Sista minuten?
Jag har inget belägg för det här, men jag upplever det som att numera får man rabatter och billigare om man bokar tidigt istället för som förr sent och att det därför också finns mindre sista minuten resor, i alla fall på vintern. Såhär års upplever jag det som att det finns lite mer billiga sista minuten resor men då har man ju också hela medelhavet där det fortfarande är varmt och därmed ett stort utbud. Kan man då dessutom åka nu efter skollov och liknande så finns det mer att välja på och därmed billigare priser. På vintern är ju utbudet starkt begränsat om man inte ska åka långt som till Thailand, Mexico eller något liknande. Och de resorna är ju inte billiga från början direkt och de är resor som folk tenderar till att köpa tidigt och det blir färre restresor kvar.
Det är så jag upplever det när man pratar med vänner, läser och resebranchen osv.
Personligen skulle jag nog ha väntat med en resa till våren eller så och vetat att det blir bra. Hellre se fram emot något som blir bra än kasta sig iväg på något som blir sådär halvdant. I alla fall på ens bröllopsresa.