• sandybee

Hur göra flikar?

Håller på att skapa egna menykort eftersom vi inte hinner beställa från Calligraphen (bara 1 vecka kvar!!). Har köpt transparent vitt papper och så silverfärgat kartongpapper. Min tanke är att skriva menyn på det transparanta pappret (85% av A4-storlek) och sen klistra/fästa det på kartongpappret. Jag skulle vilja göra flikar på kartongpappret som man liksom kan fästa det transparanta pappret i. Någon som vet hur man kan göra det?

• Svar på tråden Hur göra flikar?
  • sandybee

Nja, de vi tänkte beställa från Calligraphen ser ut att "bara" vara klippta i pappret liksom ... alltså inte remsor eller så, utan man har klippt en form i pappret. Länk: www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014632

• sandybee

Oj, nu pratar du ett språk jag inte förstår!
    Ok, man behöver alltså en skalpell eller stämjärn .... får bli en ny vända till Panduro då

• sandybee

Jag tror jag är med på vad du menar, 4 st hörn istället för bara 2 st som Calligraphen har gjort. Kan nog bli bra, måste bara måtta rätt.

Piggelinlover skrev 2008-08-30 21:52:06 följande:
    det första jag kommer och tänka på är en kniv lr skalpell lr ett rakblad, och sedan skär du snitt i kartongen ett för varje hörn...svårt att förklara...jag hoppas jag fattat rätt...men det kanske jag inte har..
Svar på tråden Hur göra flikar?