• Barret

Västeråsbrudar 2009

Ja, jag tycker inte det behöver vara så mycket mer än själva dukningen, lite ljus, lite blommor och så våra fina trycksaker såklart :o). Och ja, för oss känns det också bara bättre och bättre. Gud vad jag älskar att planera.

Telefonsvarare är verkligen hemska. Jag låter så konstig och tillgjord när jag pratar in på dem tycker jag! Jag hoppas verkligen att det löser sig för er snart! Håller tummarna.

Vi har funderat ganska mycket på det här med efterrätt. Behövs det verkligen? Kan man inte skippa efterrätten och gå direkt på tårtan? Eller blir det konstigt? Gah... tänk om ingen vill ha någon tårta sen då? Det blir ju nästan värre. Hur ska ni göra?

• Barret

Åh Grattis!!!!!!!! Hurra hurra hurra! Äntligen :o)

Vi kommer nog köra på det där med en lättare efterrätt och lite dans innan tårtan, det får bli bra! Det var så vi bestämde igår, men jag började tvivla lite bara....

Är det någon som har funderat på att ta sig till Uppsala på söndag? Det ska ju vara någon bröllop och fest mässa på slottet där. Funderar på om det är något att ha, men jag hittar inte så mycket information om det...

• Barret

Nej du har rätt, jag ska vara bestämt och hålla fast vid mina beslut! Bra tips :o)

Jag hörde det här om dagen och fick höra det igen igår precis innan jag gick hem. Vet faktiskt inte alls om det är samma som skulle varit här i Västerås.. Jag har en kollega som kanske viste lite så jag ska nog kolla med honom.

• Barret

Hehe, jag har faktiskt också funderat på det. Vad man ska planera nu. Insåg att jag borde bokat frisör men när jag ringde sa dom att dom inte hade kommit så långt än och att jag kunde ta det med min frisör när jag ska klippa mig om några veckor.

Funderar faktiskt också på att fixa något uppsytt när vi åker iväg. Jag vet inte hur många man kan hitta som syr upp festkläder på Bali dit vi ska över nyår, men kanske kan vi hitta någonting i alla fall. Jag har ju tänkt mig en ganska enkel klänning...

Jag har börjat spåna på våra festhäften nu och sen måste jag börja titta lite på vilka psalmer vi ska ha under vigselakten. I festhäftena har jag ju tänkt skriva någon rad om varje person och just nu är jag lite inne på att göra det som rim. Tar jag mig vatten över huvudet då?

• Barret

miss u:
    Utgångsmarchen är väl nästan klar, men det är väl nästan det enda. Sambon är gammal storbandsmusiker så han gillar sånt där ganska mycket. Kanske ska överlåta psalmletandet till honom också? Vart kan man hitta information om psalmer förresten, förutom i kyrkan alltså.. Finns det någon bra hemsida eller hur har ni gjort?

mysan31:
    Det kunde kanske vara roligt att gå på mässa och Uppsala ligger ju egentligen inte speciellt långt bort. Jag ska prata med "han där hemma" så får vi se hur vi ska göra. Funderar lite på hur mycket man skulle få ut av en mässa, känns som om jag har läget under kontroll..

• Barret

MoonGirl:
    Jag hörde att ni ska åka häst och vagn till er fest från kyrkan.. Känner ni någon som har häst och vagn eller var har ni bokat den? och vad kostar det? *nyfiken nyfike*

Tessisen:
    Hur ska ni ta er från kyrkan till festen?

• Barret

Jag kan meddela att dubbelhäftande tejp funkar väldigt bra, men den är mycket billigare på Biltema! Där kan man köpa en stor rulle som räcker ruskigt länge... det blir ju lite tejp till alla trycksakerna!!!

Vad är det för sprutor ni har tagit? Själv tog jag lite vaccinsprutor för några veckor sen, känns skönt att ha det överstökat.

• Barret

Biltemas tejp är kanon. Den är mycket bredare än den på panduro men man kan klippa till långa bitar på bredden med den vilket är kanon. Jag har inte använt upp min första rulle än och jag har pysslat 3-4 gånger i veckan under 1,5 år nu..

Jag kan tyvärr inte följa med och fika på onsdag. Vi går och dansar Lindy Hop just på onsdagar och det kan bli lite ont om tid.. Jag kanske kan följa med på nästa fika istället? Det är inte så många danstillfällen kvar nu.

Tessisen:
    Vilka fina inbjudningskort du gjort! Jag är imponerad! Och vilken snygg klänning du har lagt upp! Är det den du valt?

MoonGirl:
    Tack för öppettiderna. Hoppas jag hinner ner dit en sväng på lördag. Har bokat massagetid till mig och fotvård till min sambo (det är en överraskning) på lördag förmiddag. Ska kika in häst och vagn alternativet.. Funderar bara på vad man gör om det regnar!?

• Barret

Tessisen:
    Vår budget ser också ganska bra ut. Vi har i och för sig inte alla kostnader klara för oss. T.ex. blommor, hår och brudkläderhar vi inte hunnit kolla upp...
    Vad tror du att ni kommer landa på?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009