Barret skrev 2008-11-20 07:15:49 följande:
MoonGirl:Vår inbjudan ser ut att vara ganska lik er! Men vi ska nog lägga till det där med när de senast ska betala in kuvertavgiften...Om ni kommer på någon bra vägbeskrivning så får du gärna dela med dig! Jag funderade nästan på om jag måste ta bilen någon dag och åka ut och kolla så jag kan skriva ner precis vad det står på skyltarna och så... Annars får sambon fixa vägbeskrivningen men då blir den väl inte klar förrän dagen före bröllopet *skrattar*Carro heter jag förresten, vad heter du? Vi ska ha prosciotto till förrätt.. Vet inte exakt vad vi ska ha till (detaljerna är inte klara än), men man kan servera det på en liten toast med lite grönsaker och kanske någon god ost (t.ex. getost eller fetaost).. Vi har inte bestämt hur vi ska göra med transporten ännu. Tror inte det blir häst och vagn eftersom vi ska åka en liten bit + att jag är väldigt nojjig för att det kommer regna. Just nu lutar det åt att bara åka vanlig bil... får se vad budgeten tillåter när vi har hittat min ring :oD.
God morgon!
Ja, det kan nog vara en bra idé att lägga till information om när gästerna senast ska betala in kuvertavgiften. När de skriver sina namn också på inbetalningen så har man koll på vilka som har betalat. Hm, tänk om det är någon/några som glömmer att betala kuvertavgiften? Ska man påminna? Har du något förslag?
Ja, kommer vi på någon bra vägbeskrivning ut till Badelunda kyrka så delar jag med mig av den. Om du tar bilen ut till Badelunda och skriver ner vad som står på skyltarna så får du gärna dela med dig utav den informationen.
Jag har ingen bil, eftersom sambon har den i jobbet. Jag får promenera när jag ska någonstans, fast det gör inget, promenixar gärna. Fast jag orkar inte gå ut till Badelunda kyrka *skrattar*. Ja, det är nog bäst att du fixar en vägbeskrivning ut till kyrkan, så att den blir fixad i tid
Sara heter jag! *skakar hand*
Vi har bokat häst och vagn-transport och det finns en sufflett över vagnen om det skulle regna, men suffletten täcker inte kusken + medhjälpare (det är ju inte alls kul om de ska behöva bli blöta om det nu skulle regna). Om det störtregnar så är det ingen höjdare att åka häst och vagn. Vi funderar på att ha egen bil om det är så att vi inte vill ha häst och vagntransport (om det skulle störtregna). Det skulle i och för sig vara kul att ha en limo om det störtregnar, men då måste man ju boka upp en limo och ha som en reservplan. Då måste de väl ha en slant också för att man bokar upp dem? (För att man kanske ska åka i en limo om det regnar, eller hur gör man, vet du?)
Ja, vi får fundera över förrätten. Att servera prosciutto på en liten toast och grönsaker till lät ju som ett bra förslag! Ska fundera över detta! Jag läste på nätet att de brukar servera prosciutto med sparris. Det lät ju också gott. Tackar för tipset förresten!