• miss u

Västeråsbrudar 2009

Jag börjar min thailändska matlagningskurs på torsdag, så det är det enda jag har inbokat egentligen. Annars är jag öppen för fika. Kanske nånannan som vill föreslå fikaställe den här gången?

mysan31: Hur gick du till väga för att boka Skultunas scoutstuga? Känner du nån som håller till där och vet att dom hyr ut? Jag har börjat kolla på olika ställen man kan vara och en scoutstuga skulle ju faktiskt funka. Har sett att det finns scoutkår i både Hallstahammar och Kolbäck, fast får man hyra även om man inte är scout? Är ju egentligen bara att ringa och fråga, men tänkte höra med dig först.

• miss u

mysan31: Det var ju riktigt bra pris! Men då dukar ni ute i tält och använder bara köket i stugan eller? Jag tänkte mer på att hyra antingen Hallstahammars eller Kolbäcks scoutstuga, om det finns nån.. Verkar inte vara nån större verksamhet där enligt hemsidan. Skultuna ligger lite väl långt bort från där vi ska vara, annars hade jag helt klart kunna tänka mig vara där.

• miss u

Hej tjejer!

Jag är fikasugen på onsdag kl 17 på Global. Tar med mig lite trycksaker från bröllop jag varit på då och papper o penna. Var ju lite oförberedd sist vi sågs.

Moongirl: Vad är brudgumspaket för nåt? Eftersom min kompis ska fixa till mitt hår o smink så har jag inte kollat upp nåt sånt. Micael får bäst fixa till sin frilla som han vill... tror jag.

Om vi får vara på Hamncafét ska vi åka svärföräldrarnas båt eller deras hemmagjorda träflotte sista biten till festen. Vi har inte tänkt lägga någon större summa på det. Känns viktigare att vi kan bjuda så många som vi vill. Så tänker vi iaf.

• miss u
    MoonGirl skrev 2008-09-16 13:49:29 följande:
    miss u skrev 2008-09-16 07:54:15 följande:
    Brudgumspaketet är ett paket där brudgummen kan få ansiktsbehandling, ryggmassage och herrmanikyr för en viss summa. Är din kompis frisör? Det är ju jättebra att ha någon man känner som vill och kan fixa håret och sminkningen inför på bröllopsdagen . Jag känner tyvärr ingen, så jag får lägga ut pengar för att frisören ska fixa mitt hår osv...
    Låter ju riktigt mysigt med brudgymspaket. Vet du vad det kostar? Kan ju bli en fin födelsedagspresent till nästa år.

Min kompis är inte utbildad frisör utan har bara stort intresse för hår och smink. Har kännt henne i över 20 år, så hon vet hur jag vill ha det. Hon har alltid varit den som fixat till mig när det varit fest under vår uppväxt.
  • miss u

Hej tjejer

Jag lyckades få med mig trycksaker från de tre bröllop som jag varit på. Vet inte hur jag lyckades komma ihåg att plocka fram det i morse. Men under sker visst.

Kan säkert fråga det här i eftermiddag när vi ses, men vilken tid har ni andra bokat vigsel?

• miss u

Hej mysan!

Trist att du inte kan haka på idag, men det kommer fler tåg. Hälsa Liam så gott på hans 5-årsdag.

• miss u

Hej brudar!

Alltså lämnar man er i några timmar så kan man räkna med att man har minst en sida att läsa. Men det är såå kul så jag klagar inte! Tack för en trevlig fika. Tråkigt bara att tiden går så fort... Vi kan väl köra en fika nästa vecka också? Varför bryta ett gott mönster? Kul att mina grejer jag hade med mig var till glädje, tom gullefjun-låten som jag och svägerskan knåpade ihop.

Mmmalurk: Vad fina ni var! Jättefina kort. Gillade det när ni satt på kyrkbänken jättemycket. Såg att ni hade tårta från Chantal's, vad kostade det där? Väntar med spänning om att få läsa mer om er dag och resan till New York. Jag ska nämligen till NY om tre veckor. Tjänsteresa med jobbet. Inte illa.

• miss u

mysan31: Då är vi två som kan fika nästa vecka. Jag kan måndag och onsdag, så onsdag då?

Jag och min svägerska gjorde en egen text till "Det var en kyckling som hette Gullefjun.." Vet du vilken jag menar?

Klart jag kan ta med grejerna nästa vecka också.

• miss u

Jag kan fika tidigast kl 16, men det är ju helt okej om ni börjar fika innan det. Onsdagar känns som en bra dag, eller hur?

Jag fick föresten tag i Hamncafét igår. Det var inte klart med dom nya ägarna än, och jag kunde få närmare besked förrän om 3-4 veckor (!) hur det skulle bli till sommaren. Drygt att vänta så länge! Sambon ringde och hörde med vårt alternativ 2, och dom hade stängt hela juli. Känns inte som vi har turen med oss direkt...

Moongirl: Kommer vara i NY i 4 dagar och mycket av den tiden är inbokad med konferenser och gemensamma måltider och utflykter. Hoppas på att kunna smita undan lite så man hinner shoppa lite granna iaf.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009