Uppsalabrudar 2009
Mässan är mellan 11-16 och är i Vasasalen på Uppsala slott. Tror det är salen som ligger i södra tornet. Men man lär ju se vart allt folk går. Har läst här att det kostar mellan 50- 100 kronor för inträdet!
Mässan är mellan 11-16 och är i Vasasalen på Uppsala slott. Tror det är salen som ligger i södra tornet. Men man lär ju se vart allt folk går. Har läst här att det kostar mellan 50- 100 kronor för inträdet!
FAME: den stora bröllopsmässan är på Norrlandsnation den 29 mars nästa år om jag inte missminner mig...
Var också på mässan idag, superkul var det. Vi hade tänkt att boka Lena på taket förra veckan, men sen så blev det aldrig av. Blev så glad när jag idag bokade och fick veta att det var 10% rabatt på priset om man bokade på mässan. Perfekt, blir ju några tusen i rabatt
Sen bokade jag även blomloftet att göra min bukett, gillar verkligen dem, brukar handla rätt ofta där. Men hade inte tänkt på att man kan beställa bukett därifrån oxå.
Är det ngn annan som bokade ngt på mässan?
Vilken bra dag det blev idag, är så glad! Nu ska jag hem och krama pappa på hans egen dag!
Min kompis pratade lite med den där killen också, och fick då prisuppgift på 15 000kr. Nu vet jag förståss inte vad som ingick i det priset, men låter ju väldigt märkligt att han ger så många olika prisuppgifter... skumt!
ja, visst var de gulliga på brantings konditori, tyckte vi med! De verkade så tillmötesgående. Tror vi kommer beställa från dem när det väl är dags :)
Vi bokade ju Lena på taket som sagt, men håller med dig om det där med deras erbjudande. De sa inte heller ngt till oss om rabatten, men jag hörde att hon pratade med några innan det var vår tur att "prata" så jag sa rakt ut..." det är alltså 10% rabatt om man bokar idag?" först då sa hon "ja, det stämmer" Synd att de inte hade ngn skylt om deras erbjudande där vid bordet, var säkert många med oss som missade (eller nära på missade) deras erbjudande.
Vasaborgen var verkligen shysst, ni kommer få ett riktigt drömbröllop där
Greta 1980 skrev 2008-11-10 13:01:50 följande:
Himmelskt god...Yammie det låter lovande! Blir riktigt sjukt sugen på tårta när jag sitter och läser här på BT.
Kommer du ihåg vad det var för fyllning i tårtan din kompis hade? Behöver lite tips!
Anneli K:s chokladtårta är helt fantastiskt, tror den heter fransk chokladtårta eller liknande.
Vi var inne på att beställa moussetårtor därifrån rätt vettigt pris runt 27 kr per bit, men sen när vi provsmakat så ångrade vi oss. Tyckte inte alls de var så värst goda
Men chokladtårtan är som sagt grym, tror det skulle kunna vara gott med färska hallon till
Vi kör nog på Brantings konditori
Jag pratade lite med dem på mässan i helgen och tydligen kan man välja om man vill ha marsipan eller som där sockerpasta. Jag frågade om man även kunde ha vit chokladmousse ovanpå, och tror att de kunde fixa även det. Jag gillar VERKLIGEN choklad och vill ha chokladmousse, men ändå en vit tårta
Man fick provsmaka från branting och jag provade kakan med mousse, supergod var den. Mkt mer chokladig än den från anneli K. (märkligt nog eftersom Anneli K bara sysslar med choklad)
Det som var bra med brantings tycker jag var att de hade så mkt dekoriationer att välja på, var en hel pärm med massor av vackra tårtor. Fanns med rosor, kallor, bilar you name it och alla kostade 35 kr per bit oavsett form och fyllning.
Kom på en grej till...när jag var inne hos Anneli K så var hon rätt avig i sättet mot mig, jag frågade om man kunde få en vit tårta även om det var choklad i...då verkade hon rätt tveksam. DÅ sa jag att jag ätit en sån jättegod från chokladfabriken och var intresserad av ngt liknande om det gick att göra!
Då snäste hon till mig: Men då får du vill köpa från chokladfabriken...!!!
Kanske var dumt av mig att säga att jag smakat en på ett annat bröllop från chokladfabriken (har man råd och älskar choklad ska man köpa därifrån) Men att snäsa sådär åt en potentiell kund tycker jag inte att man gör. Så jag var rätt glad när jag kom hem och provsmakade och insåg att jag inte gillade smaken
Haha, nu har jag surat av mig så här på kvällskvisten, behövs ibland
Ursäkta mitt slarviga språk och stavfel, börjar bli lite trött
Va skoj att fler hittat till collection. Jag köpte mina inbjudningsgrejer där för någon månad sen och kan verkligen instämma med att hon är supertrevlig
Idag är en pysseldag, har inga föreläsningar idag, borde egentligen plugga men men hehe.
Har limmat fast band på 23 kort idag, puh! Ska bli runt 35 inbjudningar, så bara att limma vidare
Kram på er
Vilket kanonbra tips med lakanen som stolsöverdrag, måste absolut prova Hade inte tänkt på att det kunde vara så enkelt, trodde jag skulle behöva sitta och sy med maskin - och det kändes jobbigt jobbigt jobbigt!
Fick hem Rustabladet igår, där fanns det söta ljushållare i silver eller guld i form av små kronor. 2 st för 29 kr. Åkte dit och köpte mig 2 st, tänkte ha dem vid oss på bordet.
Blev helt förtjust i dem, fastän jag i vanliga fall inte gillar den sortens inredning/dekoration