• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Barret: Tack för att du håller tummarna för mig! Jag mailade dem på Ruths igår (ang. om det kostar med ändringar på klänningen). Jag hoppas att de säger att det inte kostar något att göra några ändringar. Jag tror att det kostar, men man kan ju alltid hoppas på att det inte gör det! .

Har du någon bild på din klänning, så man får se hur den ser ut? Vore kul!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-11-13 09:42:35 följande:

Moongirl: Var trist att du inte kunde komma. Lär nog bli fler gånger. Vi pratade om att göra egna secret boxar till våra män, att vi skulle dricka lite vin (valfritt så klart) och ta kort den 24 januari. Alla tar med sig rekvisita och så ordnar vi med bakgrund hemma hos nån, dock inte hos mig eftersom min sambo ska ha herrmiddag hos oss den kvällen så jag är "utkastad". Du får gärna haka på!
    Ja, hoppas det blir fika någon mer gång framöver!

Vad kul att ni har bestämt er för att göra secretboxar tillsammans. Kul idé! Jag ska fundera om jag vill hänga på! Tack för erbjudandet! Hade ni tänkt hyra in en fotograf eller fixar ni fotandet själva?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-13 06:54:27 följande:
    Tessisen:Jo, det är lite både och det där med mammas intresse precis som du säger..Jag har inte funderat så mycket över korten.. jag tror jag måste titta och se om jag kan hitta något exempel på sånna kort någonstanns först så att jag vet vad jag ska fundera över... Har du funderat något över rekvisita?miss u och Tessisen:Här är utgångsmarschen som vi ska ha. Jag vet inte varför, men jag har fallit för den :o)www.youtube.com/watch
    Vilken bra utgångsmarsch ni har valt! hur hittade du den?

Jag var ner till Ruths idag och frågade om ändringarna kostar (ang klänningen) och det kostar. De sa att de inte brukar bjuda på ändringar om klänningen har varit på rea. Synd....
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-13 09:58:31 följande:
    Troligen så blir det så ja. Vi ska förhoppningsvis träffa honom nästa vecka för att diskutera fram vad vi vill ha fotat och vad det skulle kosta.
    Vad kul! Vi har inte bestämt vilken fotograf vi ska ha ännu. Du får gärna berätta sedan hur mycket Oliver ska ha för att fota er på er bröllopsdag.
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-13 10:01:56 följande:
    MoonGirl:Trist att du inte kunde komma igår, hade varit roligt att träffa dig IRL. Jag har en bild på klänningen (en väldigt taskig bild när den hänger mot några andra klänningar bara, taget med en mobilkamera) får lägga upp den någon dag när jag sitter hemma och skriver (den ligger på datorn hemma). Håller tummarna för att ändringarna ska ingå i priset!!!miss u:Såg att det börjar bli dags att göra en ny tråd snart, för visst måste man göra det efter 3 månader? Du har säkert mer koll än mig på sånt, bara såg det nu!Det där lät bra! Jag lånar gärna gitarren och tar några bilder också.. om jag får.. kan nog bli enhel del rätt snygga bilder med sån rekvisita!!!
    Ja det hade varit kul att träffa dig IRL också, men det får bli nästa gång!

Ser fram emot att få se kort på din brudklänning

Ja, jag tror också att man måste fixa en ny tråd när det har gått 3 månader, så det börjar bli dags med det snart....
  • MoonGirl

Tessisen: Vilket program använde du när du skrev in "TM" på dina trycksaker? Funderar om vi också ska ha våra bokstäver på våra inbjudningskort....

Idag har jag varit ner till stan och köpt lite mer material till inbjudningskorten, jag hoppas att jag blir klar med prov.inbjudningskorten snart. Blir jag klar med kortet så skulle jag kunna visa det när vi tar en promenix under veckan!

Vad har du/ni för text i inbjudan? Ska fila på inbjudningstexten idag. Jag och min m2b ska sitta ner idag och greja med inbjudningskorten .

Jag var ner till Duka idag och köpte ytterligare några silverfat. Hade tänkt ha de där faten och lägga upp lite vindruvor på. Det blir ju grönt och silver i alla fall en sak som jag märkte var att de där faten har en stark "plast-doft". Jag tror att lukten kommer att försvinna så småningom. Har du märkt något av det?

• MoonGirl

Tessisen: Hoppas att din mor gillade klänningen!! Hoppas du har det trevligt i Kopparberg också!!!

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-15 20:21:19 följande:
    miss u:Det är verkligen lättare att komma på idéer till andra! Grymt bra att du har lyckats få fram en liten förvarning till din sambo! Dom är så lättlurade *skrattar* MoonGirl:Det var min sambo som hittade utgångsmarschen.. Han gillar sån musik och har själv spelat ganska mycket i blåsorkestrar.. Synd att ändringarna inte ingår i ditt pris.. Vad tar de för att göra ändringarna förresten?mysan31:Vi hade nog tänkt att vi ska fota varandra. Både jag och Tessisen har en system digitalkamera så förhoppningsvis kan vi få ihop några riktigt snygga bilder. Jag ser det lite som en kul grej. Kollade på fujidirekts hemsida och där kan man få en fotobok (som man gör själv med ett program man laddar ner och sedan skickar in) för runt 350:- inkl. porto.
    Ja, det är verkligen synd att ändringarna inte ingår. De sa att det kommer att gå på ca 1000 kr (det beror på hur många ändringar som ska göras. Blir det mindre ändringar så kostar det mindre osv). Det blir inte mer än 1000 kr i alla fall, men det kan bli mindre än 1000 kr och då är det ju bara bra för min plånbok

Ni borde få bra bilder när ni tar med en systemdigital-kamera!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-15 22:48:54 följande:
    MoonGirl:Ni finns det några bilder att titta på... :o) mysan31:Vi har inte bestämt så mycket mer än att vi ska göra det.. men jag tror det kan bli bra, gäller bara att fundera ut vilken stil man själv vill ha och vilka grejer man behöver för att göra bilderna lite mer spännande...
    Då ska jag kika på dina bilder, vad spännande!
  • MoonGirl

Barret: Vilken fin klänning! Är det med släp?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009