• josphine

någon annan flicka där ute som också drömmer om diamanter?

äntligen har min pojkvän gett med sig och vill börja titta på förlovningsringar! weehooo!

men lyckan var kort. redan i första butiken så visade det sig att vi har helt olika uppfattningar om ringar. han tycker det duger med en vanlig enkel guldring medan jag vill ha en med stenar på... och sen så vill han att de ska matcha. å han vill inte ha något bling bling på sin!

men det där kommer ja greda ut. jag ska ha en sten vad han än säger...hahah!
    men det som slog mig är att alla ringar som finns här i sverige är med stenar är vigselringar. inte förlovningsringar! och utomlands är det tvärt om. en stor diamant på förlovningringen och en enklare vid vigseln..

så då tänkte jag. hur vanligt är det att mannen inte har någon förlovningring? utan bara får en ring vid vigseln? för vigselringen är ju lättare att matcha om det ska vara min "enklare" ring??

hjälp mig!

• Svar på tråden någon annan flicka där ute som också drömmer om diamanter?
  • skille

Mente 17 stener, har bilder på våre ringer i galleriet. Jeg har sett mange helt like ringer her i sverige

• Tooticki
    skille skrev 2008-09-01 11:14:41 följande:
    Mente 17 stener, har bilder på våre ringer i galleriet. Jeg har sett mange helt like ringer her i sverige
    Du måste göra ditt galleri synligt...
  • skille

Om det ikke funker nå er jeg blondere enn jeg trodde...

• Tooticki

Nu funkar det, tur för dig

Fina foton! Vad är det för ras på hunden?

• Mrs Mommy

Jag har bling på bägge mina ringar och bara älskar dem

Jag tycker att det viktigaste när man köper vigsel och förlovningsringar är att man verkligen trivs och vill ha dem.
    Då det är tänkt att man ska använda dem varje dag av resten av sitt liv känns det otänkbart för mig att bära en ring jag inte trivs eller vill ha varje dag bara för att den ska matcha min partner.

Försök att föreslå att ni kan titta ringar som ni verkligen vill ha både du och han utan att tänka på matchning och se vilka ringar det blir.
    Kanske han också skulle vilja ha något annat mer peronligt som passar honom men aldrig tänkt på det när han inte visste att det var möjligt.

• josphine
    skille skrev 2008-09-01 11:11:44 följande:
    Min ring er en Tiffany ring... ganske tynn men med 7 små stener.m2b fridde på Tiffanys, breakfast att Tiffanys er min absoluta favoritt film.
    åh gud jag tror jag dör... :)
    nu ska jag inte bara övertala han till att jag ska ha diamanter, utan att han ska fria på tiffanys också. det skulle verkligen vara en höjdare!

håller med, filmen är så bra! hennes små öronproppar är de absolut sötaste jag sett med de där små toffsarna ;)
  • erika26
    erika26 skrev 2008-09-01 11:29:39 följande:
    är mitt galleri synligt?
    Hallå?
Svar på tråden någon annan flicka där ute som också drömmer om diamanter?