Inlägg från: Lilla7an |Visa alla inlägg
  • Lilla7an

En vecka tog det att få nytt efternamn..

Jag gifte mig 10/8 och har ännu inte fått hem några papper. Men jag loggade in på skatteverket i tisdags och då stod det Englund där!
    Nu väntar jag bara på att få papper från vägverket och nytt ICA-kort, MedMera-kort, tankkort osv. Nytt Visa-kort har jag redan fixat, men kan ju inte aktivera det än eftersom det måste vara samma namn på körkortet.

• Lilla7an

Jag var på banken förra måndagen och då beställde jag ett nytt Visa-kort trots att namnbytet inte var klart. Det kom redan på torsdagen så det gick jättefort. Men när jag aktiverar det kan jag inte använda det gamla och eftersom körkortet har mitt gamla namn kan jag inte använda det än. Det funkar ju i terminaler men inte när man måste skriva under. Nu när jag loggade in på banken så sotd mitt nya namn där. :)

Kollade på ICA och Coop i går och det verkade som om de skulle skicka ut nya kort automatiskt. De kollar av mot skv regelbundet.

Vad det gäller körkort så får man ut en blankett som man fyller i och skickar in. Där klistrar man även dit ett foto. Jag passade på att ta ett nytt senast jag hade varit hos frisören...

Svar på tråden En vecka tog det att få nytt efternamn..