Ni som gifte er/ska gifta er i Italien!
Jag vill veta allt! Ska man ordna det genom fritidsresor eller costiera eller kan man fixa det "själv" på ngt sätt?
Snälla, snälla dela med er!!
Jag vill veta allt! Ska man ordna det genom fritidsresor eller costiera eller kan man fixa det "själv" på ngt sätt?
Snälla, snälla dela med er!!
Någon?
ok, ingen???
Tack för era svar!
jag hittade en sida som heter Go italia med en italiensk kvinna som bor i Sverige och hjälper till med allt gällande bröllop i italien.
ROM2008: Vad fick ni betala för bröllopet?
Hade ni fest efteråt? Hur funkade allt med planering, boende, pappersarbete, hår, smink...
oj, många frågor, hoppas ni orkar svara!
Vilka fantastiska bilder, ni var verkligen jättefina!! Och vilken fin hatt damen hade, vet inte om det kanske är din mamma?
Det ser ut som om det var ett vääääldigt romantiskt bröllop.
Jättefina bilder,ni var verkligen fina! mysig lokal, eller en båt var det väl? Maten såg jättefin ut. Fick ni hjälp med allt som att hitta lokal osv? När det gäller de små detaljerna, som tex. festprogram, hade ni det oxå?
Hyrde ni hela stället för er själva?
Tack för ditt utförliga svar! Verkar som ni hade det fantastiskt!
jag tror inte vi blir mer än 20 personer, tror inte alla har möjlighet att åka ner. Är det möjligt att få kontaktuppgifter till Moncia Marta? jag försöker kolla upp olika arrangörer. Du kan inboxa mig om du vill?
Tack för ditt svar! Får man fråga vad ni fick betala för att hyra kastellet? Bodde ni på kastellet, vet inte om jag uppfattade det så? Jag tittade på bilderna från hemsidan, att man kunde äta ute på borggården, så himla fint. Men jag förstår att det var kallt för er i april (eller ja, varmare än här, men ändå). jag tittar runt på olika arrangörer, och jag tycker inte det är så väldigt många, det är väldigt få faktiskt (ialla fall i Sverige). Och jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Var vill vi gifta oss? Hur? Priser? Vi vet i alla fall att vi ska till Italien!
Jag kollar bland agenturer här hemma, det är inte så många. Det största problemet tycker jag är att för att genomföra en giltig vigsel så är det nästan uteslutande rådhusen som gäller, vilket jag tycker är lite trist. Men vissa rådhus har terrass där man kan gifta sig, tex den i Positano, det är väldigt vackert. Så det lutar lite åt det och att sedan fira på nån mysig restaurang där man kan sitta ute.