• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Barret skrev 2008-11-06 07:52:59 följande:
    MoonGirl:Jag hörde att ni ska åka häst och vagn till er fest från kyrkan.. Känner ni någon som har häst och vagn eller var har ni bokat den? och vad kostar det? *nyfiken nyfike*Tessisen:Hur ska ni ta er från kyrkan till festen?
    Japp, vi ska åka häst och vagn från kyrkan till festlokalen. Det blir skoj! Kika in på www.neroshyrverk.nu där står alla kontaktuppgifter om ni är sugna på att boka häst och vagn till erat bröllop.
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-06 14:59:19 följande:
    Vi ska nog boka limousinen för den turen faktiskt. Ser det ut som nu iaiifall. Vi ska kolla det nu innan vi åker till Thailand. miss u: Skulle ni ta sprutan nu i veckan eller nästa vecka? Var det på Infektion eller? Jag skulle ha tagit min andra nu imorron. Men eftersom man är förkyld igen så får man ju inte det. Så får vänta tills nästa vecka. Ia o Puh: Oki du är en sådan du. Själv så hatar jag att arbeta under press och stress. Blir en riktig bitch då. Därför har jag gjort klart så mycket som möjligt redan nu. Tycker inte om att stressa och mina nära och kära tycker inte om mig då heller.Har föresten fått massa nya bröllopstidningar från USA nu när mina föräldrar kom hem. De kan det här med bröllop de. Vilka grejer de har.
    Hur är det med dig, Tessisen? Mår du bättre nu? Hoppas det!

Vad kul att du har fått nya bröllopstidningar från USA! Jag köpte det nyaste numret från Bröllopsmagasinet i måndags ute på Ica maxi .
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-06 15:01:28 följande:
    miss u skrev 2008-11-06 14:58:04 följande:Ett tips: ANVÄND INTE LIM!! Blir inge snyggt.Gjorde jag på mina tester blev ingen snyggt när det torkade. Har nu istället använt en tunn dubbelhäftande tejp som finns på panduro. Blir så mycket snyggare och inget kladd.
    Jag har också använt mig av Panduros dubbelhäftande tejp. Blir jättebra!!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-06 15:38:04 följande:
    Jag kan meddela att dubbelhäftande tejp funkar väldigt bra, men den är mycket billigare på Biltema! Där kan man köpa en stor rulle som räcker ruskigt länge... det blir ju lite tejp till alla trycksakerna!!! Vad är det för sprutor ni har tagit? Själv tog jag lite vaccinsprutor för några veckor sen, känns skönt att ha det överstökat.
    Tack för tipset om dubbelhäftande tejpen! Så bra att det är billigare på Biltema!! Ja, det lär ju gå åt mycket dubbelhäftande tejp när man gör alla trycksaker....
  • MoonGirl

Tessisen: Jättefina trycksaker du har gjort! Du är duktig!!

Hade ni tänkt fika på onsdag den 12/11? Vilken tid? Jag vill gärna komma med och fika! Jag kan komma ner till stan till ca 17.30. Är det Bredbar som gäller då? Det var ju det bästa fiket . Ska försöka hinna klart med prov-inbjudningskortet, så får ni säga vad ni tycker om det .

• MoonGirl

miss u skrev 2008-11-07 07:05:13 följande:

Tessisen: Jättefina trycksaker! Riktigt kul att få se hur andra gör. Våra kommer bli hela olika varandra. Inte för det har så stor betydelse eftersom ingen av våra gäster kommer få se bådas trycksaker, men ändå. Barret: Tack för tipset om dubbelhäftande tejp. Ska nog köpa på mig ett par rullar i morgon när jag ändå är i krokarna. Lär ju bli rusning dit nu när du avslöjat att det är billigast där. Moongirl: Jag köpte lite testpapper på Tiimari. Köpte 4 st A4 för 10 kr. Tycker jag är helt okej pris. Vad kostar det på Panduro? Hör gärna av dig när du kollat upp tårtan i Hallsta. Ska kolla med Hamncafét om dom har nåt tips på ställe man kan beställa tårta på. Hoppas hon hör av sig idag. Sa att hon skulle höra av sig under veckan.Jag ska till Willys i morgon. Hoppas att det finns läsk kvar och att det är bra datum på det. Annars lär det säkert dyka upp såna erbjudande senare. Tror att erbjudandet gäller fram till söndag. Man fick nå reklamblad i måndags om du har fått det.Vet du hur länge Ruths har öppet på vardagar?Jag tycker fika på onsdag blir bra. Jag kan komma till Bredbar runt kl 16-16:30.Nu är sambon på väg till Tyskland. Sa hejdå kl halv 4 i morse. Får se vad han kommer hem med i morgon.
    Hej, hej!

Var du iväg till Willys och köpte en platta läsk?

Ruths har öppet till kl 18 på vardagar. Ska ni dit och prova kläder, du och din sambo? Jag tycker att ni kan göra det

Det är lite olika priser på papper på Panduro. Jag köpte t.ex transparanta papper som vi ska till inbjudningstexten och det kostade 52 kr för 10 st A4. Jag tror det kostade 52 kr i alla fall Jag köpte även lösa A4 papper för att ha till test-inbjudningskorten och de kostade 9 kr/st. Det var lite tjockare papper, lite åt kartong-hållet.
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-09 18:06:52 följande:
    Det känns verkligen konstigt, förstår inte att det gick så fort.. men jag känner mig verkligen helnöjd! Det blev en ganska enkel klänning.. Ivory Romantica tror jag den hette. Dom sa att det inte skulle vara några problem att sy ut klänningen om jag blev gravid.. så jag hoppas på det :o). miss u skrev 2008-11-09 16:55:44 följande:
    Vad kul att du har hittat en klänning! Grattis! Vad fick du betala för den? Var det rea fortfarande hos Ruths? Jag köpte en Romantica of Devon-klänning hos Ruths i färgen Ivory. Ganska enkel modell också, men väldigt fin .
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-09 19:14:16 följande:
    Alla: Jag var iväg till mässan i uppsala slottet idag,det var kul...Dom hade även modevisning av tärn klänningar och brudklänningar och bröllopsvals blev det,var även sött att se 3 st av barnensom var brudnäbbar och en grabb..tänkte på liam som stod där då...mycket fina var dom...Det var bord överallt dom stod och demostrerade,vi funderar på att boka dj i uppsala,han skulle ta 4000 kr för 4 timmar...vi funderar även på att boka tårta från uppsala...Dom skulle ta 45 kr för tårtbitar och 35 per person..tog massa broschyrer från varje bord.Jag får ta med mig och visa på onsdag när vi ska fika...Dom skulle ta 1300 kr för secret box...
    Vad kul att du var iväg till bröllopsmässan i Uppsala!! Kul med modevisning också! Längtar till bröllopsmässan här i Västerås i februari!! Vad kostade det att gå in på mässan i U-sala?
  • MoonGirl

Åhh, jag måste ner Change imorgon! Hoppas de har några fina underkläder kvar! .

miss u: Håkans bageri i Hallsta tar 37 kr/bit. Den vanligaste fyllningen är hallonkräm och vaniljkräm sa de när jag ringde och frågade dem om vilken fyllning som är vanligast att ha i en bröllopstårta. Låter mumsigt i alla fall! Jag har inte varit förbi bageriet ännu...

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 22:40:36 följande:
    Nu är alla min inbjudningskort klara. Bara att skriva ut adresserna och skicka iväg. Så skönt. Ska köpa papprena till vigsel och festprogrammen och göra klart dem nästa helg. Ska hem till mor och far i Kpbg då så mor får hjälpa mig lite med detta att klippa och tejpa lite. Har sedan kollat upp detta med limon, den var inte bokat vårat datum men det kommer den nog bli, av oss.:) Sedan så har jag även prata med Oliver, fotografen. Ska försöka hinna med att träffa honom innan vi åker och bestämma hur vi vill ha det och komma överens om ett pris. Moongirl: Har du kollat om akademibokhandeln har det här tjocka pappret också? De är lite billigare där faktiskt.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009