• josphine

någon annan flicka där ute som också drömmer om diamanter?

äntligen har min pojkvän gett med sig och vill börja titta på förlovningsringar! weehooo!

men lyckan var kort. redan i första butiken så visade det sig att vi har helt olika uppfattningar om ringar. han tycker det duger med en vanlig enkel guldring medan jag vill ha en med stenar på... och sen så vill han att de ska matcha. å han vill inte ha något bling bling på sin!

men det där kommer ja greda ut. jag ska ha en sten vad han än säger...hahah!
    men det som slog mig är att alla ringar som finns här i sverige är med stenar är vigselringar. inte förlovningsringar! och utomlands är det tvärt om. en stor diamant på förlovningringen och en enklare vid vigseln..

så då tänkte jag. hur vanligt är det att mannen inte har någon förlovningring? utan bara får en ring vid vigseln? för vigselringen är ju lättare att matcha om det ska vara min "enklare" ring??

hjälp mig!

• Svar på tråden någon annan flicka där ute som också drömmer om diamanter?
  • Tooticki
    josphine skrev 2008-09-01 11:39:54 följande:
    åh gud jag tror jag dör... :)nu ska jag inte bara övertala han till att jag ska ha diamanter, utan att han ska fria på tiffanys också. det skulle verkligen vara en höjdare!håller med, filmen är så bra! hennes små öronproppar är de absolut sötaste jag sett med de där små toffsarna ;)
    Men, att övertala någon att fria och vart det ska ske, är inte det lite väl bridezilla-aktigt? Om ni har bestämt er för att förlova er är det väl någon som friat..?
  • ElinDLB

Jag tycker definitivt att det går bra att ha lite olika eller helt olika om man vill det. Jag har en ganska normal vitguldsring med en liten sten i mitten (nedsänkt i ringen, kan man skriva så??)men min m2b har en helt slät ring utan några diamanter eller någe sådant och han vill ha en likadan när vi gifter oss men jag vill ha en med en stor diamant eller flera små hehe bling bling för min del. Tycker man gör som man vill ringen ska ju förhoppningsvis sitta där väldigt länge så då ska man ju ha något man tycker om ellerhur?

• erika26
    erika26 skrev 2008-09-01 11:44:32 följande:
    Hur gör jag då?
    hallå, hallå? Ingen som kan hjälpa mig? Snälla!
  • AniMann

erika26
    gå in på inställningar och kryssa i rutan för galleri.

• josphine
    Tooticki skrev 2008-09-01 11:45:03 följande:
    Men, att övertala någon att fria och vart det ska ske, är inte det lite väl bridezilla-aktigt? Om ni har bestämt er för att förlova er är det väl någon som friat..?
    ironi kanske inte alltid går fram alla gånger när man använder det skrivna språket! :)
  • Tooticki
    josphine skrev 2008-09-01 11:51:34 följande:
    ironi kanske inte alltid går fram alla gånger när man använder det skrivna språket! :)
    Efter att tag på BT så är man alldeles för miljöskadad för att upptäcka subtila signaler...
  • skille

Det er en engelsk setter, det er ganske morsomt å ha en hund som er så uvanelig her i Gøteborg. I oslo er det mange av de:)

• erika26

I stockholm har många det! Ursöta!

• skille

m2b og jeg kjøpte hunden i fjord da var han tre år, jeg har ikke angrett ett sekund på at vi kjøpte han. Don har blitt vårt lille kjærlighets barn. Man kan rett og slett ikke motstå de øynene. Engelske settre er fantastisk vakre hunder, men som skal ha mye mosjon. Don løper minst 1 mil hver dag, vi har han i springer og sykler mens han løper.

• Aleta

Ja, det är det.

erika26 skrev 2008-09-01 11:29:39 följande:
    är mitt galleri synligt?
  • Aleta
    Aleta skrev 2008-09-01 12:23:26 följande:
    Ja, det är det.
    Haha, vilken fördröjning det var på min dator, den visade inte de andra svaren. Sorry.
  • Aleta

Min make har ärvda ringar, så jag försökte matcha förlovningsringen, men nu när vi gifte oss så bytte jag ut den för jag trívdes helt enkelt inte med den.

Nu har jag två ringar med massor av bling som passar mig istället, så strunta i matchningen. Ni kan alltid ha likadana träningsoveraller.

skille: Vi hade en engelsk setter när jag var lite. Helt underbar hund, men som hon sprang! ojojoj.

• josphine
    Aleta skrev 2008-09-01 12:28:32 följande:
    Min make har ärvda ringar, så jag försökte matcha förlovningsringen, men nu när vi gifte oss så bytte jag ut den för jag trívdes helt enkelt inte med den.Nu har jag två ringar med massor av bling som passar mig istället, så strunta i matchningen. Ni kan alltid ha likadana träningsoveraller. skille: Vi hade en engelsk setter när jag var lite. Helt underbar hund, men som hon sprang! ojojoj.
    hahahaha...lika träningsoveraller! mmm...det skulle vara nått det :)
Svar på tråden någon annan flicka där ute som också drömmer om diamanter?