• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Tessisen: Vad skulle ni ha för bokstavsstil i er inbjudan? Eller i alla era trycksaker?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-23 21:40:30 följande:
    [citat]
    Tycker inte det gör nått att det är olika typsnitt på bokstäverna. 34:an tycker jag var väldigt fin. Vi har monotyp corsiva som bokstavstil på alla trycksaker.
    [/citat)

.... Även på monogrammet?
  • MoonGirl

Alla: Jag läste i ett gammalt inlägg (från maj-08) att man kan beställa en bröllopstårta från Wenströmskas bageri/konditorlinje. Jag vet inte om det gäller längre, men det kan ju vara värt att kolla upp det . För priset var 20 :-/bit!! Det var det billigaste alternativ jag har hittat hittills....

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-23 22:33:39 följande:
    moongirl: har du sett mitt monogram som jag har lagt till i mittbildgalleri...
    Vilket fint monogram! Har du köpt det från www.monogramsidan.se?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-24 08:25:50 följande:
    MoonGirl:Vad kul att ni prel.bokat en fotograf! Kul! Vi funderade också först på att fota oss vid Anundshög fast vi bestämde att vi ville ha med vatten (jag är i stort sätt uppvuxen på sjön så det är en stor del av mig) så vi kommer hålla till ute på Björnön. Var jag är uppvuxen..? Jag har frågat mig detsamma *skrattar* hum.. jag inboxar dig med hela historien :o). Tessisen:Vilken grej med gratis sminkning! De flesta tackar väl och tar emot! För min del så får jag stå över (tyvärr) eftersom jag är allergisk mot allt vad smink heter..
    God morgon! Tack för mailet, jag ska svara på det lite senare. Snart ska jag och sonen ta en tur ut till Gryta. Har äntligen bilen hemma idag! .

Ja, det är ju jättefint ute på Björnön. Vi har inte riktigt bestämt oss var vi vill fota oss någonstans. Men Anundshög (inte bara runstenar) Björnön (vatten och Västerås som bakgrund) Rudbeckianska (fina stadsmiljöer) och runt Domkyrkan är ju fina miljöer. Vi får se vart vi väljer att vara någonstans.

Ja, det känns bra att vi har prel.bokat en fotograf nu. Idag måste jag ringa och boka serveringspersonal, boka catering mm (så att man har det gjort).

Nej, vad tråkigt att du är allergisk mot smink!! Finns det inget smink som är anpassat för allergiker?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-24 09:01:32 följande:
    MoonGirl: Det finns smink som är anpassat för allergiker men inte till mig. Jag är allergisk mot både parfym och ett gäng konserveringsmedel så det är svårt. Jätte trist men det är något man får lära sig leva med helt enkelt. Får väl photoshoppa in lite smink när jag redigerar mina bilder sen *skrattar lite*
    Nej, vad tråkigt att höra!

Jag är allergisk mot pälsdjur och det är också något jag får leva med, men det är jättetråkigt när man älskar djur, speciellt katter....

Ja, du får väl photoshoppa in lite smink sedan om du tycker det är viktigt, fast jag tycker det är fint när man är utan smink också! Det handlar bara om att man måste vänja sig.

Har du tagit en tur ut till Badelunda kyrka ännu?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-24 10:15:24 följande:
    Moongirl: Japp,jag har köpt det på monogramsidan,det var inteså många monogram att välja på så det var ganska lätt val,jag kan förstå att det är svårt för dig eftersom det var så många...Det var många fina monogram som ni hade...
    OK! Ja, jag har ju många förslag att välja på.... får se vilket det blir....

Har ni bokat fotograf ännu?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-24 13:25:13 följande:
    MoonGirl:Allergier är tråkiga men det är som du säger, man vänjer sig. Vi åkte faktiskt en sväng ut till kyrkan igår, helt impulsivt eftersom vi ändå var ute och körde. Vi han inte skriva ner något och just nu kan jag inte heller komma ihåg vad det stod på skyltarna... Jag ska kolla upp det!
    Ja, OK! Det blir super!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-24 13:58:15 följande:
    Barret: Där ser man hur nog jag läser inläggen.:) Har alla haft en bra helg annars då?
    Helgen har varit jättebra! Hoppas du har haft en bra helg också!
  • MoonGirl

Alla: Jag ringde till Wennströmska gymnasiet nyss, de gör bröllopstårtor men inte på somrarna! Typiskt!!

Jag ringde Håkans bageri i Hallsta också, personen jag pratade med hade ingen koll på bröllopstårtor. De som har hand om bröllopstårtor är i bageriet från kl 05-10 imorgon, så jag får ringa då i stället. Miss u: Jag har noterat dina frågor, så jag ska ställa dem när jag ringer dit imorgon!!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-11-24 14:16:09 följande:

Sambons lillebror som gifter sig på lucia har beställt tårta från Wenströmska. Stämmer att den kostar 20 kr/bit. Rena kapet! Tror säkert att ni som gifter er i maj kan beställa därifrån iaf.Snällt att du frågar mina frågor också. Grattis till huset! Du kommer ju kunna hänga hos Håkans hela dagarna sen när ni flyttat.
    Ja, 20 :- biten är ju rena kapet! Ja, ni som gifter er i maj ska kunna beställa bröllopstårta från Wennströmska! .

Jag ringer till Håkans bageri 2morrow! Hör av mig sedan!

Ha ha! Ja, precis. Jag skulle kunna hänga vid Håkans bageri varje dag när jag flyttar till Hhr (not) .
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-24 23:00:07 följande:
    moongirl: Vi har inte bokat nån fotograf än,vad har ni bokat för fotograf...
    Vi har bokat dem på Weddingbook
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-24 23:13:16 följande:
    fick höra att dom hade utförsäljning i uppsala på elisabeth carlsson after six i uppsala i hela butiken...det är frackar,brudklänningar från 1000-5500 kr...smycken,skor,sjalar,dom har utförsäljning till lördagen den 29 nov i hela butiken...även tärnklänningar...Är lite intresserad att åka dit och titta vad dom har...Klänningen är klar i allafall,får se om man hittar nån tiara eller sjal,eller sambon måste skaffa sig kläder...Måste även hitta nånting till lillkillen,vet inte om dom har till honom...
    Åhhh, vad kul! Skulle också vilja åka dit, men jag har ingen bil. Ska du åka dit? Jag skulle behöva handla smycken, skor, någon tiara eller slöja. Var någonstans ligger Elisabeth Carlsson-affären? Det var 100 år sedan jag var i Uppsala.... Bra med rea

När jag var på Ruths och till Ursulas här i stan, så hade de kläder till barn. Jättfina! Vi ska köpa något till Erik sedan också. Men det tänkte vi göra någon gång i vår...
  • MoonGirl

miss u och till alla andra som är intresserade av att höra information om Håkans bageri i Hallsta: Nu har jag ringt till bageriet! Bröllopstårta kostar 37 kr/person. En vanlig tårta kostar 18 kr/person. När det gäller bröllopstårta kan man välja fyllning själva, allt kan de inte göra, men så gott som allt. Det får man komma överens med dem. Tårtställning ingår i priset. Tårtorna levereras i kartonger och man bara ställer upp dem själva på plats. Om bröllopstårtan ska levereras till Västerås så kostar det 500 kr (!!!) och inom Hallstahammars kommun 50 kr i utkörningsavgift. Hade gärna beställt en bröllopstårta därifrån, för de har så goda tårtor!! Men har inte lust att betala 500 kr i utkörningsavgift.

Varifrån ska ni andra beställa bröllopstårta ifrån?

Tessisen: Visst skulle ni beställa tårta från Systrarna Ericsson? Vad tar de för pris per person? Ingår ställning och utkörning inom V-ås?

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-25 10:52:18 följande:
    MoonGirl:Vi ska köpa vår tårta genom Chantal (ligger i Punkt) eftersom Björnögården har samarbete med dem och tårtan ingår i det priset som vi sedan betalar till Björnögården.. Hoppas dom har något bra att välja på :o). Vi ska träffa dem på tisdag!
    OK! Chantal vet jag inte vad det är för ställe. Hoppas de har goda tårtor! Vad skulle ni vilja ha för fyllning i tårtan? Vad tar de för pris per person?

Nu har jag bokat catering och serveringspersonal till den 15/8!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-25 13:40:34 följande:
    Moon girl: Det kotade 49 kronor per bit men då ingick utkörning inom Västerås. Du kan gå in på deras sida. systrarna.net
    Länken funkade inte. Kanske är något tillfälligt fel?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-25 14:03:10 följande:

Tack för all info! Vi kommer ju ha festen inom Hallstas kommun, så det lutar åt att vi tar tårtan därifrån. Fick du nå svar på varför bröllopstårtan kostade så mycket mer? Lite dumt av dom att ta så mycket i utkörningsavgift till Västerås. Tror dom skulle tjäna på att leverera till Västerås också.
    Varsågod!! Ja, jag förstår inte heller varför de tar 500 kr för att köra ut tårtan till Västerås. Hmm! De skulle definitivt tjäna på att leverera tårtor till V-ås, om de inte hade en sådan dyr utkörningskostnad....
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-25 14:09:58 följande:

Alla: I lördags var jag till en skräddare och provade klänningar. Fastnade helt för en av Asperas balklänningar. Jättefin! Var tom en tant i butiken (kund alltså) som kommenterade hur fin jag var i klänningen. Helt spontant så där. Lutar åt att jag kommer att kolla efter tyg i Thailand och få nåt liknande uppsytt om det känns bra, annars köper jag den i Sverige. Kostade bara 3000:- så det är inte katastrof om det inte blir klänning i Thailand. OCH på söndag ska vi till Hamncafét och kolla hur det ser ut och om vi får plats. Den nya ägaren skulle duka inför julbord i Magasinet så då får vi se hur det blir. Ska även åka till kursgården som ligger vid vattnet också och kolla hur det skulle bli där.OCH så har vi bestämt oss för Marit. Hon kunde skjuta fotograferingen till kl 12:30-13:30. Har mailat och ska boka in fika. Sambon tycker väl att det är lite överflödigt att fika (han är inte mycket för att fika ute överhuvudtaget), men skulle ställa upp och sitta med iaf.OCH så har vi i stort sett bestämt oss för en trubadur också. Sambons storebrors granne blir det. Han skulle visst spela på sambon lillebrors bröllop på lucia (många bröder är dom) så då kan vi passa på att lyssna på honom och prata några ord.Det rullar på bra nu. OCH jag ska lägga upp ny tråd. Stängs den här ner helt om jag inte fixar det typ idag eller i morgon? Nån som vet?
    Vad kul att du har hittat en klänning som du gillar!! Har du inget kort på klänningen? Jag är jättenyfiken på hur den ser ut!

Lycka till på söndag när ni ska till hamncafét & till kursgården!

Vad kul att ni kunde boka Marit!! Avis Hon verkar jättebra! Vi kunde tyvärr inte boka henne, men vi har bokat in en annan fotograf som passade oss bättre tidsmässigt. De verkar också bra!

Kul att ni ska ha en trubadur på erat bröllop. Vi kommer förmodligen att ha någon slags musikanläggning....
  • MoonGirl

miss u: Eller jo, vi kunde boka Marit på vår bröllopsdag, men hon kunde bara 11.30-13.00 och då har vi tre timmar tills vigseln börjar. Vi kände att det blir för länge mellan fotografering och vigsel. Nu ska vi fotas runt 13.30-15.00 (eller börja kl 14.00) har inte bestämt oss ännu. Dessutom kommer det två fotografer och fotar oss, så vi får lite olika vinklar, det blir kalas! Så det räcker nog att fotas under en timme.... =)

• MoonGirl

miss u: Vi får också högupplösta kort på en cd-skiva =)

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009