• Igia

September 2009

hej!

Vi slår oxå till 090919... Trodde inte det skulle vara ett så poppis datum. Trodde många skulle tycka att det var sent...

Vi bor i Uppsala men kommer gifta oss i Sundsvall.

• Igia

Man kan inte se ditt galleri..

ronney skrev 2008-09-22 12:21:13 följande:
    Vi gifter oss den 5 september. Än så länge har jag hittat klänningen med stort K på nätet men ska jaga efter en liknade här i sverige så man får provat den först. Skalet till inbjudningskorten är klara( bild finnsi galleriet). Vi vet vilken kyrka vi vill ha, vart vi vill ha festen samt vilket band men har inte bokat nått sånt än...
  • Igia

Hej på er!

Vilka fina inbjudningskort ni gör.
    Själv håller vi på och expremiterar (konstigt ord att stava till...) och har gjort ngr provkort. Nu ska vi bara se om det går att skriva ut på de oxå

Har ni hittat kuvert på nåt bra ställe? Har egentligen bara hittat på gallerix än...

• Igia

Har inte kommit så långt som till in-&utgångsmusik än. Har jämt göra med att hitta kyrka

• Igia

Håller med om det.

Vi har iaf lyckats boka kyrka nu... Men vi ska dit och titta på den nån helg sne så får vi se om det blir den el om vi ska börja om från början :-;

En annan fråga: Hur gör ni med inbjudningskort?

Jag hade tänkt göra egna men nu börjar jag tvivla el kanske inte på att göra egen men på de som vi hade bestämt oss för...

• Igia

Vi har gjort en gärstlista och den ändras lite då och då...
    Nu har den varit som den är ett tag och den känns bra.

Vi kommer skicka våra inbjudningar antingen i slutet på maj el början av juni. Dryga hälften av de som kommer att komma kommer från annan stad inkl vi själva, så vi känner att de måste få tid på sig att fixa med en ev ledig dag på fredagen. Vi kommer att ordna med hotell men de måste ju ändå boka och hinna med det. Känner jag de våra rätt kommer de att vara ute i sista stund ochdå känns det skönt att ha marginalen på vår sida

Jag vill skriva presentation i häftet men har inte kommit på nåt bra än.

• Igia

Vi kommer förmodligen att förboka ett visst antal rum på ett hotell och så måste gästerna boka innan ett visst datum annars släpps rummen till alla.
    Våra har oxå en bilt att åka, typ 4h så jag tror att många kommer att vilja åka upp redan på fredagen.

Vi tänkte ha en liten gemensam midda på hotellet för de som vill på fredagen el nåt. Träffas å prata lite.

KOmmer ni ha brunch dagen efter? Det kommer vi att ha förhoppningsvis.

• Igia

Just nu känns det mest som att jag inte vet vad jag ska göra... Men kommer nog på nåt som måste fixas

ronney skrev 2008-10-03 08:04:54 följande:
    Vi kommer nog ge förslag på olika hotell i olika prisklasser så får dem fixa de själva. Några kan ju dock sova hemma hos oss eftersom vi nog inte kommer va hemma.. Känns som de e mycket kvar och 11 månader är inte så värst lång tid.. Dagarna bara springer iväg. Nån mer som känner så?
  • Igia

Det var ju ett bra erbjudande men som du säger blir det rätt mkt pengar för de gästerna. De ska ju åka en bit och det kostar ju oxå pengar.
    Var priset per person el per par?
    Det är svårt tycker jag att hitta ett bra pris på hotellet...

MyochErlend skrev 2008-10-03 16:42:47 följande:
    ..mmm bra idè...vi fick erbjudandet att om vi förbokade 10 rum på ett hotel (och de blev bokade) så skulle vi få bröllopssviten gratis...Grejen e att ja e inte alls säker på att 10 par vill betala drygt 2000 kr för en helg på hotel...Alla har så långt att åka så troligtvis kommer de flesta på fredagen och åker på søndagen...
  • Igia

Hej på er allihop!

Har skaffat en ny jobblokal så har målat hela helgen och försökt bestämma tapet... Kul och insåg i morse att jag inte har tänkt på bröllop på hela helgen. Lite befriande måste jag säga

Så vi har inte kommit så mkt längre i planeringen än innan helgen.

Lillamiraklet:

Jag har ritat en egen klänning som jag tänkte få uppsydd. Förmodligen syr vi upp till sambon oxå... Men det beror på vad han hittar och inte.

Har mailat ngr fotografer, men vi vet inte roktigt vad vi vill ha än.

Svar på tråden September 2009