Inlägg från: PL080802 |Visa alla inlägg
  • PL080802

Safari eller Sydamerika?

Hejsan,vi gifte oss för ett par veckor sedan och var på en kortare resa i Europa några dagar. Nu planerar vi en längre resa februari 2009. Vi har kollat på en kombinerad safari/strandresa till Kenya/Zanzibar men det känns dyrt. Någon som varit på en liknande resa? Vi kan också tänka oss Sydafrika för safari. Ett annat alternativ är Sydamerika så om någon har tips på resmål där vore det toppen. Vi söker lite äventyr samt strand/relax (+ ev besöka städer i Sydamerika). Har rest en del i Asien där jag tycker man får mycket bra värde för pengarna.

• Svar på tråden Safari eller Sydamerika?
  • PL080802

Tack för alla tips, verkligen uppskattat! Bokade precis en resa till Sydamerika, Brasilien och Argentina som jag kan avboka till imorgon. Fortfarande osäker om det blir safari eller Sydamerika alltså:). Jag har varit i Sydafrika (Cape town) och tycker att landet erbjuder en bra mix av vackra miljöer, god mat och vin samt safari. Dock vill vi ju se mycket djur och möjligheterna för det verkar vara sämre än i tex Kenya. Har även varit i Kenya (dock ej på safari)och tycker att landet är ok. Sydamerika har nog finare stränder än Afrika och det är definitivt billigare. Buenos Aires är en av de coolaste städerna jag har varit i så åker gärna tillbaka. Svåra beslut. Några tips på bra hemsidor, hotell, researrangörer? Tack på förhand!

Svar på tråden Safari eller Sydamerika?