• brud2009

Uppsalabrudar 2009

Ja just det, va bra! Det är ju jättebra att informera varandra om olika mässor så man inte missar dem. Själv så såg jag att den 9 november kommer Slottsmässan Bröllop & Fest att vara, det är kl. 11-16 i vasasalen på slottet.

• brud2009

Det var i butiken collection som jag såg en lapp låg om slottsmässan, tyvärr så står det ingen webbadress. Men inträdet är 50:- och kl. 12 och 14 är sångerska jessica wimert på scen samt modevisning av bröllop och festkläder. Sen kan man få prova på att åka häst och vagn kl 11, 13 och 15.

Ja tjejen på collection verkar hur gullig som helst och jätteduktig, ska bli såååå kul Hoppas verkligen vi kommer fram till något

• brud2009

Mellan efterrätt och tårta har vi tänkt att det ska vara en "paus", först så tänkte jag att vi skulle dansa vår första dans och ytterligare någon dans men det känns som om farten på festen kanske stannar av om man bryter för tårta när dansen väl har börjat.
    Så om det är någon som har ideér på vad vi kan sysselsätta oss med mellan efterrätten och tårtan skulle jag vara JÄTTE tacksam. Vill gärna att de ska röra lite på sig så att maten sjuker ner och gör plats för lite tårta Så låt ideérna spruta ut, alla är tacksamt mottagna!!!

• brud2009

Vad är det för kur du ska köra?

• brud2009

Känner inte till den men önskar dig alla lycka till, skulle oxå vara i himlen om jag lyckades tappa 10kg (helst mer)!
    Själv så ska jag kanske börja på Itrim, dyrt men förhoppningsvis värt var enda krona. Ska dit på ett info. möte snart.

• brud2009

Vad duktig du är! Man kanske ska prova stavar då
    Ska igentligen träna i kväll men ligger hemma och är smackförkyld Hur långt har ni kommit i planeringen till den stora dagen då?

• brud2009

Här är en till listmänniska som oxå ska gå på slottsmässan
    Kyrkan är bokad
    Lokalen är bokad - maten ska vi disk. i vår.
    Fotograf är bokad
    DJ på gång
    "Save the date" korten är klara och ska skickas ut m. julkorten.
    Inbjudninskort, fest prog. osv har jag börjat "grunna" på, ska till collection i veckan för att få ideér.
    Vet exakt hur min bukett ska se ut. Ska fråga min floristkompis om hon vill göra blommorna när vi har avslöjat oss.
    En kompis till mig är frisör så det är klart.
    Transport ska m2b fixa, så det lär inte bli klart förens några dagar innan
    Tror att jag har rätt bra koll på läget men även om man är i god tid nu så blir det säkert stressigt mot slutet!!!

• brud2009

Vi kommer fota oss innan vigsel som är kl. 14:30. Sen kommer fotografen vara med i kyrkan utanför kyrkan och vid lokalen för att ta mingelbilder och detaljbilder på ex. dukningen.
    Kan ni inte ta bilderna efter viseln?

• brud2009

Här är några caterinfirmor: cajsas kök, matikum, lena på taket, Höglunds. Det va vad jag kunde komma på nu!

• brud2009

Om Ni vill vara mitt i stan kanske galejan kan vara något för er, får i och för sig inte ha egen dryck men deras priser känns ok. Själva ska vi vara på rest. rullan, ligger strax utanför vid polacksbacken (tror det stavas så).

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009