Inlägg från: silvera |Visa alla inlägg
  • silvera

Sista minuten?

Vi gifte oss 16 december 2006, och hade inte någon bröllopsresa planerad. Två veckor senare var min man utan jobb, och vi kunde ta en sistaminuten. Det var helt omöjligt, det fanns en resa till Egypten för typ 20 000, en till Mauritius för 58 000 och så Teneriffa som var billigast, för ca 7000. Bara för att det är sista minuten är det inte extra billigt... vi hade väl hoppats lite på att resorna skulle vara jättebilliga, men de var det inte.
    Å då hade vi ringt till alla flybolag, och alla resebyråer, eftersom man inte kan beställa på nätet, om man ska åka dagen efter. Vi åkte den 2januari, och alla resor var slut. Min man som hade betalt hela bröllopet, valde Teneriffa.
    Vi hamnade helt åt helsicke, i ett gammalt betonghotell, längst ner på Teneriffa. Helt värdelöst. Det var den absolut värsta resan vi gjort tillsammans. Särskilt som min man helt plötsligt blev hypersnål, fast vi hade pengar med oss som vi hade fått i bröllopspresent att göra något kul för. Men istället skulle det sparas. Vi åt ute fyra gånger på två veckor, varav två gånger var på en kinakrog, där de hade buffé för 5euro... romantiskt, not...

Så jag kan inte rekommendera er att åka på bröllopsresa i sistaminuten i januari, eftersom hur många som helst vill åka då. ( tänk jul-ledigheter, och trettondags-ledighet)Bättre att betala mer, för att vara säkra på att ni hamnar där ni vill. Å en del ställen ska man ha vaccinationer också. Vi hade kunnat välja Indien också, men hade inte vaccinerat oss. Annars hade jag nog gärna åkt dit, eftersom det är billigt där.

• silvera

Måste tillägga att jag tänkte mig bröllopsresan som jätteromantisk, solnedgångar, härliga middagar med vin, mycket sex osv... Å det hade ju inte vi på våran hemska resa till Teneriffa.

Men efter den katastrofala resan har vi varit i Edinburgh, Prag, New York, Amsterdam mm, så vi har tagit igen bröllopsresan flera gånger om, så jag ska inte klaga...

• silvera

Jag håller med PennyJenny,
    att det blir billigare resor, om man bokar tidigt.

Svar på tråden Sista minuten?