Inlägg från: Mrs Spencer 2b |Visa alla inlägg
  • Mrs Spencer 2b

Safari eller Sydamerika?

Jag bor i Sydafrika och har varit pa safari flera ganger. Den basta tiden att aka ar under varan vinter - juni till Augusti da ar det svalare sa djuren ligger inte bara och sover i det hoga graset. Jag var senast till en privat game reserve inne i Krugerparken i mars och vi sag bara en brakdel av det vi sag i augusti forra aret. Men en del jag kanner har sett mycket sommartid ocksa (September - maj), sa det ar svart att saga. Och andra sidan ar det ju mycket trevligare vader i januari da man kan ligga vid poolen och sola ocksa. Januari ar varmaste manaden sa rakna med hetta Under vintermanaderna ar det dessutom malariafritt.

Efter vart brollop i april nasta ar ska vi spendera 5 dagar med min familj och slakt i kruger sa jag hoppas vi far se nagra djur, men det gor vi nog

10,000kr for resa och boende later fantastiskt!! Bra ordnat!! Var bodde ni inne i Kruger? Du far garna ge mi tips om ni bodde pa nat bra staller da jag just haller pa att kolla pa olika alternativ. Vi blir 20 personer.

• Mrs Spencer 2b

Jag skulle garna vilja aka till Zanzibar och mottager garna info om det svenskagda hotellet

Jag glomde att saga i mitt forsta inlagg att Safarisemester ar det mest fantastiska man kan gora!! Naturen, djuren, lukterna, maten, folket - det gar helt enkelt inte att beskriva!!!

• Mrs Spencer 2b

Tack Ickaflicka - har kollat webbsidan och det ser underbart ut!! Ska definitivt forsoka aka dit inom det narmsta aret!!!

Svar på tråden Safari eller Sydamerika?