• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Sobeit

Jag har dessutom kommit på vad jag ska använda som ljusstakar på borden. Vi kommer att ha blockljus med vårt monogram på och som ljusfat ska jag använda glasskålar för 5 :-/st som jag ska köpa på IKEA. De ska fyllas upp med lite sand och sedan funderar jag på att lägga mörkgrönt prydnads-trassel ovanpå sanden.

• ung blivande brud

Greta 1980: Vi pratade inte med honom på mässan , utan det var långt innan den (september tror jag) Så för vår del var det knappast för att han var stressad pga mässan.

Men roligt att han var positiv mot er, för oss dolde han iaf kostnader fastän jag pratat med hnom klart och tydligt på telefonen.
    Men hoppas det blir bra för er iaf! ^^

• Maja21

Jag kan verkligen rekommendera Brantings konditori. Var på ett bröllop förra året då brudparet hade en tårta gjord av dem. Den var helt himmelskt god.
    Ofta är bröllopstårtor rätt torra och tråkiga tycker jag, men den var hur god som helst!
    Tårtan som mina vänner hade på deras bröllop finns på bild i deras pärm. De var formade som hjärtan med röda rosor som slingrade sig. Längst upp fanns ett gulligt brudpar i marsipan som satt ned med ryggarna mot varandra!

monkay skrev 2008-11-10 15:06:36 följande:
    ja, visst var de gulliga på brantings konditori, tyckte vi med! De verkade så tillmötesgående. Tror vi kommer beställa från dem när det väl är dags :)Vi bokade ju Lena på taket som sagt, men håller med dig om det där med deras erbjudande. De sa inte heller ngt till oss om rabatten, men jag hörde att hon pratade med några innan det var vår tur att "prata" så jag sa rakt ut..." det är alltså 10% rabatt om man bokar idag?" först då sa hon "ja, det stämmer" Synd att de inte hade ngn skylt om deras erbjudande där vid bordet, var säkert många med oss som missade (eller nära på missade) deras erbjudande.Vasaborgen var verkligen shysst, ni kommer få ett riktigt drömbröllop där Greta 1980 skrev 2008-11-10 13:01:50 följande:
  • Maja21

Åh vad skönt att höra! Då ska jag absolut boka möte med honom när det är lite mer lugn och ro. Det stämmer säkert att han var lite stressad på mässan. Som par hade man ju liksom inte så mycket tid på sig att fråga om detaljer när det var flera andra som också ville tala med honom. Toppen, nu blev jag glad!
    Till när har ni bokat? Nyfiken

Greta 1980 skrev 2008-11-10 12:56:38 följande:

STOPP, STOPP!Vi har bokat Vasasalen för fest & middag. Har inget annat är positivt att säga om Ilan som har hand om det.Superseriös och duktig!Kanske var han bara stressad på mässan?!Vi har betalt 15000:- då får man lokal, bord & stolar. Bokar man catering med dem företag han samarbetar med, (dem flesta i Uppala) så ingår även städ.Förrutom det så är han oerhört hjälpsam och tillmötesgående. Fungerar lite som en bröllopskordinator för oss. Fixat dj mm mm och tipsat om både vilka företag som är seriösa samt mindre seriösa. Vilka som fungerar bra och så vidare. Han har superkoll!Så ring och tala med honom nu i veckan igen så tror jag ni ändrar uppfattning, eller besök honom på caféet.Han har inga konstiga priser utan sitter man ned med honom så klarnar säkert era frågetecken. Inga konstiga kostnader finns!Lycka till!
  • mia8

tycker att det är lite synd att nästa mässa inte är förrän i mars....

Oj vad alla ni andra verkar ha kommit långt i era planeringar... Ska ni alla gifta er nästa sommar? Jag ska gifta mig i juli och har inte kommit hälften så långt som er andra känns det som...

• monkay

Himmelskt god...Yammie det låter lovande! Blir riktigt sjukt sugen på tårta när jag sitter och läser här på BT.

Kommer du ihåg vad det var för fyllning i tårtan din kompis hade? Behöver lite tips!

Maja21 skrev 2008-11-10 19:56:50 följande:
    Jag kan verkligen rekommendera Brantings konditori. Var på ett bröllop förra året då brudparet hade en tårta gjord av dem. Den var helt himmelskt god. Ofta är bröllopstårtor rätt torra och tråkiga tycker jag, men den var hur god som helst! Tårtan som mina vänner hade på deras bröllop finns på bild i deras pärm. De var formade som hjärtan med röda rosor som slingrade sig. Längst upp fanns ett gulligt brudpar i marsipan som satt ned med ryggarna mot varandra!
  • Sobeit

mia8:
    Jag har planer på att ha så lite kvar att göra som möjligt i vår. Förhoppningen är att jag ska kunna slappna av rätt mycket och möjligen bara småpula lite med grejer. Vill verkligen inte bli en sönderstressad brud.

• brud2009

Var har ni beställt eller kommer beställa tårta från?

• Greta 1980

maja21; Absolut! Ring honom, tror inte du blir besviken.
    Han är så hjälpsam och visst, det kostar 15000:- men han fungerar nästa som en bröllopskordinator oxå och vi fick (och får) mycket insider tips om vilka cateringföretag som var bra och mindre bra... Samt mycket, mycket mer. Och nu känns 15000:- nästa billigt pga allt vi får.
    Vi gifter oss 090606 i Vasaborgen och har sedan festen i Vasasalen. Så gifter du dig efteråt har jag massa dukar och stolsöverdrag som passar den lokalen....
    Lycka till!

• Greta 1980

mia8; Håller med Sobeit. Vi gör så mycket som möjligt nu för att kunna få en lite lugnare vår, (och min m2b en lite lugnare brud )
    Och dessutom älskar jag att planera och göra listor!
    Dem stora grejerna som ska bokas gäller det nog att man är ute i tid med även, bokas snabbt upp.
    Lycka till!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009