• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Barret skrev 2008-11-22 10:06:06 följande:
    MoonGirl:Har ni gått och köpt hus? Åh vad roligt! Berätta mer! Vart ligger huset? Alltså vilket område? Hur stort är det? *nyfiken nyfiken*Jag är också sååå sugen på att flytta till hus men vi bor så himla billigt här i lägenheten så vi väntar lite.. kanske kommer den en liten knodd om inte alltför länge och då blir det nog husköp!Ja man kan faktiskt dekorera bilen ganska fint. En kompis gifte sig förra sommaren och de hade gjort det jätte fint på bilen! Cateringsfirmans förslag lät ju grymt gott!! Det skulle jag ta :o). Mums, nu blev jag hungrig!Jag har insett vad skillnaden är mellan din och min klänning! Varför ändringarna ingår i min men inte i din.. Din är ju HELT NY och det är inte min. Jag fick ett lägre köppris eftersom den hade varit uthyrd förut (inte för att det syntes på den, men ändå). Din var på rea och min var bättre begagnad :o).Jag vet faktiskt inte hur ni ska göra med fotografen. Jag tyckte det var svårt att hitta någon som ville ge korten högupplösta till ett ganska bra pris... Men å andra sidan är det som du säger, 3 timmar är ganska lång tid. Jag vet inte hur ni ska göra. Jag hittade en annan fotograf som i och för sig var lite dyrare om man tittade på paketen, men som man säkert kan deala med och få bara fotografering + bilderna högupplöst (eller vad man vill ha). Annars har jag nog inga fler tips. www.weddingbook.se
    Tack för tipset om www.weddingbook.se. Jättesnällt av dig!

Jag har precis mailat och frågat dem om de har tid den 15/8-09 runt 14-tiden. Jag/vi är intresserad av att få bilder som är högupplösta på en cd-skiva, så man kan framkalla egna kort till tackkort och och göra egna album mm. Jag/vi är i första hand inte intresserade av bilder som är lågupplösta.

Det var verkligen synd att Marit var uppbokad under eftermiddagen den 15/8. Men inget att göra något åt.

Det verkar som om man kan välja att få bilder (från weddingbook) som är högupplösta (med obegränsade bilder under en timme och man får ha med flera familjemedlemmar på korten också om man vill) för ett visst pris, tror det var för 6000 kr. Lite dyrare än vad Marit kan erbjuda.

Det är verkligen svårt att få tag på fotografer som kan erbjuda högupplösta kort på en cd-skiva, till ett bra pris, precis som du också sa....
  • MoonGirl

Barret: Japp, vi har köpt hus! Känns så himla bra! Det är en brun tegelvilla + lite trä också (det är sällan man hittar hus med enbart tegel, men i stort sett kan man säga att det är nästan bara tegel). 6 r o k, soutterängvilla. Huset ligger i Hallstahammar, så vi kommer att flytta från Västerås.

Här i Västerås ligger huspriserna så himla högt, det känns inte värt det. I Hallsta får man mer hus för pengarna (så resonerade vi i alla fall) och sedan kommer min m2b från Hallsta och han har föräldrar + bror med familj där. Det kändes naturligt att också leta efter en villa där. Då kan min sambos föräldrar ställa upp med barnpassning oftare och hämta/lämna Erik på dagis mm. Vi kommer att bo på ett område där vi kommer att vara granne med motionsspåret som finns där i Hallsta, 350 m till närmaste förskola, ca 10 minuters promenad till skolorna där det finns låg, mellan och högstadiet och även till gymnasiet som finns där. Jag har aldrig bott i Hallstahammar (är född och uppvuxen i Fagersta) men man måste ju testa att bo där. Trivs vi inte så kan man alltid flytta tillbaka till ex. Västerås. Det är ju "bara" 2 mil in till Västerås. Det känns som Hallsta har blivit mer som en förort till V-ås. De har simhall, ishall mm och det har ju inte de ute i Skultuna, Irsta osv...

Ja, när man har fått barn, då vill man ha hus. Vi bor nu i en 3:a och det ligger saker överallt både högt och lågt här hemma. Jag vill att Erik ska få ett eget rum så småningom och det får han ju när vi flyttar nästa månad .

Ja, man kan nog dekorera sin egen bil väldigt fint om man nu väljer att ha den som transportbil från kyrkan till festlokalen.

Ja, cateringfirmans förslag på förrätten lät supergott, så det ska vi ha som ett alternativ, absolut !

Ja, så kan det ju vara, ang. klänningen japp, min klänning var helt ny och att jag fick köpa den för halva priset och det var ju verkligen kanonbra! De ville ju rensa ut "2008-kollektionen" och min klänning hade legat i deras lager (eller hur det nu var, de kunde inte ha alla klänningar uppe i deras affär). Jag är jättenöjd med klänningen i alla fall!

• MoonGirl

norpans mamma skrev 2008-11-22 15:34:47 följande:

Hej allihopa! Jag har läst att ni diskuterar det här med fotografering och upplägget av själva bröllopsdagen. Tre timmar mellan fotografering och vigsel känns väldigt långt. Min bröllopsförmiddag ser ut så här9-12 Hår o smink12.30-13.30 Fotografering14.30 VigselSedan får man väl försöka stoppa ngt i magen där emellan.
    Hej, hej!

Vilken fotograf ska ni anlita? Ja, tre timmar mellan fotografering och vigsel känns lite för långt.
  • MoonGirl
    Mangos skrev 2008-11-22 16:45:03 följande:
    Hej alla! Känner att jag är en sån som läser mer än jag skriver. Håller också på att kolla upp fotograf just nu! Marit kunde tyvärr inte då hon var bortrest. Snyft. Tycker hennes bilder är helt underbara så grattis ni som lyckas få henne.Hur gör ni alla med musik på festen? Dj, dator eller liveband?
    Svårt att veta hur man ska göra med musik på festen, det är också något man måste ta tag i. Mycket som ska fixas! Hur ska ni göra?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-22 19:43:04 följande:
    Vi kommer att göra en egen spelista och fixa ett bra högtalarsystem. Känns som detta med band inte är något för oss att lägga pengar. Vi känner att det finns viktigare saker för oss att lägga det på.Moon girl: Du kan ju alltid maila till Oliver och kolla med honom du med. Vi har ju inte samma datum..
    Vad hade ni tänkt ha för högtalarsystem? Har du något system att rekommendera? Har ni kollat ut något system som ni ska hyra eller så? Känns som det är dags att ta tag i det där också (fixa musik) till festen. Vi skulle nog också vilja göra en spellista med lite blandad musik och fixa något högtalarsystem. Det känns alldeles för dyrt med live-band.

Ja, jag/vi måste ta och leta vidare efter en fotograf. Boka en tid lite senare på eftermiddagen närmare vigseln. Det är inte det lättaste att hitta någon som passar. Men vi letar vidare. Har du Olivers hemsida, så man kan få se på hans bilder som han har tagit?
  • MoonGirl

Det är väl dags att göra en ny tråd för Västerås-brudar 2009?

• MoonGirl

miss u: Fixar du en ny tråd för oss?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-22 23:27:43 följande:
    En av m2b´s styvbröder tror vi har ett bra högtalarsystem så vi tänkte fråga honom om vi fick låna det. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad adressen är till hemsidan. Ska kolla runt lite få se om jag hittar den. Annars får du la inboxa Ia o Puh.
    OK! Jag vet att jag var in på Olivers hemsida någon gång förut, men jag hittar inte åt adressen nu.

Jag har hittat en annan trevlig hemsida:

www.spira-kortdesign.se/broellopskort/vigselprogram/
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-23 12:22:51 följande:
    MoonGirl:Jo de är nog lite dyrare än Marit men man kanske kan göra någon deal med dom och inte få allt som paketet ingår utan bra korten och sen bilderna på en skiva. Men som sagt, i det långa loppet så tror jag att man "vinner" på att ha dem själv på en skiva och kunna skriva ut eller förstora upp precis när man vill. Jag håller tummarna för er. Var roligt att ni har köpt hus! Jag är sååå avundsjuk. Vi har också funderat på att bo lite utanför Västerås men jag tror att vi kommer hamna lite närmare tillslut ändå. Sambons föräldrar bor i Köping men i övrigt har vi bara ett gäng med kompisar här inne i Västerås (har ju bara bott här 1,5 år). En vacker dag hoppas jag verkligen att vi står där med vår villa.
    Ja, de är lite dyrare än Marit. Vi har preliminärbokat dem på Weddingbook den 15/8, de hade tid kl 14. det stod på hemsidan att de är två fotografer som kommer och plåtar (och då blir det i flera olika vinklar). Sedan ingick obegränsade kort under en timme och valfritt antal av familjemedlemmar. Erik (sonen) ska ju vara med på kort och sedan vår tärna. Det blir nog bra med dem från Weddingbook. Jag gillade deras kort (och även Marits kort). Vi ska träffa fotografen/fotograferna den 5/12 och prata tider, paket, priser mm. Känns så skönt att man har preliminärbokat en fotograf! Vi hade tänkt bli plåtade vid 14-tiden. Kanske ute vid Anundshög. Nära och bra till Badelunda kyrka

Var är du född och uppvuxen någonstans? Kul att din sambo är från Köping! Jag känner inte till Köping, men jag vet att det är ca 2 mil dit från Hallsta . Det fanns ett jobb där på kommunen i Köping som jag var lite sugen på att söka, men jag gjorde inte det, tyvärr.

Ja, hoppas ni också hittar erat drömhus snart!

Idag när vi var på babysim med Erik så visade det sig att en mamma som går i samma babysimgrupp som oss (med sin dotter) hade vuxit upp i samma hus som vi har köpt! Världen är allt bra liten!! hon hade bra positiva saker att säga om huset, så det var väl tur. Hon nämnde att hon själv var sugen på att köpa det, nu när huset var till salu....
  • MoonGirl

Tessisen: Vad heter typstilen som du har på ditt monogram? Tycker du att det är fult att blanda olika bokstavsstilar i ett monogram? Har inte hittat ett monogram som jag riktigt har fallit för ännu. Jag har mailat Kerstin tusen ggr nu och hon har gett mig olika förslag, men jag känner mig inte riktigt nöjd ännu. Vad tror du om monogrammet, ms34? (bokstaven S är en annan bokstavsstil än M:et). Klicka dig fram på bokstäverna MS.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009