Inlägg från: Freckles |Visa alla inlägg
  • Freckles

En vecka tog det att få nytt efternamn..

Oj, det var snabbt! Hoppas det går fort för mig också sen så kanske jag hinner ändra mitt pass och min biljett iallafall. De skulle vara så mysigt att få åka på bröllopsresa i mitt nya namn!!

• Freckles

E det nån som vet hur lång tid det tar att få nytt pass och körkort? Och Visa kortet för den delen?
    Tack.

• Freckles

Det finns ju ingen anledning till att inte få byta namn när din man heter det. Så tror absokut inte att du tagit ut nått iförväg. De e ju mer när man tar ett namn som inte finns i släkten eller i fel led, som man brukar bli nekad.

Jag gifter mig 6/9 och vi åker på bröllopsresa 12/11 och skulle verkligen vilja ha bytt namn i passet då. Men resan e bokad i mitt gamla så ska kolla upp om det går att ändra det överhuvudtaget, annars får ja resa i mitt nuvarande. Skulle bara vara så mysigt att resa i samma namn tycker jag.

• Freckles

Jo, det klart att de e så! Tänkte inte på det, men hur hade de annars veta.
    Fick du ett nytt körkort av Vägverket bara el blanketter på att göra ett nytt? (man vill kanske ta ny bild)

lillaj skrev 2008-08-28 15:39:14 följande:
    Men iom att jag fått från vägverket måste ju namnändringen kommit dem till kännedom på något sätt eller så borde inte det vara via skatteverket eller?
  • Freckles

Tack Lilla7an! Nu blev jag lite klokare. Vad bra att man kan söka nytt Visa kort innan namnbytet är klart!

Svar på tråden En vecka tog det att få nytt efternamn..