OthLucas, Monika föreslår och har en del tips angående lokaler men båten hittade vi faktiskt själva på nätet. Monika förhandlade dock med ägarna och bokade allt åt oss. Båten var jättefin, tre våningsplan där vi tog en fördrink och lite plockmat på takterrassen, tårta, dessert och dans på övre plan och middag på entredäck. Bröllopet gick på en del med 70-talet gäster, fotograf, vigsel, mat och dryck. Dessutom hyrde vi en guide till lunch på Forum Romanum dagen efter. Dock inte mer än ett bröllop i samma klass skulle kosta här hemma. Å då var vi mitt i Rom.
Vårt boende och resa bokade vi själva. Monika löste allt pappersarbete i Italien (vi fick själva gå till italienska ambassaden och skaffa en hindersprövning här hemma innan resan).
Det var även hon som bokade frisör, smink och naglar. Det löste sig jättebra och jag blev väl omhändertagen av dem alla, framförallt av den italiensktalande prinsessfrisörskan .
Gästerna fick själva stå för sin resa och sitt boende men många gjorde resan till en del av sin semester och vad vi förstått på samtliga gäster så var alla mycket, mycket nöjda med bröllopet och resan. En del av dem rent lyriska . Svarade jag på allt nu? Lycka till med ert Italien bröllop!