag hoppas att han säger ja.Nu ska jag sätta mig och pilla lite mer inbjudningskorten. Har kommit på en ny idé som jag måste prova.Hur gick det med inbjudningskorten?
Jag frågade aldrig om något pris för brudbukett nr 5. Den bukett med rosor och hjärtan på tråd mm skulle hamna på mellan 1200-1500 kr i alla fall.
Hoppas din svärfar vill vara toastmaster!! Vi har ju inte fixat någon toastmaster ännu, panik!! Eller vi har ju inte frågat någon heller, men vi känner att det är dags att fråga någon snart!! Tänk om INGEN vill vara toastmaster då? Hur ska man göra då?? -
Barret: Jag fick barn i april i år och ville egentligen vänta med att köpa klänning eftersom jag ville gå ner i vikt innan jag provade en klänning mm, men jag har köpt en klänning nu ändå eftersom de kan sy in min klänning och även sy ut klänningen om det behövs. De på Ruths sa till mig att de kunde sy in klänningen två storlekar och sy ut klänningen två storlekar också. Det bästa hade nog varit om man hade väntat ett tag till med att köpa klänning kanske, men eftersom de sade att de kan skräddarsy klänningen efter mina mått i juli nästa år, så hoppas jag att det blir bra till slut.
-
Välkomna alla nya till tråden!!
-
Ja, de på Ruths sa det till mig (att de kunde fixa och sy in min klänning två storlekar eller sy ut den två storlekar) men jag hoppas att det blir så att de syr in min klänning i juli nästa år (eftersom jag vill gå ner i vikt). Klänningen passar ju bra nu i alla fall. Japp, Ruths, ligger nere på stan, snett mitt emot stadsbiblioteket (i ett gult hus). De är jättetrevliga där! Ja, du kan ju höra med dem om de har gravidklänningar och om de ev kan sy ut en vanlig klänning. Lycka till med allt!Barret skrev 2008-10-27 08:01:21 följande:Norpans mamma:Det var nog smart av er att boka lokal och sånt så tidigt.. Vi hade inte riktigt planerna att gifta oss redan nästa år så jag trodde jag hade gott om tid. Sen ändrade vi oss och nu står vi här mitt i planerna, ganska kul även om det känns som att vi måste hitta den där lokalen ganska snart. Vi har i stort sätt bara bokat kyrkan än så länge men jag hoppas vi hittar en lokal som vi kan boka under veckan. Hur går det med era planer då? *nyfiken*MoonGirl: Så de kan fixa den hela två storlekar, det viste jag inte! Ligger Ruths på stan här i Västerås? Snacka om att jag har noll koll. Kanske får ta mig dit och höra vad de säger och kolla om de har något utbud av gravidklänningar... Det finns ju en risk för att jag inte kommer behöva någon sån klänning utan "klarar mig" med en vanlig.. men jag hoppas ju på den stora magen! miss u:Nej de hörde aldrig av sig och jag missade att ringa precis innan de stängde. Ska göra ett nytt försök att få tag på dem idag! Håll tummarna :o).
Hoppas ni får tag i en lokal som ni vill vara i också! -
miss u skrev 2008-10-27 07:51:01 följande:
Det gick kanon med inbjudningskorten! Nu är själva utseendet i stort sett klart. Får vi bara klart med Hamncafét så är även texten nästan klar. Ska bara fila på texten till "flikarna" som ska vara på kortet istället för att informationsblad. Ikväll ska vi åka till Erikslund och kolla på tapet till trycksakerna och borden. Hur mycket tror du går åt till borden? Vi tänkte titta på Bauhaus och Runes färger. Är det nå fler som har tapeter där ute? Nisses? Får se om jag ringer nå mer till Hamncafét idag. Sambon ville att jag skulle göra det och höra om jag kunde få telefonnr till nya ägaren eller att hon hör av sig. Känns som vi måste få besked snart, för allt annat bygger ju på festlokalen såsom mat, transport, fotograf osv. Känns bara jobbigt att ringa igen. Usch...Det är ju en mardröm att tänka om ingen vill vara toastmaster. Det är ju trots allt en rätt så stor uppgift. I värsta fall får man väl själv ta tag i det, eller muta nån. Huvudsaken är ju trots allt att man blir gifta med varandra och det är man ju redan när festen börjar så då kan inget gå fel. Svårt att tänka så när allt inte går som man tänkt.Vad kul att det gick bra med inbjudningskorten! Du får visa dem sedan, är så nyfiken på hur det blev! Svårt att veta hur mycket tapet som går åt till borden. Jag var ut till Rusta i lördags och tittade på tapet, men jag hittade ingen tapet på Rusta som jag gillade. Jag får helt enkelt leta vidare efter tapet (om det blir så att vi vill ha tapet som löpare till borden). Rustas tapetrullar var i alla fall 10 m och varierade lite i pris, från 89-149 kr. Jag tror att Nisses kan ha tapet, ni kan ju kolla där också. Annars kommer jag inte på några fler ställen än Runes och Bauhaus. Lycka till! Blir det svartvit tapet av något slag som ni är ute efter?!
Ja, det kommer att bli en mardröm om ingen vill vara toastmaster. Det gäller att komma på någon person först, någon person som skulle kunna klara av rollen. Det ordnar nog sig (får man hoppas!)
Ja, hoppas ni får besked om hamncafét snart!! Jag håller verkligen tummarna!!