Västeråsbrudar 2009
Tessisen: Vad skulle ni ha för bokstavsstil i er inbjudan? Eller i alla era trycksaker?
Tessisen: Vad skulle ni ha för bokstavsstil i er inbjudan? Eller i alla era trycksaker?
Alla: Jag läste i ett gammalt inlägg (från maj-08) att man kan beställa en bröllopstårta från Wenströmskas bageri/konditorlinje. Jag vet inte om det gäller längre, men det kan ju vara värt att kolla upp det . För priset var 20 :-/bit!! Det var det billigaste alternativ jag har hittat hittills....
Alla: Jag ringde till Wennströmska gymnasiet nyss, de gör bröllopstårtor men inte på somrarna! Typiskt!!
Jag ringde Håkans bageri i Hallsta också, personen jag pratade med hade ingen koll på bröllopstårtor. De som har hand om bröllopstårtor är i bageriet från kl 05-10 imorgon, så jag får ringa då i stället. Miss u: Jag har noterat dina frågor, så jag ska ställa dem när jag ringer dit imorgon!!
miss u skrev 2008-11-24 14:16:09 följande:
miss u och till alla andra som är intresserade av att höra information om Håkans bageri i Hallsta: Nu har jag ringt till bageriet! Bröllopstårta kostar 37 kr/person. En vanlig tårta kostar 18 kr/person. När det gäller bröllopstårta kan man välja fyllning själva, allt kan de inte göra, men så gott som allt. Det får man komma överens med dem. Tårtställning ingår i priset. Tårtorna levereras i kartonger och man bara ställer upp dem själva på plats. Om bröllopstårtan ska levereras till Västerås så kostar det 500 kr (!!!) och inom Hallstahammars kommun 50 kr i utkörningsavgift. Hade gärna beställt en bröllopstårta därifrån, för de har så goda tårtor!! Men har inte lust att betala 500 kr i utkörningsavgift.
Varifrån ska ni andra beställa bröllopstårta ifrån?
Tessisen: Visst skulle ni beställa tårta från Systrarna Ericsson? Vad tar de för pris per person? Ingår ställning och utkörning inom V-ås?
miss u skrev 2008-11-25 14:03:10 följande:
miss u skrev 2008-11-25 14:09:58 följande:
miss u: Eller jo, vi kunde boka Marit på vår bröllopsdag, men hon kunde bara 11.30-13.00 och då har vi tre timmar tills vigseln börjar. Vi kände att det blir för länge mellan fotografering och vigsel. Nu ska vi fotas runt 13.30-15.00 (eller börja kl 14.00) har inte bestämt oss ännu. Dessutom kommer det två fotografer och fotar oss, så vi får lite olika vinklar, det blir kalas! Så det räcker nog att fotas under en timme.... =)
miss u: Vi får också högupplösta kort på en cd-skiva =)