Inlägg från: TEB08 |Visa alla inlägg
  • TEB08

Ni som gifte er/ska gifta er i Italien!

vi gifte oss i Italien (Toscana) i april i ar. Eftersom vi bor utomlands (inte Italien), sa anvande vi en lokal wedding planner. Personen i fraga var kass, men det finns manga wedding planners och sa till vida du inte pratar italienska sa kan det vara svart att fixa pa egen hand. Manga wedding venues har egna planerare som ocksa kan hjalpa till.

Kan tyvarr inte hjalpa till vad det galler svenska arrengorer, men om du har mer generalla fragor sa hor bara av dig.

Lite inspiration: beimert-pugh.weddingannouncer.com/photoalbums.html

• TEB08

Othlucas - tack for komplimangerna! Ja, damen in den mer avancerade hatten ar min mamma. jag gifte mig med en engelsman (darav jackett pa make och hela brollopssallskapet som i England innefattar narmsta familjen) sa mamma tog chansen att fa bara hatt. Det ar ju inte sa ofta man kan gora det i Sverige.

Ja, vi hyrde hela stallet - det ar ett mindre kastell som faktiskt fungerade med bara 21 gaster. Vi skulle egentligen atit pa borggarden, men det var ganska kallt sa vi at inne.

Vi bokade resa och boende sjalva, men allt annat gick genom agenturen, inkl allt pappersarbete (over lag ganska enkelt, aven om det var lite extra komplicerat for oss eftersom vi har olika nationaliter och jag ar inte langre skriven i Sverige). Vi hade en protestantisk cermoni, men var prast var en av de fa som ar licensierad som borgerlig vigselforrattare. Var gaster fick ocksa betala for sig sjalva och de som kom tyckte att det var fantastiskt.

Lycka till!

• TEB08

Hej, Ledsen att jag inte svarat pa ett tag (jobbar massor just nu).
    Vi hyrde kastellet bara for brollopsdagen (alla gaster bodde i Florence och vi ordnade med minibussar till och fran kastellet). Tror vi betalade ca ?1600 for 2pm-2am. Da ingick mobler, dukning (ej blommor), forberedelser och stadning, etc.

Om du ar ok med en lokal wedding planner sa finns det manga agenturer spridda over Italien. Mitt tips ar att ni funderar pa vilken typ av cermoni ni vill, var (vingard, kusten, city, etc) och storlek. Ta sedan kontakt med flera agenturer och se vad de kan erbjuda. Oftast betalar man en klumpsumma for deras hjalp att organisera brollopet, inkl pappersarbetet. Allt darutover (mat, fotograf, frisor, etc) ar tillagg man far betala for precis som hemma.

Lycka till

Svar på tråden Ni som gifte er/ska gifta er i Italien!