• monkay

Uppsalabrudar 2009

Självklart

kajsafagerstrom.se

Hon fotograferar tydligen bara 1 till 2 bröllop i månaden, så hon rekommenderade att boka relativt snabbt till oss, så vi bokade snabbt.

Jag trodde inte att man skulle behöva boka fotografer förrän i typ april...men fel hade jag!

Känner mig lite stressad över allt om jag ska vara ärlig.

När tycker ni att man "bör" boka catering, friöst etc?

• monkay

Greta1980:

Va skoj, hoppas hon är ledigt ert datum! Hon verkade vara mkt tillmötesgående då jag mailat med henne, uppmuntrar att man väljer ut bra ställen och kommer med idéer

Har du några tips på catering. Jag vet i princip bara en enda, och det är lena på taket... skulle vara kul att ha ngn annan och titta på också.

Ngn annan som har tips på frisör och catering? Please heeelp!

• monkay

Halloj Uppsalabrudar!

Är så stolt över mig själv idag...jag vågade mig till viktväktarna!!! Veckor av ångest är över...trodde jag skulle stå där med skam i kroppen - men icke! Konsulenten var supergullig och inte det minsta fördömande som jag i min hjärna trott.

Fastän jag vet att de inte skulle vara det egentligen så har jag gått och inbillat mig att jag skulle dö av skam när jag ställde mig på vågen. Trots att jag vägde mkt mer än jag trott så känns det helt okej. Tänk va viktigt det är med ett bra bemötande i sådana situationer...

Men nu är det full fart framåt...mååååååååånga kilo ska av, men kanske man har kommit halvägs tills det är dags att säga JA nästa år, hehe.

Ville bara skriva av mig lite, för känner mig så glad idag

• monkay

ja, det är henne jag tipsat om för några dagar sen, supertrevlig verkar hon vara.

kajsafagerstrom.se

Kolla in henne...vi har bokat henne och det känns kanon!

F A M E skrev 2008-10-23 19:57:25 följande:

Vad har hon för någon hemsida?Vi håller på att fortfarande disskuterar om vi ska en riktig fotograf på bröllopet eller inte.
  • monkay

Men va gullig du är, värmer! Jag håller tummarna för dig också, vet inte exakt hur din diet funkar, men vill gärna veta hur resultatet blir

Tänk vi fina vi kommer vara på vår stora dag

Kramar

Sobeit skrev 2008-10-24 12:17:33 följande:
    monkay:Way to go girl! Strongt av dig att våga gå dit och jag blir så glad när jag läser hur bra dte gick. Håller tummarna för dig!! *kram*
  • monkay

Visst är hon helt underbar Har oxå handlat det mesta där till våra kort, är helnöjd!

Va fint det låter med din ring, måste vara underbart att ha en ring som verkligen har en historia. Skulle jag också vilja ha en gammal ring, men finns ingen sån möjlighet, så jag för köpa en ny.

Hur går det med din diet förresten?

Kramar

Sobeit skrev 2008-10-26 20:36:01 följande:
    Igår var jag och en väninna på stan och kollade in material till inbjudningskorten. Och det slutade med att jag köpte allt material på Collection. Gud, vilken underbar personal! Och hon som driver stället verkar förstå precis vad jag ville ha och hur jag ville ha det. Jag är bara så himla nöjd! Så imorgon ska jag sätta igång och vika korten och klippa till allt material. Hyrde en skärmaskin där oxå. 30 :- för 5 dagar! Det är ju som hittat. Dessutom har jag gjort mitt val ang vigselring. Eftersom jag inte är en bling bling tjej så kommer jag att använda en ring jag redan har. Det är en guldring ( i 23 karat) som jag fick i konfirmationspresent av mina föräldrar. Det är min morfar vigselring, har min månadssten i sig och min mormors namn ingraverat. Nu kommer jag att göra om storleken till mitt ringfinger och sedan gravera om den med sambons namn och vårt vigseldatum. På det sättet får jag en vigselring som jag älskar och som dessutom visar hur viktig familjen och familjens historia är. Känns så skönt att jag har bestämt mig!
  • monkay

men va skoj

Var kan man beställa stämpel med datum och namn, skulle jag oxå gärna vilja ha till våra festprogram

Vilka färger blev det på inbjudningarna? Håller precis nu på att fixa några stycken, har äntligen valt vilket alternativ jag vill ha, så nu är det bara att börja...

SOBEIT: hehe, kort är på ingång, gjorde några ändringar med mina gnuggisar Va dutkig du är som promenerar så mkt, imponerad!

brud2009 skrev 2008-10-27 18:47:43 följande:
    Har nu varit på Collection och fått hjälp med inbjudningarna, fick med mig lite prov hem och ska försöka komma fram till vad jag vill använda för typ av papper inne i korten. Färgerna är klara vilket är väldigt skönt. Nu ska jag beställa en stämpel med våra namn och datum som jag ska stämpla med på framsidan av korten. Ska BARA bestämma vilket typsnitt våra namn ska vara i!!!! Men vilken underbar tjej det är på Collection, så hjälpsam!
  • monkay

Där har vi info som brud 2009 gav oss
    Måste skriva upp det direkt, jag hade helt glömt bort att det var, så tack för påminnelsen igen FAME

brud2009 skrev 2008-10-17 20:49:41 följande:
    Ja just det, va bra! Det är ju jättebra att informera varandra om olika mässor så man inte missar dem. Själv så såg jag att den 9 november kommer Slottsmässan Bröllop & Fest att vara, det är kl. 11-16 i vasasalen på slottet.
  • monkay

Förmodligen nån hundring eller så...

• monkay

Tror de har öppet mellan 11-16...Men är det ngn som vet exakt var i slottet vasasalen ligger?

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009